برخورد با ظالم و دفاع از مظلوم
برخورد با ظالم و دفاع از مظلوم
***
کارگزاران استکبار جهانی در تلاش هستند تا وانمود سازند که ایران اسلامی در حمایت از فلسطین تنهاست، اما دنیا باید بداند که ایران تنها نیست و تمامی ملتهای اسلامی، روشنفکران و علمای جهان اسلام و نیز بسیاری از سیاستمداران سران و مسؤولان کشورهای اسلامی برای نجات فلسطین و دفاع از ملتمظلوم فلسطین همدل و هم جهتند و اگر تنها هم بودیم باز بر مواضع برحق و عادلانه خود در مسأله فلسطین پایدار میماندیم.۱۳۷۷/۰۴/۲۱
لینک ثابت
برخورد با ظالم و دفاع از مظلوم
دنیا باید بداند که ایران تنها نیست و تمامی ملتهای اسلامی، روشنفکران و علمای جهان اسلام و نیز بسیاری از سیاستمداران سران و مسؤولان کشورهای اسلامی برای نجات فلسطین و دفاع از ملتمظلوم فلسطین همدل و هم جهتند.۱۳۷۷/۰۴/۲۱
لینک ثابت
برخورد با ظالم و دفاع از مظلوم
نظام اسلامی باید بهگونهای باشد که اگر کسی مظلوم واقع شد، کسی حقّی از کسی ضایع کرد و آن حقْتضییعشده نتوانست در مقابل او از خودش دفاع کند، کسی توی سر کسی زد، کسی به کسی اهانت کرد، آن فردی که مظلوم واقع شده است، در دلش فروغ امیدی روشن باشد.۱۳۷۷/۰۴/۰۷
لینک ثابت
برخورد با ظالم و دفاع از مظلوم
نظام اسلامی باید بهگونهای باشد که اگر کسی مظلوم واقع شد، کسی حقّی از کسی ضایع کرد و آن حقْتضییعشده نتوانست در مقابل او از خودش دفاع کند، آن فردی که مظلوم واقع شده است، در دلش فروغ امیدی روشن باشد.۱۳۷۷/۰۴/۰۷
لینک ثابت
برخورد با ظالم و دفاع از مظلوم
اگر تشکیل حکومت اسلامی از خاصیتهای اسلام بیگانه باشد - یعنی اگر با ظلم و بدی و شرارت به مقابله نپردازد - شاید دشمن مهمّی هم پیدا نکند؛ اما اسلام فقط اکتفا نمیکند که شعار طرفداری از انسانیت سر دهد، بلکه اسلام برای تحقّق این شعار، مبارزه و مقابله با شرارت و شیطانیّت را هم سر میدهد. در واقع برای اینکه اسلام بتواند سعادت را برای انسانها محقّق کند، باید با عوامل و عناصری که ضدّ انسانیت و ضدّ سعادت انسان حرکت میکنند و حیاتشان وابسته به آن است، مبارزه کند. لذا در اسلام، جهاد و مبارزه وجود دارد.۱۳۷۷/۰۳/۲۱
لینک ثابت
برخورد با ظالم و دفاع از مظلوم
برای اینکه اسلام بتواند سعادت را برای انسانها محقّق کند، باید با عوامل و عناصری که ضدّ انسانیت و ضدّ سعادت انسان حرکت میکنند و حیاتشان وابسته به آن است، مبارزه کند۱۳۷۷/۰۳/۲۱
لینک ثابت
برخورد با ظالم و دفاع از مظلوم
امروز این انقلاب عظیمِ توفانواری که توانست کاخهای ظلم را در دنیا بلرزاند در حدّی از رشد رسیده که دستگاه استکبار را تا اعماق وجودش به طور جدّی به وحشت انداخته است۱۳۷۷/۰۲/۰۹
لینک ثابت
برخورد با ظالم و دفاع از مظلوم
در حج به صدای بلند اعلام اتحاد کنید؛ به صدای بلند بیزاری خود را از جبههی استکبار و ظلم و نفاق فریاد کنید؛ علما و روشنفکران و شخصیتهای سیاسی و علمی خود را به تبادل نظر با یکدیگر فراخوانید؛ حمایت عمومی خود را از ملت مظلوم فلسطین و طلبگاری خود را نسبت به مسألهی فلسطین، به گوش دشمن برسانید.۱۳۷۶/۰۱/۲۱
لینک ثابت
برخورد با ظالم و دفاع از مظلوم
شعر عربی مجموعهای از هنر ممتاز و فاخر است، اما شعرای کشورهای عربی متأسفانه در برابر قضیه فلسطین سکوت اختیار کردند در حالی که آنان با زبان شعر میتوانستند دنیا را از آنچه بر سر فلسطین مظلوم آمده است، آگاه کنند و در چنین شرایطی، شعرای عرب زبان ایران باید همانند چراغ فروزانی در دنیای ادبیات عرب بدرخشند و با سرودن اشعار دارای مضامین عالی و قالبهای فاخر، جوامع عربی را متوجه سخن خود کنند.۱۳۷۵/۱۲/۲۰
لینک ثابت
برخورد با ظالم و دفاع از مظلوم
مبارزه ملت ایران با استکبار به مفهوم آن است که این ملت با شدت و قدرت در برابر توطئهها و انواع تلاشهای دشمن برای تبدیل دوباره ایران به یکی از اقمار خود خواهد ایستاد و مقاومت خواهد کرد، هر جا مظلومی از ظلم استکبار به جان آمده است، از او حمایت و طرفداری میکند، با قدرت و قوت به روند سازش خائنانه در خاورمیانه دست رد میزند و ناحق بودن آن را به دنیا اعلام میکند۱۳۷۵/۰۸/۰۹
لینک ثابت
برخورد با ظالم و دفاع از مظلوم
حوزههای علمیه ما در پیش از انقلاب و در برخی از گذشتههای دور...، در مقابل دستگاه حاکمه قرار داشت. علّت آن، این بود که آن دستگاهها، دستگاههای ظلم و کفر و فساد بودند و روحانیت با آنها مخالف بود۱۳۷۴/۰۹/۱۶
لینک ثابت
برخورد با ظالم و دفاع از مظلوم
شأن قوّه قضایّیه ، شأن تصحیح، شأن اصلاح و شأن مبارزه با ظلم و ناحق۱۳۷۴/۰۴/۰۷
لینک ثابت
برخورد با ظالم و دفاع از مظلوم
ملت ما یک ملت مبارز است، اما این مبارزهجویی ملت ما، علیه ظلم، تبعیض و تحمیل است.۱۳۷۴/۰۳/۱۴
لینک ثابت
برخورد با ظالم و دفاع از مظلوم
این حالتِ عاطفه و محبّت شدیدی که در میان مردم ما نسبت به دوستان، نسبت به مظلومین و محرومین، مردم فلسطین، ستمدیدگان اروپا و مظلومین بخشهای دیگر دنیا هست، اساساً روحیه شیعی و ولایتی است.۱۳۷۴/۰۲/۲۸
لینک ثابت
برخورد با ظالم و دفاع از مظلوم
این حالتِ عاطفه و محبّت شدیدی که در میان مردم ما نسبت به دوستان، نسبت به مظلومین و محرومین، مردم فلسطین، ستمدیدگان اروپا و مظلومین بخشهای دیگر دنیا هست، اساساً روحیه شیعی و ولایتی است.۱۳۷۴/۰۲/۲۸
لینک ثابت
برخورد با ظالم و دفاع از مظلوم
یک اصل بر تفکّر ما مسلمانها حاکم است که آن اصلِ نفرت از ظلم و ظالم و مقابله با ظلم و ظالم در هر جای دنیاست.۱۳۷۳/۰۸/۱۱
لینک ثابت