news/content
نسخه قابل چاپ
1382/03/03

پاسخ به پیام تشکر رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به پیام تشکر رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق از ملت ایران و مسئولان جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کردند که همه‌ی قشرهای مردم عراق با حفظ وحدت و یکپارچگی، هرچه زودتر شاهد آزادی کامل این کشور از سلطه‌ی بیگانگان و استقرار نظام مستقل مردم‌سالار باشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مصائب و رنج‌های مشترکی که دو ملت ایران و عراق از حاکمیت رژیم ستمگر صدام متحمل شدند، افزودند: پس از سرنگونی آن رژیم ستمگر، ملت عراق اکنون در معرض آزمایش بزرگ الهی و در آستانه‌ی تحول عمیق تاریخی قرار گرفته تا نظام مطلوب خود را بر پایه‌ی قوانین و ارزش‌های اسلامی برپا سازد.
ایشان در پاسخ به پیام آیت‌الله حکیم، برگزاری پرشکوه مراسم اربعین حسینی و سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام در عراق را نشان‌دهنده‌ی هوشیاری سیاسی، استقلال‌طلبی و توانایی مردم عراق در ایجاد نظم و امنیت برشمردند و با اشاره به استقبال کم‌نظیر مردم عراق از آیت‌الله حکیم و دیگر علمای أعلام و نیز تجلیل از مراجع عظام تقلید، خاطرنشان کردند: علما، مراجع عظام و نخبگان و برگزیدگان سیاسی در عراق باید با اتکای به مردم، نظام دلخواه آنان را شکل دهند و با پاسداری از این سرمایه‌ی بزرگ، راه را بر متجاوزانی که با وجود مخالفت صریح قاطبه‌ی مردم عراق و همه‌ی مردم جهان، همچنان به اشغال عراق ادامه می‌دهند، بربندند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به مخالفت مردم عراق از هر قوم و مذهبی با نظام استبدادی سابق و سلطه‌ی فعلی بیگانه افزوده‌اند: ملت عراق همچنان که هر روز اعلام می‌کند، خواهان استقلال و حاکمیت ملی است، اما متجاوزان اشغالگر به رغم شعارهای عوام‌فریبانه‌ی دموکراسی، نمی‌خواهند این صدای رسا را بشنوند و در صدد تحمیل نظام سلطه‌ی ضد مردمی و تحقیرآمیز بر عراق هستند.
ایشان همچنین تلاش‌های پس‌مانده‌های رژیم صدام را برای کارشکنی در تأسیس نظام مستقل و مردمی در عراق یادآور شدند و تصریح کردند: ملت عراق باید با دقت و هوشیاری با انواع توطئه‌ها مقابله کند و با اتکای به خدا و صبر و پایداری، این مراحل دشوار را به سوی افق‌های روشن آینده بپیماید.
 
خاطرنشان می‌شود آیت‌الله حکیم در پیام تشکرآمیز خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی، با اعلام سپاسگزاری عمیق مردم عراق تأکید کرد که ملت عراق هیچ‌گاه توجه و همدردی ملت و مسئولان ایران را فراموش نخواهد کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی