news/content
نسخه قابل چاپ
1382/07/15

دیدار رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار سید عبدالعزیز حکیم -رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق- بر حفظ وحدت شیعه و سنّی و همدلی اقوام و گروه‌های عراقی برای دست‌یابی به اهداف مقدس ملت عراق تأکید کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از ایمان، شجاعت، تدبیر و هوشیاری آیت‌الله شهید سید محمدباقر حکیم تصریح کردند: اگرچه شهادت آن سید بی‌بدیل، خسارتی عظیم برای ملت عراق و امت اسلامی به دنبال آورد، اما به علت ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله حکیم، شهادت او نیز بر روند اوضاع در عراق تأثیری خاص داشته و خواهد داشت.
ایشان با ابراز خرسندی از انتخاب سید عبدالعزیز حکیم به ریاست مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، تأکید کردند: با این انتخاب مدبرانه، راه آیت‌الله شهید سید محمدباقر حکیم دنبال خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نفی اشغالگری را از خواست‌های اصلی ملت عراق برشمردند و ضمن توصیه به مجلس اعلا برای تقویت ارتباط با مراجع و شخصیت‌های روحانی خاطرنشان کردند: باید با هوشیاری در تنظیم قانون اساسی عراق به گونه‌ای عمل کرد که این قانون بر خواست و مصالح ملت مظلوم عراق منطبق باشد.
 
حجت‌الاسلام سید عبدالعزیز حکیم -رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق- نیز در این دیدار با قدردانی از الطاف و همدردی عمیق رهبر معظم انقلاب و ملت ایران در شهادت آیت‌الله حکیم، گزارشی از اوضاع عراق را بیان کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی