news/content
نسخه قابل چاپ
1397/03/23
مروری بر تفسیر سوره برائت، آیه ۷۱:

تفسیر برائت(۲۸) | روح انقلابی اسلام، امر به معروف و نهی از منکر است

تفسیر سوره برائت مشتمل بر دروس تفسیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۱ است که به تازگی توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفت. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در ایام ماه مبارک رمضان بخشهایی از این کتاب را به صورت خلاصه منتشر میکند.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif بخش بیست و هشتم؛ تفسیر آیه ۷۱
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_2.gif روح انقلابی اسلام، امر به معروف و نهی از منکر است
امر به معروف و نهی از منکر، ضامن بقا و دوام اسلام است؛ یعنی اگر این واجب نباشد و بدان عمل نشود، آن روح صحیح اسلامی در جامعه باقی نخواهند ماند و ازبین خواهد رفت، و به تعبیر دیگر، روح انقلابیِ اسلام، زایل خواهد شد...
مسلمانان در حرکت بهسویِ خدا وظایفی هم دارند. در مجموع، وظیفهی آنها، قدم برداشتن در این مسیر است. نماز یک مسلمان، روزهی او، حجّ او و سایر تکالیفش، همه گامهای او است که در این جادّهی تکامل باید یکی پس از دیگری بردارد تا او را در این مسیر معیّن به جلو ببرد؛ لذا بر شما واجب کردهاند در طیّ این مسیر مواظب خود باشید که خسته نشوید و بیصبری شما را نگیرد و هوای نفس، و سگِ خشم و غضب، و خوک شهوت بر شما چیره نشود و شیطان فریبتان ندهد.
علاوهبر همهی اینها، باید مواظب باشید برادران مسلمانتان اشتباه نکنند و اگر دیدید مسلمانی از جادّه و هدف دین منحرف میشود، جلوی او را بگیرید؛ یا اگر دیدید عدّهای پیرو مکتبی بیگانه شدهاند، جلوی آنان را بگیرید؛ اگر دیدید قافلهسالار اشتباه میرود، باید مانعش شوید؛ اگر دیدید فساد اخلاقی آمده، باید گرگ فساد را از فرد و اجتماع دور کنید؛ اگر دیدید کاروان از حرکت باز ایستاد، تا فرصت از دست نرفته و گرم هستند و دشمن چیره نشده، کاروان را بهحرکت درآورید؛ چون در شب گرگها حمله خواهند کرد.

* تفسیر سوره برائت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صص ۴۶۱ تا ۴۹۹(خلاصه).

علاقمندان می‌توانند برای تهیه‌ی کتاب «تفسیر سوره‌ی برائت» اینجا را کلیک کنند.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
در این رابطه بخوانید :
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی