news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1378/12/11

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار قشرهای مختلف مردم، با قدردانی از حضور پرشور ملت رشید ایران در انتخابات 29 بهمن، آن را بیعت بزرگ مردمی با نظام اسلامی دانستند و همه مسئولین را به پاسخگویی عملی به این حرکت عظیم مردم فراخواندند.

مقام معظم رهبری حضور گسترده مردم در انتخابات اخیر را موجب خوشحالی دوستداران انقلاب و سراسیمگی دشمنان نظام اسلامی دانستند و افزودند: مردم با این حضور خود نشان دادند که به نظام اسلامی و قانون اساسی که تبلور ارزشهای اسلامی است ، وفادارند و پاسدار خون شهیدان هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این که مردم نیز باید شکرگزار تثبیت و استحکام نظام اسلامی باشند، فرمودند: تمام افرادی که بر اساس وظیفه و برای تثبیت نظام اسلامی به پای صندوقهای رأی رفتند و به افراد مورد نظر خود رأی دادند و همه کسانی که زمینه برگزاری این انتخابات و حضور پرشور مردم را فراهم کردند، نزد خداوند مأجور می‌باشند.

ایشان برگزاری انتخابات را در امنیت و آرامشِ کامل نعمتی بزرگ و امنیت کشور و ملت را خاری در چشم دشمنان برشمردند و تأکید کردند: یکی از اهداف دشمنان و استکبار جهانی ایجاد ناامنی در این کشور است و اظهارات اخیر یک مقام نظامی آمریکا نیز نشان‌دهنده نقشه آنان برای ایجاد بحران و ناامنی است؛ لذا همه مردم و مسئولین باید هوشیار و مراقب باشند.

مقام معظم رهبری با تأکید بر این که دشمنان به آرزوی خود برای ایجاد ناامنی و تشنج به منظور نفوذ در ارکان نظام اسلامی نخواهند رسید، تصریح کردند: دشمنان بدانند این ملت و مسئولین در مقابل بحران‌سازی و ایجاد آشوب ساکت نخواهند نشست و نظام اسلامی برای پاسداری از امنیت مردم و جوانان با قدرت عمل خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسئولین نظام را به پاسخگویی عملی به حضور گسترده مردم در انتخابات فراخواندند و با اشاره به این که مسایل زندگی و معیشتی و دین و ارزشهای دینی در اولویت اساسی مردم است، افزودند: باید بحثهای سیاسیِ تشنج‌آور که تحت عناوین جعلی صورت می‌گیرد، رها شود و به کارهای اساسی و رفع مشکلات مردم بویژه مشکلات اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ریشه گرفتاریها را در غفلتها، کوتاهیها و احیاناً بد عمل کردنها و سوء استفاده دشمنان از این زمینه‌ها برای ایجاد اختلاف و دودستگی دانستند و تأکید کردند: وظیفه الهی کسانی که در هدایت و ارائه راه درست به مردم نقش دارند، پاسخگویی صمیمی به این انتخابات و حضور مردم است و اگر مسئولین همانند مردم یکپارچه باشند و به دور از غوغاها به تلاش برای حل مشکلات مردم بپردازند نتایج خوبی‌نصیب کشور و ملت خواهد شد.

مقام معظم رهبری آحاد مردم بویژه جوانان را پایبند به دین و متدین دانستند و خاطر نشان کردند: رژیم گذشته پنجاه سال برای دین زدایی از این کشور تلاش کرد، اما مردم سر انجام با نام دین و تحت رهبری یک مرجع دینی قیام کردند و پرچم عزت اسلام را در این کشور برافراشتند.

ایشان فرمودند: مسئولین دولتی، نمایندگان و منتخبین مردم بدانند که اگر کسی براثر اشتباه و یا تحت تأثیر تبلیغات واهی بیگانگان خواستِ مردم را نادرست متوجه شود و بر خلاف عقاید و خواستهای مردم سخن بگوید، مردم او را طرد خواهند کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی