news/content
نسخه قابل چاپ
1371/10/30

دیدار آقای نبیه‌بری رئیس مجلس ملی لبنان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز آقای نبیه‌بری رئیس مجلس ملی لبنان و هیأت همراه وی را به حضور پذیرفتند و طی آن اقدام آمریکا و همدستانش رادر ارتکاب جنایت علیه مردم و کشور عراق شرم‌آور توصیف کردند.
مقام معظم رهبری دراین دیدار با اشاره به حملات اخیر آمریکا و هم‌پیمانان غربی‌اش علیه مردم و کشور عراق فرمودند: ما صدام و رژیم بعثی را مردود می‌دانیم اما نمی‌توانیم در برابر سرنوشت مردم مسلمان عراق بی‌تفاوت باشیم. آمریکا و همدستانش علیه عراق مرتکب جنایت شده‌اند و دست مسئولین این کشورها آغشته به خون مردم عراق شده است. آنها تا این حد بی‌شرم هستند که به بهانه‌ای موهوم وارد یک کشور شده و آن را تحت فشارشدید قرار داده‌اند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای غرب را به دلیل بکارنگرفتن زور علیه صربها و رژیم صهیونیستی مورد سئوال قرار دادند و افزودند: آمریکا در منطقه خلیج‌فارس مطامعِ شیطانی خود را دنبال می‌کند و تردیدی نیست که پایش در گل فرو خواهد رفت و قطعاً مکافات گناهی را که مرتکب شده است پس خواهد داد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیاناتشان از لبنان به عنوان خط مقدم جبهه اسلامی در مقابل صهیونیستها یاد کردند و با تأکید بر لزوم حمایت کشورهای اسلامی از مردم لبنان فرمودند: ملتهای مسلمان نمی‌توانند اشغال روستاها و خاک لبنان و تعرض مستمر رژیم صهیونیستی را به فضای این کشور اسلامی نادیده بگیرند. در شرایطی که صهیونیستها از حمایت بدون قید و شرط استکبار جهانی برخوردار هستند ما نمی‌توانیم در برابر بیرون رانده شدن فلسطینی‌های مظلوم از خانه و مرزهای زادگاه خود، بی‌تفاوت بمانیم.
مقام معظم رهبری همچنین استمرار فشار بر مردم مظلوم فلسطین در سرزمینهای اشغالی را جزئی از جرایم آمریکا دانستند و جهان عرب و کشورهای اسلامی را به سبب بی‌تفاوتی در برابر جنایت صهیونیستها علیه مردم مظلوم و مسلمان فلسطین و نیز اخراج فلسطینی‌ها از سرزمین اشغال شده آنان مورد انتقاد و سرزنش قراردادند.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان حفظ یکپارچگی و وحدت ملی لبنان را در سایه همبستگی و محبت و دوستی میان آحاد مردم این کشور و نیز تأمین عدالت واقعی در زندگی و سازمان سیاسی لبنان مورد تأکید قراردادند.
بر پایه همین گزارش در این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری رئیس مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت پیش از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آقای نبیه‌بری رئیس مجلس ملی لبنان گزارش کوتاهی را از اوضاع جاری کشورش و نیز دخالتهای رژیم صهیونیستی در امور داخلی لبنان به استحضار مقام معظم رهبری رساند و طی آن کمکهای جمهوری اسلامی ایران درامر بازسازی ویرانه‌های به جای مانده از نبردهای هفده ساله لبنان را حائز اهمیت دانست.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی