news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1375/02/12

دیدار جمعی از کارگران و معلمان با رهبر انقلاب

جمع کثیری از کارگران، استادان، معلمان، فرهنگیان و دانشجویان سراسر کشور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری در حسینیه امام خمینی (رض) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند و با ابراز احساسات پرشور و بی‌شائبه آمادگی خود را برای ادامه مجاهدت و ایثارگری در راه حفظ آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار دادند .

در این دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایران اسلامی را عرصه عظمت و درخشش احکام اسلامی و جلوه‌های معنوی و مظهر رهایی و نجات بشریت دانستند و با عبادت (خواندن) هر حرکت علمی، فرهنگی و کاری در خدمت نظام اسلامی و آبادانی کشور فرمودند: امروز در ایران اسلامی معلمی که قصد تربیت شاگردانی برای خدمت به نظام را دارد و یا کارگری که در سنگر کار و تولیدی برای رشد و آبادانی و بی‌نیازی کشور از بیگانگان تلاش می‌کند، هر لحظه کارش عبادت و حسنه است و هر کسی که در این مسیر کمک کند، در آن سهیم و شریک می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت توجه به جهتگیری صحیح کارها در راه خدا و برای رضای خداوند فرمودند: وقتی که کارها تنها به قصد قربت انجام شود و جهتگیری امور برای جلب رضای الهی باشد، کار حرام از انسان مسلمان سر نمی‌زند، حرکت دست او ظالمانه نخواهد بود و حرکت اندیشه و فکر او هم حرکتی در جهت زیان انسانیت نخواهد بود و این جهتگیری صحیح باعث خواهد شد که تمام مشکلات حیات بشری اعم از جنایات، گناهان و تخلفات، شهوت‌رانیها و فزون‌طلبیها به تدریج از انسان فاصله می‌گیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جهتگیری کار و آموزش و پرورش را در نظام سلطه‌گر آمریکا در خدمت جنگ افروزی در جهان دانستند و فرمودند: امروز در زرادخانه‌های آمریکا نیز کار انجام می‌گیرد اما از کارگر ساده تا طراحان و مدیران کارخانه‌ها، همه و همه در خدمت جنگ افروزی و کمک به رژیمهای غاصبی همچون اسرائیل هستند و در روزگاری در خدمت بمباران اتمی هیروشیما بودند، امروز هم اگر آمریکا از افکار عمومی نمی‌ترسید، از نابودی درونی خود هراس نداشت و اگر مهارها جلوگیر دولت آمریکا نبود، آمادگی داشت که هر جای دنیا را که هوس کند، بمب اتم بیندازد، چون برای آنها آدم‌کشی کار مشکلی نیست.

مقام معظم رهبری افزودند: در دانشکده علوم اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا نیز معلم و شاگرد وجود دارد، اما حاصل تلاش آنها این نیست که از منافع ملی آمریکا در چارچوب کشور خود به شکل معقولی حفاظت کنند. اگر این بود ما حرفی نداشتیم، اما این آموزش و پرورش در خدمت سیاه‌روی‌ترین و آلوده‌ترین دستها و انسانهای سیاسی دنیا است و علیه نهضتهای آزادی بخش، کشورهای استقلال‌طلب و مترقی و به نفع رژیمهای مرتجع به کار می‌رود.

مقام معظم رهبری با اشاره به توطئه‌های گوناگون قدرتهای سلطه‌گر علیه بشریت فرمودند : امروز قدرتهای اهریمنی که مظهر آنها آمریکا است، علیه بشریت و ارزشهای انسانی قیام کرده‌اند، برای آنها جان میلیونها انسان اهمیتی ندارد ، اسرائیل ظرف 16 روز دهها هزار تن از مردم لبنان را به شهادت رساند یا آواره و مجروح کرد، اما خم به ابروی استکبار جهانی نیامد. در حالی که مثلا چنین وانمود می‌کنند که حتی تمام امکانات خود را بسیج می‌کنند تا در مواردی از مرگ یک حیوان جلوگیری کنند !

رهبر معظم انقلاب سکوت معنی‌دار قدرتهای سلطه‌گر در مقابل بمباران شیمیایی حلبچه را نمونه دیگری از دورویی قدرتهای سلطه‌گر دانستند و فرمودند: آن روز که آمریکاییها، دستگاههای صهیونیستی و قدرتهای دروغگوی عالم در خدمت عراق بودند، رژیم عراق در حلبچه هزاران انسان را قربانی استفاده از سلاح شیمیایی کرد و فاجعه عظیمی آفرید و تمام قدرتها نیز متوجه آن شدند اما عراق را محکوم نکردند، تنها به این دلیل که عراق در مقابل ایران اسلامی ایستاده بود. اما دو سه سال بعد، از همین عراق، به عنوان یک غول مهیب یاد شد و قدرتها در برابرش صف آرایی کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطر حاکمیت استکبار بر بشریت را خطری جدی دانستند و فرمودند: آمریکاییها امروز خود را بدون رقیب می‌دانند و لذا با کمال وقاحت در سراسر دنیا راه افتاده‌اند و از کشورها می‌خواهند که با جمهوری اسلامی قطع رابطه کنند. البته اروپاییها و سایر کشورهای دنیا به این تلاشها اعتنایی نکردند.

مقام معظم رهبری افزودند: آمریکاییها تلاش دارند تا بر بشریت بیشتر مسلط شوند و زورگویی کنند و در مسائل مهم جهانی تمام کشورها را مجبور کنند تا نظرات آنها را بپذیرند. در فلسطین، لبنان، بوسنی و هر نقطه‌یی از جهان که حادثه‌یی است آمریکاییها دخالت می‌کنند و توقع دارند تمام کشورها از آنها پیروی کنند. دولتهای ضعیف، حقیر و بی‌ارزش هم بر خلاف مصالح ملتهای خود، از این تلاشها حمایت می‌کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به ایستادگی دولت و ملت ایران در مقابل توطئه‌های دشمنان اشاره کردند و فرمودند: امروز کدام ملت و دولت است که در مقابل تهدیدهای روزافزون قدرتهای شیطانی خم به ابرو نیاورده است؟ کدام نظام است که به اتکاء مردم نیرومند و سربلندش در برابر تمام تطمیعها و تهدیدات دشمن "نه" گفته است، امروز همه دولتها که مسائل منطقه را می‌دانند، اعتراف دارند که تنها نظام جمهوری اسلامی است که این شجاعت و قدرت را دارد که در مقابل تهدیدات روزافزون دشمنان بایستد و بگوید "نه"، این ایستادگی حتی گاهی سایر دولتها و ملتها را به هیجان و ایستادگی وامی‌دارد و روح ترس را از آنان دور می‌کند.

مقام معظم رهبری به تبلیغات سوء رادیوهای بیگانه در مورد وضعیت نظام جمهوری اسلامی اشاره کردند و با بی‌ارزش دانستن این تبلیغات در برداشت و قضاوت در مورد ایران اسلامی فرمودند: امروز کشور مستقل و ملت شجاع ایران در علم، کار، تجربه، دانشگاه، مدرسه و آزمایشگاه هر چه بیشتر پیشرفت کند، تأثیر عامل روانی بر سایر ملتها بیشتر خواهد شد. آنها که ایران اسلامی را محاصره می‌کنند می‌خواهند که جمهوری اسلامی نتواند از طریق رشد صنعتی، فنی و علمی بر سایر ملتها تأثیرگذاری کند اما تلاش آنها بی‌ثمر است و ایران اسلامی روز به روز پیشرفت کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: امروز دولت خدمتگزار، رئیس جمهور فعال و عزیز ما، با همه وجود تلاش می‌کنند و مردم حقیقتا پشتیبانی می‌کنند و این حمایت و پیوند میان مسؤولین و مردم بسیار با ارزش است.

رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند: به رغم تلاش دشمنان در تمام صحنه‌ها، وضعیت کشور رو به پیشرفت است و این پیشرفت ملتها را امیدوار، دشمنان را خوار و دیکتاتورهای بین‌المللی که مظهر آن آمریکاست را روز به روز از اهداف پلیدشان دور می‌سازد و به فضل الهی و تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج)، ایران اسلامی خورشیدی خواهد شد و بر تمام کشورها خواهد تابید و ملتها را روح و نشاط خواهد داد.

بر پایه همین گزارش پیش از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی وزرای کار و امور اجتماعی و آموزش و پرورش در سخنان کوتاهی روز کارگر و روز معلم را تبریک گفتند و یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری را گرامی داشتند.

این گزارش حاکی است در این دیدار معلمان، مدیران و مدرسان نمونه سال تحصیلی 75 - 74 وزارت آموزش و پرورش، گروهی از دانشجویان مراکز تربیت معلم در سراسر کشور، جمعی از دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور و اعضاء نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و دانشگاه آزاد اسلامی، تشکلهای مختلف دانشجویی در دانشگاهها: دفتر تحکیم وحدت- شورای مرکزی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهها - جامعه اسلامی دانشجویان - دانشجویان شاهد و ایثارگر؛ گروهی از فرهنگیان، معلمان و مربیان تربیتی - پرورشی - فنی و حرفه‌ای و دانشجویان شهرهای:اهواز - کرمانشاه - همدان - اصفهان- سنندج - شهر ری - رباط کریم - آزاد شهر- جغتای خراسان، اعضاء ستاد سالگرد استاد شهید آیت‌الله مطهری، جمعی از کارکنان و کارگران، بسیج کارگری کارخانجات از خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران - سازمان مرکزی تعاون روستایی و نیروی مقاومت بسیج و جامعه اسلامی کارگران حضور داشتند.

برچسب‌ها: تبادل فرهنگی؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی