news/content
نسخه قابل چاپ
1397/02/30
مروری بر تفسیر سوره برائت، آیه ۱۲:

تفسیر برائت(۴) | با سران کفر باید مبارزه کرد

تفسیر سوره برائت مشتمل بر دروس تفسیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۱ است که به تازگی توسط انتشارات دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفت. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در ایام ماه مبارک رمضان بخشهایی از این کتاب را به صورت خلاصه منتشر میکند.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif بخش چهارم؛ تفسیر آیه ۱۲
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_2.gif با سران کفر باید مبارزه کرد
قرآن میفرماید: «فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْر»؛ ائمّه و امامان کفر را بکُشید؛ نمیگوید «فقاتلوهم»، یا «فقاتلوا الکفر». «امامان کفر»، پیشوایان و زمامداران و سردمداران کفرند...
«امام کفر»، یعنی «اید‌ئولوگ، تئوریسین، زمامدار و هادیِ کفر». آیه‌ی قرآن نمیخواهد بگوید با هر کافری که نقض عهد کرد، بجنگید، بلکه مطلب اجتماعی بسیار مهم و دقیقی را بیان میکند؛ حکمی در مقیاس جهانی. در واقع امامِ کفر است که نقض عهد میکند، نه آحاد مردم.
آیه میخواهد بگوید اگر نقض عهد کردند، با ائمّه‌ی آنها بجنگید؛ چون آنها غدّه‌های چرکین اجتماعند که مانع مسلمان‌ شدن مردم میشوند.
یکی از مستشرقان مسیحی میگوید: «جنگ اسلام در واقع، جنگ با حکومتها و زمامداران و رؤسای زمان بود، نه جنگ با ملّتها.» چه‌کسی با عیب‌جویی خود از پذیرش اسلام مانع میشود؟ آیا توده‌ی مردم مانعند؟ خیر، بلکه کسانی که بر زوایای اجتماع و مردم سلطه و قدرت دارند مانع هستند.


* تفسیر سوره برائت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صص  ۱۲۵ تا ۱۲۹(خلاصه).
 
علاقمندان می‌توانند برای تهیه‌ی کتاب «تفسیر سوره‌ی برائت» اینجا را کلیک کنند.

 

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
در این رابطه بخوانید :
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی