news/content
نسخه قابل چاپ
1376/09/20

دیدار آقای علی عزت بگوویچ رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز آقای علی عزت بگوویچ رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین و هیأت همراه وی را به حضور پذیرفتند.
مقام معظم رهبری در این دیدار بر همبستگی ملت و دولت مسلمان ایران با مردم رنجدیده و در عین حال مقاوم و فداکار بوسنی و هرزگوین تأکید کردند و فرمودند: ایران اسلامی به مجاهدت و ایستادگی مردم مسلمان بوسنی در مقابل جنایتکاران احساس افتخار می‌کند و همواره با کمکهای خود در کنار بوسنی بوده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پذیرش قرارداد دیتون از سوی دولت بوسنی را قابل درک دانستند و با انتقاد از عدم اجرای صحیح آن فرمودند: دشمنان اسلام، صهیونیستها و عوامل آنها به هیچ حدی از دشمنی با مسلمانان قانع نیستند و همت خود را بکار گرفته تا یک کشور مستقل و مسلمان در قلب اروپا استقرار پیدا نکند و اگر در این راه موفق نشوند، برای تضعیف و استحاله آن تلاش خواهند کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تقویت رابطه بوسنی و هرزگوین با دنیای اسلام و کنفرانس اسلامی را یک امر ضروری و مهم برشمردند و فرمودند: دنیای اسلام نباید از مردم مسلمان بوسنی احساس جدایی بکند و برای این منظور لازم است ارتباطات این کشور با سازمان کنفرانس اسلامی هر چه بیشتر تقویت شود.
در این دیدار آقای عزت بگوویچ گزارشی از روند تحولات کشورش و جریان صلح دیتون ارائه کرد و گفت: مردم مسلمان بوسنی هرگز کمکهای حیاتی جمهوری اسلامی ایران به مردم بوسنی در شرایط سخت مبارزه را فراموش نخواهند کرد و اینجانب به نمایندگی از سوی مردم کشورم از حضرتعالی، دولت و ملت ایران به سبب کمکهای مؤثری که به ما کردید صمیمانه تشکر می‌کنم.
رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین بر اسلامی بودن کشور و ملّت خود تاکید کرد و گفت: خداوند در سخت‌ترین شرایط به ما کمک کرد و مردم مسلمان بوسنی را از نابودی نجات داد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی