news/content
پیوندهای مرتبطخبرخبربياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1400/08/26
مرور آیات مورد اشاره در بیانات رهبر انقلاب

به رسم آیه‌ها | دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی (۱۴۰۰/۰۸/۲۶)، درباره‌ی دو مسأله شکر نعمت نخبگی و نقشه دشمن برای غفلت مسلمانان از سلاح و دارایی‌هایشان، به آیاتی از قرآن استناد کردند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، این آیات و بیانات رهبر انقلاب درباره‌ی آنها را در جدول زیر مرور میکند.

عنوان بیانات آیه و ترجمه
شکر نعمت نخبگی نخبگی یک نعمت الهی و موهبت خدایی است. نعمت الهی را باید شکر کرد. اول چیزی که در ذهن شما قرار میگیرد این باشد که این نعمت را شکرگزاری کنید. این وظیفه‌ی همیشگی است.
 
سوره‌ی نحل، آیه ۱۱۴:
وَ اشْکُرُوا نِعْمَتَ اللهِ إِنْ کُنْتُمْ إِیّاهُ تَعْبُدُونَ. ترجمه: نعمت خدا را شکر گزارید اگر تنها او را می‌پرستید
غفلت نکردن از توانایی نظامی در قرآن بحث غفلت چیز جالبی است، کاملاً صریح مسئله‌ی غفلت مطرح شده. دشمن میخواهد شما غافل بشوید از سلاح و دارایی‌هایتان.
بحث پهپاد و موشک و اینها را که می‌بینید این روزها چه طور در دنیا بعنوان یک مسئله‌ی اساسی و مهم مطرح میشود. میخواهد شما از این توانایی چشم بپوشید تا بتواند راحت به شما حمله کند.
سوره‌ی نساء، آیه ۱۰۲:
وَدَّ الَّذینَ کَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أسْلِحَتِکُمْ وَ أمْتِعَتِکُمْ فَیَمیلُونَ‌ عَلَیْکُمْ مَیْلَةً واحِدَةً. ترجمه: کافران آرزو میکنند که شما از جنگ افزارها و امکانات خود غافل شوید تا ناگهان بر شما یورش بَرند
 

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
در این رابطه بخوانید :
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی