news/content
نسخه قابل چاپ
1397/03/03
مروری بر تفسیر سوره برائت، آیات ۲۵-۲۷:

تفسیر برائت(۸) | در مبارزه کفر و ایمان، کفر روز‌به‌روز ضعیف‌تر و ذلیل‌‌تر میشود

تفسیر سوره برائت مشتمل بر دروس تفسیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۱ است که به تازگی توسط انتشارات دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفت. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در ایام ماه مبارک رمضان بخشهایی از این کتاب را به صورت خلاصه منتشر میکند.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif بخش هشتم؛ تفسیر آیات ۲۵-۲۷
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_2.gif در مبارزه کفر و ایمان، کفر روز‌به‌روز ضعیف‌تر و ذلیل‌‌تر میشود
برپایه‌ی سنّت الهی، در مصاف کفر و ایمان، کفر و کافر روزبه‌روز ضعیف‌تر و ذلیل‌تر میشوند و برایشان دوام و بقا و سرانجامی نیست.
درمقابل، حق رو بِه گسترش و تعالی است تا آن زمان که بهدست حضرت مهدی(علیه‌السلام) تمام زمین را فراگیرد و دین خدا در همه‌جا حکم‌فرما شود و از باطل اثری نماند.
توجّه به این نکته لازم است که گاه پیشرفت، بد معنا میشود. در طیّ مسیر حق، فراز و نشیبهایی وجود دارد و گاه به‌ظاهر حق مغلوب میشود یا عقب برمیگردد و باطل پیشروی میکند، ولی در واقع برای پیشرفت حق، چنین بازگشتهایی لازم مینماید؛ باشد که اهل ایمان هوشیارتر شوند.
فرودها از لوازم پیشرفت هستند و این همانند کندنِ زمین برای بالابردنِ ساختمان است که این پایین آمدن برای پی‌ریزی بنا لازم است. نگاه به پیشرفت باید کلّی و به مجموع، سمت‌وسو و برآیند آن باشد، و نباید تغییر مسیرهای موقّتی و زودگذر ملاک قضاوت قرار گیرد. تمام فرهنگها و اختراعات و اکتشافات همین‌طور پیشرفت میکنند.
 
 * تفسیر سوره برائت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صص  ۱۷۳ تا ۱۸۱(خلاصه).
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه‌ی کتاب «تفسیر سوره‌ی برائت» اینجا را کلیک کنند.

 

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
در این رابطه بخوانید :
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی