news/content
نسخه قابل چاپ
1376/09/18

دیدار آقای نوازشریف نخست‌وزیر پاکستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ولی امر مسلمین، امشب آقای نواز‌شریف نخست‌وزیر پاکستان و هیأت عالیرتبه همراه وی را به حضور پذیرفتند.
مقام معظم رهبری با تأکید بر اهمیت روابط ایران و پاکستان که مبتنی بر علائق معنوی خاصی است، مشکلات موجود میان دو کشور را قابل حل توصیف کردند و به تلاش دستهای مرموز و خطرناکی اشاره کردند که هدف آنها برهم زدن روابط دو کشور است.
ولی امر مسلمین، تشکیل یک دولت فراگیر و قابل قبول در افغانستان را به عنوان راه حل مشکل این کشور دانستند و فرمودند: ما معتقد به دخالت در مسائل افغانستان نیستیم، اما ایران و پاکستان می‌توانند بدون دخالت در مسائل این کشور، به استقرار یک دولت فراگیر و قابل قبول، یا حداقل قابل تحمل در افغانستان کمک کنند. متأسفانه گروه طالبان با تمامی گروههای افغانی درگیری دارد و بیش از هر گروه دیگری انحصارطلب است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقدامات تروریستی در داخل پاکستان را گویای فعال بودن دستهای خطرناک در این کشور دانستند و اظهار امیدواری کردند که دولت پاکستان بدون دغدغه و دردسر بتواند در اسرع وقت، نسبت به مجازات عاملین ترور چند ایرانی در آن کشور، اقدام کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانشان از مرحوم ضیاءالحق رئیس جمهور پیشین پاکستان، به نیکی یاد کردند و ارتقاء سطح روابط دو کشور را ضروری دانستند.
آقای نواز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در اظهارات خود، از امکان ملاقات با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابراز خوشوقتی کرد و سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را در مراسم افتتاحیه اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران، الهام بخش و حاوی پیام بسیار مهمی برای امت اسلامی دانست.
نخست وزیر پاکستان بر تلاش دولت خود جهت تقویت روابط دو کشور تأکید کرد و گفت : ایران و پاکستان بیشترین صدمات را از ادامه اوضاع آشوب‌زده و بحرانی افغانستان متحمل شده‌اند و هیچ کس به اندازه ما علاقه‌مند به حل مسأله افغانستان نیست، لذا اعتقاد دارم که دو طرف باید از نفوذ خود برای تشکیل یک گردهمایی با حضور تمامی گروههای افغانی استفاده کنند.
آقای نواز‌شریف، نگرانی خود را از مسأله تروریسم در کشورش ابراز کرد و گفت: اگر قاتلین شهید گنجی در پاکستان مجازات شده بودند، امروز شاهد تکرار جنایات در پاکستان و ترور چند ایرانی دیگر نبودیم. وی اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر دادگاههای پاکستان، جنایتکاران را مجازات کنند. نخست وزیر پاکستان در سخنان خود تصریح کرد که دولت پاکستان باید به مردم خود پاسخگو باشد و امیدواریم با حل مشکل سیستم قضایی پاکستان، تروریستها هر چه زودتر مجازات شوند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی