news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکسفيلمفيلم
نسخه قابل چاپ
1386/01/01

حاشیه‌ای از حضور رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی

یا مقلب القلوب و الابصار ، یا مدبر الیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال...
و دقایق آرام آرام به ساعت 3:37 بامداد نزدیک می شود و صدای ثانیه شمار این نکته را گوشزد می کند که فرصتها مانند ابر درگذرند. پیام نوروز امسال آقا، نوید آغاز سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی را دارد پس چه سال پربرکتی بود، سال پیامبر اعظم(ص)‌ که همه ساله سال پیامبر اعظم (ص) ‌است.

رایحه عطر رضوی در فضا پیچیده است و دل میلیونها انسان عاشق در حسرت حضور در این مکان مقدس می تپد، چه خوش است آغاز سال را در کنار او بودن و در جوارش آغاز کردن .

هوای صبح، بهاری بود اما ابرهای موجود در آسمان مژده بارش باران دارند. بارش رگبار در چند دقیقه فضای صحن رضوی را معطر از نسیم بهار می کند اما نسیم بهار نه ، که سوز سرما جایگزین هوای مطبوع صبح می شود و دیگر سرماست، ‌جمعیت و اشتیاق دیدار ...

آن پیرمرد زنده دلی که پوستری از عکس آقا در دست دارد چه با لهجه شیرین اصفهانی نشانی صحن جامع رضوی را می پرسد و گویا اولین دیدار است که می خواهد با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشد .

جوانان، کودکان ‌و مردان زائر با تبسم، ‌هیجان خود را به رخ دوربین های صدا و سیما می کشند و تصویر گویای اتفاقات شیرین است که ثبت و ضبط شده .

به گفته مسئولین آستان قدس ازدحام جمعیت در سال گذشته تجربه ای بود برای امسال که فضای میعادگاه مردم و رهبر را تا دو برابر افزایش داده و باز کمبود جا در امسال خبری برای افزایش فضا در سال آینده است.

آیت الله مهدوی کنی، داوودی معاون اول رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و برخی نمایندگان نیز از جمله افرادی هستند که سال را در مشهد آغاز کردند؛ سال وحدت ملی و انسجام امت اسلامی.

انتظار در چهره مسئولین موج می زند تا اولین افرادی باشند که سال نو را به رهبرشان تبریک می گویند و تولیت آستان قدس رضوی جمع را کامل می کند .

نوای تواشیح زیبایی دل را می لرزاند و قلب انسان را نرم می کند آن گاه که می شونیم:

رضا غریب الغربا           رضا معین الضعف
قربون کبوترهای حرمت، امام رضا (ع)‌           قربون آن همه جود کرمت، امام رضا (ع)‌

ساعت 16:02 که می شود آقا به محل دیدار می رسند و مسئولین به انتظار نشسته را مورد لطف قرار می دهند. آیت الله امامی کاشانی و حداد عادل رئیس قوه مقننه نیز اضافه می شوند .

تولیت آستان قدس گزارش عملکرد آستان را برای مردم بازگو می کند و از اهم فعالیتهای سال 85 می گوید.

نظام اسلامی که اجرا برنامه را بعهده دارد وقتی خبر حضور یار را به اطلاع حضار می رساند، مردم سر از پا نمی شناسند و این شعار جمع عاشق است :

‌ ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده
دست خدا بر سر ماست          خامنه ای رهبر ماست
حسین حسین شعار ماست           شهادت افتخار ماست

سپس آقا آغاز می کنند اولین سخنان رسمی سال 1386 را :

عید امسال دو تبریک دارد ، هم تبریک ورود ماه ربیع المولود که ولادت نیر اعظم و نبی مکرم حضرت محمد بن عبدالله (ص) در آن وارد است و خود عید نوروز هم که جزء ‌اعیاد با برکت برای ایرانی ها است. ...

آرام، ‌آرام روشنایی چراغ ها در صحن عظمت آستان شریف علی بن موسی الرضا را دو چندان می کند و سردی هوا بر گرمی دل زائر می افزاید.

ساعت که به 17:35 می رسد، آرزوی سال پر برکت از سوی آقا پایان بخش اولین سخنرانی ایشان در سال 86 می باشد؛ و باز شور و شوق وصل است که زائرین را به پشت جایگاه می کشاند تا اثری از رهبر خود بیابند اما ...

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی