news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1371/10/14

دیدار دست‌ اندکاران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی حوزه علمیه قم با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای هیئت امناء و دست‌ اندکاران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی حوزه علمیه قم با ایشان، استفاده از آخرین پدیده های علمی در مراکز علمی و تحقیقی بویژه درحوزه های علمیه را امری ضروری و مفید دانستند و بر استفاده از علوم کامپیوتری درتسهیل امر تحقیقات و پژوهش به ویژه در علوم اسلامی تأکید کردند.
رهبر انقلاب اسلامی پیشرفت بشریت در علم و دانش را ناشی از تعالیم انبیاء الهی و ادیان توحیدی دانستند و فرمودند: کاربرد دانش جدید و پیشرفتهای علمی باید در ابعاد گسترده تری در خدمت دانشمندان، محققین و فضلای حوزه علمیه قرار گیرد تا آنان بتوانند با بهره گیری از دانش و صنعت جدید مانند کامپیوتر، به سرعت و سهولت به میراث علمی گذشتگان دست یابند. از اینرو تشکیل مرکز تحقیقات کامپیوتری گامی مثبت درخصوص آشنا شدن حوزههای علمیه با پیشرفتهای جدید علمی و استفاده از کاربردهای سودمند آن در جهت بالابردن کیفیت کارهای علمی و تحقیقاتی است.
مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان بر ضرورت هماهنگی میان مراکز گوناگونی که در راه بهره گیری از کاربردهای کامپیوتر در علوم اسلامی فعالیت می کنند، برای جلوگیری از انجام کارهای موازی و تکراری تأکید کردند.
بنا بر همین گزارش در این دیدار که اعضای هیئت امناء، هیئت مدیره و مدیر عامل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی حوزه علمیه قم نیز حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین محقق رئیس هیئت امناء‌ این مرکز گزارشی از چگونگی تشکیل وراه اندازی این مرکز را به استحضار رهبر انقلاب اسلامی رساند.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی