news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1372/05/06

حضور فرمانده کل قوا در مراسم صبحگاه‌ مشترک‌ نیروهای‌ مسلح‌ در پادگان‌ لشگر 21 حمزه‌ آذربایجان

حضرت‌آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا صبح‌ امروز در صبحگاه‌ مشترک‌ نیروهای‌ مسلح‌ که‌ در پادگان‌ لشگر 21 حمزه‌ آذربایجان‌ برگزار شد شرکت‌ کردند و طی‌ سخنانی‌ بر ایمان‌ و لیاقت‌ به‌ عنوان‌ دو معیار پیشرفت‌ و ارزش‌ در نیروهای‌ مسلح‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ تأکید کردند.

فرمانده‌ کل‌ قوا در بیاناتشان‌ دفاع‌ از حقیقت‌ و استقلال‌ و تمامیت‌ ارضی‌ ایران‌ اسلامی‌ را موجب‌ امید و دلگرمی‌ آحاد نیروهای‌ مسلح‌ خواندند و فرمودند: نیروهای‌ مسلح‌ ما امروز در خدمت‌ دفاع‌ از سیاست‌های‌ اسلامی‌ قرار دارند و به‌ آن‌ افتخار می‌کنند. آنان‌ میدانی‌ باز در دفاع‌ حقیقی‌ از آرمان‌های‌ والای‌ اسلامی‌ و انسانی‌ فرا روی‌ خود دارند و خدمت‌ در این‌ میدان‌ را مجاهدت‌ در راه‌ خدا و انسانیت‌ می‌دانند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ به‌ استفاده‌ قدرتهای‌ استکباری‌ از زرادخانه‌های‌ عظیم‌ خود برای‌ سرکوب‌ احساسات‌ ملت‌ها، مسلمانان‌ و آرمانهای‌ اسلامی‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: در جهان‌ امروز برترین‌ تکنولوژی‌ها در زمینه‌ نظامی‌ و خدمات‌ جنبی‌ آن‌ نظیر اطلاعات‌ در خدمت‌ اهداف‌ فاسد و پلید قرار دارند و ما امروز در لبنان‌ و فلسطین‌ اشغال‌ شده‌ شاهد این‌ واقعیت‌ هستیم‌ که‌ چگونه‌ ارتش‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ خانه‌ها، روستاها، مساجد و کلبه‌های‌ مردم‌ مظلوم‌ را با استفاده‌ از تجهیزات‌ پیشرفته‌ نظامی‌ هدف‌ بمباران‌های‌ خود قرار می‌دهد.

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ دنیای‌ استکباری‌ را به‌ سبب‌ پشتیبانی‌ از جنایات‌ و اقدامات‌ وقیحانه‌ صهیونیستها و یا سکوت‌ در برابر این‌ جنایتها در فلسطین‌ و لبنان‌ مجرم‌ و گناهکار توصیف‌ کردند و فرمودند: در شرایطی‌ که‌ ارزش‌های‌ طاغوتی‌ و معیارهای‌ غلط حاکمیت‌ خود را بر جهان‌ بشریت‌ امروز تحمیل‌ کرده‌ است‌. آموزش‌ نظامی‌ جوانانی‌ که‌ خود را وقف‌ خدمت‌ به‌ آرمانهای‌ مقدس‌ الهی‌ و انسانی‌ و دفاع‌ از حق‌ و حقیقت‌ و بزرگداشت‌ آزادی‌ و کرامت‌ انسانی‌ کرده‌اند افتخار بزرگی‌ محسوب‌ می‌شود و ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌، نیروهای‌ انتظامی‌، عزیزان‌ بسیجی‌ و جوانان‌ فداکار ما به‌ خود می‌بالند که‌ سربازان‌ راه‌ خدا و اسلام‌ ناب‌ محمدی‌ هستند.

فرمانده‌ کل‌ قوا استقرار لشکر 21 حمزه‌ سیدالشهدا را در استان‌ آذربایجان‌ شرقی‌ و شهر تبریز افتخارآمیز خواندند و در پایان‌ سخنانشان‌ ضرروت‌ حداکثر همکاری‌ میان‌ ارتش‌ و سپاه‌ را در جهت‌ جبران‌ سریع‌ کمبودها، استفاده‌ از تجربه‌های‌ ارزشمند برای‌ سازندگی‌، تکامل‌، آموزش‌ و تعمیر و نگهداری‌ تجهیزات‌ و نیروها و حفظ آمادگی‌ هر چه‌ بیشتر مورد تأکید قرار دادند. بر پایه‌ این‌ گزارش‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در ساعت‌ 8 صبح‌ امروز وارد میدان‌ صبحگاه‌ مشترک‌ نیروهای‌ مسلح‌ در پادگان‌ لشگر 21 حمزه‌ سیدالشهدا شدند و پس‌ از نواخته‌ شدن‌ سرود جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ از یگان‌های‌ مستقر در این‌ میدان‌ سان‌ دیدند.

فرمانده‌ کل‌ قوا سپس‌ در مقابل‌ یادواره‌ شهدای‌ این‌ لشگر با قرائت‌ فاتحه‌ به‌ روان‌ پاک‌ آنان‌ درود فرستادند و از مقام‌ شامخ‌ شهدا تجلیل‌ به‌ عمل‌ آوردند.

پس‌ از استقرار رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ در جایگاه‌ ویژه‌ آیاتی‌ چند از کلام‌ الله‌ مجید قرائت‌ شد و سپس‌ فرمانده‌ نیروی‌ زمینی‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ مقدم‌ فرمانده‌ کل‌ قوا را گرامی‌ داشت‌ و فرمانده‌ لشگر 21 حمزه‌ آذربایجان‌ نیز گزارش‌ عملکرد این‌ لشگر را طی‌ سالهای‌ جنگ‌ تحمیلی‌ به‌ استحضار رساند.

در این‌ مراسم‌ 21 تن‌ از پرسنل‌ منتخب‌ لشگر 21 حمزه‌ به‌ دریافت‌ جوایزی‌ از دست‌ فرمانده‌ کل‌ قوا نایل‌ شدند و گروهی‌ از رزمی‌کاران‌ این‌ لشگر نیز به‌ اجرای‌ عملیات‌ نمایشی‌ پرداختند.

پس‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ یگان‌های‌ مستقر در میدان‌ از مقابل‌ کلام‌ الله‌ مجید و فرمانده‌ کل‌ قوا رژه‌ رفتند.

در پایان‌ این‌ مراسم‌ جمعی‌ از پرسنل‌ لشگر 21 حمزه‌ آذربایجان‌ عملیات‌ عبور از موانع‌ را به‌ اجرا در آوردند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی