news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1368/04/12

دیدار و بیعت اقشار مختلف مردم استان‌های ایلام و فارس با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش طولانی استعمارگران برای جدا کردن ملل اسلامی و قرار دادن آنها در مقابل یکدیگر فرمودند: به برکت انقلاب اسلامی امروز ملت های مسلمان نسبت به هم احساس علاقمندی، دلسوزی و نزدیکی می‌کنند و روحیه ی اسلامی و اخوت در میان آنها احیاء شده است.
صبح امروز در دیدار اقشار مختلف مردم استان های ایلام و فارس با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام طی سخنان کوتاهی فقدان قائد عظیم الشأن اسلام، امام خمینی را به محضر رهبر انقلاب تسلیت گفت و بیعت حاضرین با ایشان به عنوان ولی امر مسلمین را اعلام داشت.

بنابر همین گزارش رهبر کشورمان در این دیدار ضایعه ی ارتحال جانکاه امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی را متقابلاً به حاضرین تسلیت گفتند و طی سخنانی با اشاره به مخالفت عمیق استکبار جهانی با اسلام افزودند: امروز اعراب و ملت های مسلمان شبه قاره، آفریقا و آسیا بیش از هر چیز به مسلمان بودن خود افتخار می کنند و این در حالی است که استکبار جهانی، به ویژه آمریکای تجاوز کار و غارتگر که از اعماق وجود با اسلام مخالفند از وحدت اسلامی و نزدیکی مسلمانان با یکدیگر دچار وحشت هستند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت تقویت وحدت و آشنائی ملل مسلمان با یکدیگر فرمودند: مسلمانان جهان باید بدانند که ملت ما پیوند الهی اسلامی خود با ملل مسلمان را هرگز فراموش نخواهد کرد و اکنون که مزدوران دست نشانده ی استکبار جهانی ملت ما را از زیارت بیت‌الله الحرام محروم کرده‌اند مسلمانان باید در مراسم حج براساس بازگشت به اسلام، نزدیکی و اخوت میان یکدیگر را تقویت کنند.

ایشان در پایان سخنانشان همگان را به کار و تلاش برای ساختن جامعه کامل اسلامی و پیوند مستحکم برادری با یکدیگر فرا خواندند.

بنابر گزارش در این دیدار اقشار مختلف مردم استان ایلام و شهر های فیروزآباد، قیر و کارزین، فراشبند، میمند و عشایر منطقه فیروزآباد، نیریز و استهبان، داراب، فسا و ساوجبلاغ و همچنین طلاب پاکستانی نهضت اجرای فقه جعفری مقیم قم نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها: فارس؛ ایلام؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی