news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1376/07/24

سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع مردم کرج

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در اجتماع بزرگ مردم شهرستان کرج طی سخنانی توجه آحاد مردم ایران را به ضرورت استمرار در حرکت پرشتاب ملت بیدار، سرزنده و انقلابی ایران در عرصه کار و تلاش و سازندگی جلب کردند و غافل نشدن از نقشه‌های شوم دشمنان را نیز حائز اهمیت دانستند.
مقام معظم رهبری در این دیدار که با ابراز احساسات شورانگیز مردم توأم بود سهم مردم شهرستان کرج را در انقلاب اسلامی ایران بسیار مهم توصیف کردند و فرمودند: امتیاز درجه اول هر شهر ایران اسلامی به احساس مسئولیت مردم آن شهر نسبت به سرنوشت کشور، انقلاب و نظام اسلامی بستگی دارد و مردم شهرستان کرج نیز در این زمینه امتحان بسیار خوبی را در طول انقلاب داده‌اند و به وظایف خود برای سربلندی ایران و پیشرفت کشور عمل کرده‌اند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مردم شهرستان کرج به عنوان عضو فعال ملت بزرگ و عزیز ایران اسلامی یاد کردند و فرمودند: در زمینه مسائل و مشکلات شهرستان کرج گزارشهایی به من داده شده است که در محل با حضور مسئولین بخشهای مختلف بررسی و نتیجه آن به برادران خدوم و زحمتکش در دولت منتقل خواهد شد و دولت خدمتگزار نیز در حد توان خود برای برطرف کردن مشکلات تلاش خواهد کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان نجات کشور از مشکلات تحمیل شده را مستلزم پیشرفت قدرتمندانه در تمامی عرصه‌های سازندگی دانستند و فرمودند: اگر همه کشورهای در حال توسعه همانند ایران اسلامی بر طبق نیاز و خواست خود و با تکیه بر اراده و همت ملت خویش به سمت اهداف بزرگ حرکت می‌کردند، یقیناً میدان برای قلدری و زورگویی‌های بین‌المللی باز نمی‌شد.
امروز ملت پرافتخار ایران با آگاهی از نقشه‌های دشمن به تلاشهای خود در راه سازندگی و پیشرفت کشور ادامه خواهد داد و دشمنان اسلام قادر به سد کردن راه پیشرفت و استقلال ملت ایران نخواهند بود.
مقام معظم رهبری ضمن تبیین دو جریان تبلیغاتی دشمن علیه ایران اسلامی فرمودند: تبلیغات استکبار جهانی در دو ماهه اخیر در مورد ایران بر روی دو جریان متمرکز بوده است. آنها از یک سو در تلاش هستند که وانمود سازند نظام جمهوری اسلامی از لحاظ اقتصادی دچار مشکلات اساسی و غیر‌قابل حل است و از سوی دیگر نظام اسلامی، دولت و یا مسؤولین نسبت به ارزشهای انقلاب بی‌اعتنا و بی‌مبالات شده‌اند و یا در این جهت حرکت می‌کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هدف از تبلیغات دشمن را تیره و تار نشان دادن وضعیت اقتصادی و هزیمت فرهنگی انقلاب اسلامی دانستند و فرمودند: دشمنان ملت ایران در تبلیغات خود می‌کوشند نور امید را از دل ملت و بخصوص جوانان محو کنند و امید را که بزرگترین قوه محرکه انسان محسوب می‌شود، به یأس مبدل سازند، اما با این وجود، ملت ایران امروز به سوی یک آینده روشن که عزت، سربلندی، ایمان و نفوذ او را در سطح دنیای اسلام تأمین می‌کند، در حرکت است و در صحنه بین‌المللی نیز به سمت هدفهایی پیش می‌رود که برای هر ملت سر زنده و بانشاطی شوق‌آفرین است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش قدرتهای استکباری را برای غارت ثروت ملتها و در هم کوبیدن شرف و عزت آنان یادآور شدند و فرمودند: ایران اسلامی به سمت استغنای مطلق از همه زورمندان و مستکبران حرکت می‌کند و اگر ملت و دولت ایران با همین انسجام و نیز اعتماد متقابلی که دارند، حرکت کنند، ایران اسلامی در آینده‌ای معقول و یک مدت زمان قابل محاسبه، خواهد توانست به عنوان کشوری ثروتمند، دارای دانش سطح بالا و برخوردار از زندگی شایسته یک ملت فعال و بانشاط سر بلند کند، و این مسأله برای دشمن، بسیار تلخ است.
مقام معظم رهبری، جوانان را مرکز نیرو، امید، ابتکار و عمل توصیف کردند و فرمودند: این کشور بزرگ با داشتن جمعیتی جوان، دانشگاههای در حال گسترش و فارغ‌التحصیلان رو به افزایش و نیز برخوردار بودن از منابع زیر‌زمینی، زمینهای حاصل‌خیز و قدرت مهار آبهای کشور و بالاتر از همه با مایه‌های دینی که به آن زیبنده است، خواهد توانست با گذشت مدت معقولی به عنوان الگویی برای این منطقه و مناطق دیگر جهان در آید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لاعلاج وانمود‌کردن اقتصاد ایران اسلامی را ناشی از بدبینی، عناد و دشمنی دانستند و فرمودند: تبلیغ دور ماندن مسئولان یا متصدیان دولتی و یا جوانان از مبانی اسلام، دین و انقلاب، یک دروغ بزرگ است، زیرا امروز در این کشور هر کسی که در یک مسئولیت بزرگ و تعیین‌کننده مشغول خدمت است، بزرگترین هدف او این است که بتواند این کشور را براساس تعالیم زندگی‌بخش اسلام بسازد و آن را به عزتی که دین خدا برای مردم خواسته است برساند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین ابعاد با‌عظمت انقلاب اسلامی فرمودند: انقلاب اسلامی و رهبر عظیم‌‌القدر آن حضرت امام خمینی‌(رض) در میان جوامع مسیحی که کمترین ارتباطی با ایران و اسلام ندارند، نامی آشنا و شناخته شده‌است، دهها کتاب و رساله و صدها مقاله، شعر و قطعه ادبی در عظمت این انقلاب صادر شده است، بنابراین انقلاب اسلامی و ارزشهای انقلابی و اسلام عزت‌بخش توانسته است این کشور را که روزی پاانداز استکبار جهانی و استراحتگاه صهیونیستها محسوب می‌شد، امروز به کشوری عزیز و مقتدر تبدیل کند، و بر همین اساس ملتی که چنین بهره‌هایی از اسلام برده است، هرگز به ارزشهای اسلامی پشت نخواهد کرد.
مقام معظم رهبری فرمودند: همه کسانی که ایران اسلامی را سربلند می‌خواهند، می‌دانند که تا وقتی پرچم اسلام بر این کشور گسترده ‌است و پرتو اسلام ناب محمدی از این سرزمین به سرتاسر جهان اسلام می‌تابد، این ملت در میان ملتها عزیز و سربلند است و از اسلام، قرآن و ارزشهای الهی دست بر نخواهد داشت و بوسیله اسلام خواهد توانست ملتهای دیگر را نجات بدهد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از پرچم باعظمت اسلام و نیز وحدت و اتحاد ملت ایران به عنوان دو عنصر اصلی در اقتدار، عزت و عظمت ایران اسلامی یاد کردند و در پایان سخنانشان فرمودند: امروز بزرگترین و لجوج‌ترین دشمنان ملت ایران آمریکا و زیر بال او رژیم نامشروع صهیونیستی است. آنها از هر تلاشی برای ضربه زدن به ملت ایران استفاده می‌کنند، اما با این وجود اراده الهی بر ناکامی آنها استوار است و ملت ایران خواهد توانست دشمنان را در تمامی صحنه‌ها به زانو در بیاورد.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، حجت‌السلام والمسلمین مدنی امام جمعه کرج در اظهارات کوتاهی مقدم رهبر انقلاب اسلامی را به شهرستان کرج گرامیداشت و امروز را برای مردم این منطقه یک روز تاریخی و خاطره‌انگیز خواند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی