news/content
نسخه قابل چاپ
1397/03/20
مروری بر تفسیر سوره برائت، آیات ۶۴-۶۶:

تفسیر برائت(۲۵) | برخورد حکومت اسلامی با منافق درصورتی که ضرر به جامعه بزند

تفسیر سوره برائت مشتمل بر دروس تفسیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۱ است که به تازگی توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفت. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در ایام ماه مبارک رمضان بخشهایی از این کتاب را به صورت خلاصه منتشر میکند.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif بخش بیست و پنجم؛ تفسیر آیات ۶۴-۶۶
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_2.gif برخورد حکومت اسلامی با منافق درصورتی که ضرر به جامعه بزند
تا زمانی که از نفاقِ منافق اثر عملی علیه جامعهی اسلامی سر نزده است، جامعه و حکومت اسلامی ممکن است با او بسازد، امّا همین اندازه که نفاق آنها به ضرر جامعهی اسلامی شد، قابل بخشش و گذشت نیست.
اگر نفاق منافق بهگونهای باشد که از او ضرری به جامعهی اسلامی نرسد، جامعه در صدد اصلاح او برخواهد آمد و به او کاری ندارد. امّا اگر زندگی منافق در قلمروی اسلامی باعث ضرر باشد، طبق این آیه، حکومت اسلامی از او نخواهد گذشت و با او نمیسازد و عدّهای را عذاب خواهد کرد؛ چراکه مجرمند و صدمه زدهاند و عملاً علیه اسلام کار کردند.


* تفسیر سوره برائت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صص  ۴۲۳ تا ۴۳۴(خلاصه).

علاقمندان می‌توانند برای تهیه‌ی کتاب «تفسیر سوره‌ی برائت» اینجا را کلیک کنند.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
در این رابطه بخوانید :
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی