news/content
نسخه قابل چاپ
1375/12/20

دیدار صدها تن از شعرای عرب زبان خوزستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار صدها تن از شعرای عرب زبان خوزستان با ایشان طی سخنانی از رونق شعر و ادب و بیان و کلام به عنوان مفاخر مهم این استان یاد کردند و شعرای خوزستان را به لحاظ کمیت و کیفیت در زمره شعرای برجسته و ممتاز جهان عرب دانستند.
مقام معظم رهبری ضمن ارج نهادن به شعرای خوزستان فرمودند: کسانی که می‌توانند با زبان شعر آنچه را در ضمیر خود دارند بیان کنند، دارای شأن و منزلت فرهنگی هستند. شعرای خوزستان بر طبق اقتضاء زمان حرکت کرده‌اند و شعر آنها از محتوای انقلابی برخوردار است و اینجانب اهل شعر و ادب این استان را دوست دارم و برای آنان ارزش قائل هستم.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ارزش شعر و ادب را در خدمت آن به ارزشها و حقیقت دانستند و ضمن تأکید بر لزوم توسعه کمی و کیفی شعر در جامعه فرمودند: شعر یکی از شعب ممتاز هنر است و قیمت والایی دارد و هر جامعه‌ای که نتواند ضمیر خود را به زبان هنر بیان کند، اعتقادات و ارزشهای مورد احترام او در جریده عالم ثبت نخواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شعر عرب را ذخیره‌ای تمام نشدنی و فوق‌العاده توصیف کردند و فرمودند: شعر عربی مجموعه‌ای از هنر ممتاز و فاخر است، اما شعرای کشورهای عربی متأسفانه در برابر قضیه فلسطین سکوت اختیار کردند در حالی که آنان با زبان شعر می‌توانستند دنیا را از آنچه بر سر فلسطین مظلوم آمده است، آگاه کنند و در چنین شرایطی، شعرای عرب زبان ایران باید همانند چراغ فروزانی در دنیای ادبیات عرب بدرخشند و با سرودن اشعار دارای مضامین عالی و قالبهای فاخر، جوامع عربی را متوجه سخن خود کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان اشعار محلی در خوزستان را متکی به فرهنگ اسلامی، حب اهل بیت (ع) و وفاداری به امام و اسلام توصیف کردند و فرمودند: زبان شعر برنده‌ترین سلاح فرهنگی است و شعرای عرب زبان خوزستان به سبب برخورداری از ذوق و قریحه سطح بالا، باید در جهان عرب بدرخشند.
بر پایه همین گزارش در این دیدار، چندین شاعر عرب زبان اشعاری را با مضامین شوق برانگیز و پرمحتوا قرائت کردند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی