news/content
نسخه قابل چاپ
1379/05/19

اطلاعیه دفتر رهبر انقلاب در تقدیر از همدلی مردم و مجلس

دفتر مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با انتشار بیانیه‌ای‌، ضمن‌ قدردانی‌ از همراهی‌ و همدلی‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ و ملت‌ مسلمان‌ و انقلابی‌، بر ضرورت‌ توجه‌ کامل‌ قشرهای‌ مختلف‌ مردم‌ و گروههای‌ سیاسی‌ ـ اجتماعی‌ به‌ وحدت‌ و وفاق‌ ملی‌ تأکید کرد.
متن‌ بیانیه‌ به‌ این‌ شرح‌ است‌:
بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌
اقدام‌ خردمندانه‌ و مسؤولانه‌ نمایندگان‌ محترم‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ در تبعیت‌ از رهنمود رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و سپاسگزاری‌ مردم‌ از اقدام‌ منتخبان‌ خود، بیش‌ از هر چیز، نشاندهنده‌ درک‌ عمیق‌ دینی‌ و فهم‌ مشترک‌ ملت‌ و نمایندگان‌ مجلس‌، از رمز پایداری‌ نظام‌ اسلامی‌ و تلاش‌ دلسوزانه‌ آنها برای‌ صیانت‌ از آرمانها و دیدگاههای‌ امام‌ راحل‌ عظیم‌الشأن‌ محسوب‌ می‌شود.
نمایندگان‌ محترم‌ مجلس‌، هیأت‌ رئیسه‌ و بویژه‌ ریاست‌ محترم‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ در تبعیت‌ هوشیارانه‌ از رهنمود مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ضمن‌ خرسند کردن‌ ملت‌ مؤمن‌ و شجاع‌ ایران‌، نشان‌ دادند که‌ مجلس‌ به‌ فرموده‌ امام‌ خمینی‌، (رض‌)، "عصاره‌ فضائل‌ ملت‌"، براستی‌ تجلی‌ هویت‌ دینی‌ و انقلابی‌ مردم‌ است‌ و پایبندی‌ به‌ قانون‌ اساسی‌ را به‌ عنوان‌ وظیفه‌ای‌ اسلامی‌ ـ ملی‌ پاس‌ می‌دارد و با تلفیق‌ پرمعنای‌ "اداء تکلیف‌ شرعی‌ و قانونمداری‌،" همچون‌ همیشه‌، با هوشمندی‌ رسالت‌ خطیر خود را پیگیری‌ می‌نماید.
عملکرد هوشمندانه‌ مجلس‌، همچنین‌ آشکار ساخت‌ که‌ مانند دیگر تحلیلهای‌ نظام‌ استبداد بین‌الملل‌ در خصوص‌ اوضاع‌ ایران‌، برخی‌ تحلیلهای‌ دشمنان‌ نظام‌ اسلامی‌ در مورد مجلس‌ ششم‌، عاری‌ از واقع‌بینی‌ است‌ چرا که‌ در ایران‌ پرعظمت‌ و سرافراز، هرگونه‌ حرکتی‌ برای‌ خشنودی‌ دشمن‌ محکوم‌ به‌ شکست‌ است‌.
در مدتی‌ که‌ از این‌ اقدام‌ بزرگ‌ می‌گذرد، رسانه‌های‌ بیگانه‌ای‌ که‌ ابزار دست‌ غارتگران‌ بین‌المللی‌ و وسیله‌ پیگیری‌ اغراض‌ صهیونیستها و مراکز سلطه‌ استکباری‌ به‌ شمار می‌روند نتوانسته‌اند خشم‌ و نومیدی‌ خود را از این‌ حرکت‌ هوشیارانه‌ مجلس‌ کتمان‌ کنند و در پی‌ آنند که‌ با دروغ‌پراکنی‌ و تحریف‌ حقایق‌ در صفوف‌ ملت‌ ایران‌ رخنه‌ و اختلاف‌ به‌ وجود آورند .
مردم‌ متدین‌ و پراخلاص‌ نیز در روزهای‌ اخیر، با متجلی‌ ساختن‌ شور و شعور دینی‌ و انقلابی‌ و قدردانی‌ از اقدام‌ نمایندگان‌ منتخب‌ خود، بار دیگر عقبه‌ استراتژیک‌ انقلاب‌ اسلامی‌ یعنی‌ "دینداری‌ توأم‌ با هوشیاری‌ انقلاب‌" را به‌ نمایش‌ گذاشتند و دشمنان‌ قسم‌ خورده‌ اسلام‌ و انقلاب‌ و ایران‌ را همچون‌ گذشته‌ مأیوس‌ کردند و نشان‌ دادند که‌ وحدت‌ کار آمدترین‌ سلاح‌ ملت‌ ایران‌ در مقابله‌ با توطئه‌های‌ دشمنان‌ است‌.
دفتر مقام‌ معظم‌ رهبری‌، با تشکر از حساسیتهای‌ دینی‌ و انقلابی‌ قشرهای‌ مختلف‌ مردم‌، توجه‌ عموم‌ ملت‌ و گروهها و جناحهای‌ سیاسی‌ را به‌ ضرورت‌ تعمیق‌ آرامش‌ موجود و حفظ و گسترش‌ وحدت‌ و وفاق‌ ملی‌ جلب‌ می‌کند و با تأکید بر این‌ که‌ همراهی‌ و همگامی‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ و مردم‌، مقوله‌ای‌ ملی‌ و فراجناحی‌ است‌ ابراز اطمینان‌ می‌کند مردم‌ و گروهها و جناحهای‌ سیاسی‌، اجازه‌ نخواهند داد این‌ پدیده‌ زیبا و پرحلاوت‌، خدای‌ ناکرده‌ به‌ محملی‌ برای‌ ایجاد تشتت‌ و تضعیف‌ وحدت‌ ملی‌ تبدیل‌ شود.
دفتر مقام‌ معظم‌ رهبری‌، همچنین‌ از تمامی‌ نمایندگان‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ که‌ وراء گرایشهای‌ گروهی‌ و سیاسی‌، تبعیت‌ از رهبری‌ معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را به‌ عنوان‌ یک‌ "عمل‌ صالح‌" بر خود فرض‌ دانستند، قدردانی‌ می‌نماید و از پروردگار متعال‌ توفیق‌ روزافزون‌ یکایک‌ این‌ عزیزان‌ را در اداء وظایف‌ سنگین‌ مجلس‌ و پاسداری‌ از شأن‌ و جایگاه‌ بسیار رفیع‌ خانه‌ ملت‌، مسألت‌ می‌نماید.
والسلام‌ علیکم‌ و رحمه‌ الله‌ و برکاته‌
دفتر مقام‌ معظم‌ رهبری‌
19/5/79

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی