news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتگزيده بياناتگزيده بيانات
نسخه قابل چاپ
1397/07/14

جدول | تصویر واقعی وضعیت کشور

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همایش ده‌ها هزارنفری «خدمت بسیجیان» در ورزشگاه آزادی، فهم درست واقعیات ایران و جهان را از عرصه‌های درگیری دشمن با ایران دانستند و در تبیین تصویر واقعی کشور چند مورد را برشمردند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR این موارد را در این جدول مرور کرده است.

  عنوان بیانات
۱ تکریم ایران به‌خاطر مقاومت چهل ساله امروز سیاستمداران بزرگ دنیا و مغزهای سیاسی پخته و سنجیده‌ی دنیا ملّت ایران را به‌خاطر مقاومت چهل‌ساله تکریم میکنند. این اتّفاق، این واقعیّت است.
۲ وجود ظرفیتهای بسیار و کم‌نظیر کشور ما دارای ظرفیّتهای بسیاری است که کمتر کشوری در دنیا پیدا میشود که اینهمه ظرفیّت داشته باشد. ظرفیّت جغرافیایی، اقلیمی، نیروی انسانی، منابع زیرزمینی و امکانات روی زمین که برای اقتصاد کشور فوقالعادّه مهماند.
۳ وجود جوانهای مؤمن و توانا ظرفیّت بالفعل کشور، شما جوانهای مؤمن هستید. این تصویر واقعی است. جوانهای مؤمن در کشور که هم توانایی دفاعی و علمی دارند، هم تواناییِ در زمینهی مسائل فرهنگی و اجتماعی دارند.
۴ توانایی اقتصاد ملی برای شکست تحریم دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی بعد از کنکاش فراوان  رسیده به تحریم. تحریم اقتصادی شکنندهتر از اقتصاد ملّی ماست. اقتصاد ملّی ما میتواند تحریم را شکست بدهد.
۵ وجود تشکیلات بسیج مستضعفین برای حل مشکلات از تصویر درست از وضع کشور، همین بسیج است بسیج مستضعفین. این تشکیلات و سراسری در کشور، این مجموعه‌ی عظیم مردمی که سرمشقی شد برای بعضی از کشورهای دیگر که بروند به سراغ جوانهایشان برای حلّ مشکلات گوناگون.
۶ رونق بخشهای برجسته در کشور مانند دهها هزار هسته گروه جهادی
 
این بخشهای برجسته و درخشانی که انسان در طول سال در مجموعه‌ی کشور مشاهده میکند از جمله‌ گروه‌های جهادی که ده‌هزار تقریباً هسته‌ی گروه جهادی فعّالند، بسیج سازندگی، راهیان نور، راهپیمایی‌های انقلاب، اعتکافها، مراسم حسینی و عاشورایی که روز‌به‌روز اینها رونق بیشتری پیدا میکنند؛ این تصویر واقعی از کشور است.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
در این رابطه بخوانید :
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی