news/content
پیوندهای مرتبطخبرخبربياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1403/01/02
مرور آیات استفاده شده در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی در جمع اقشار مختلف مردم

به رسم آیه‌ها | سیر معنوی در ماه رمضان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی در جمع اقشار مختلف مردم (۱۴۰۳/۰۱/۰۱)، پیرامون وعده الهی در مورد بندگان صالح به آیاتی از قرآن اشاره کردند که رسانه  KHAMENEI.IR، این آیات و بیانات رهبر انقلاب درباره آنها را در این جدول مرور میکند.
عنوان بیانات ترجمه آیات
وعده خدا به بندگان صالح شما در ماه رمضان به سوی صلاح سیر میکنید، میشوید عبد صالح. خدای متعال در دنیا هم به عبد صالح وعده داده است که «اَنَّ الاَرضَ یَرِثُها عِبادیَ الصّالِحون»؛(۱) این اجر دنیوی عبد صالح است. در آخرت هم «مَعَ الَّذینَ اَنعَمَ اللهُ عَلَیهِم مِنَ النَّبییّنَ وَ الصِّدّیقینَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصّالِحینَ وَ حَسُنَ اُولئِکَ رَفیقاً»؛(۲) آنجا هم عبد صالح در ردیف پیامبران است، در ردیف صدّیقین است، در ردیف شهدا است. ماه رمضان یک چنین قدرتی دارد، یک چنین هنری دارد که انسان آگاه را، متوجّه را، غیر غافل را در این مراتب معنوی پیش ببرد. ۱) سوره‌ی انبیاء، بخشی از آیه‌ی ۱۰۵؛ «... زمین را بندگان شایسته‌ی ما به ارث خواهند برد.»
۲) سوره‌ی نساء، بخشی از آیه‌ی ۶۹؛ « و کسانى که از خدا و پیامبر اطاعت کنند، در زمرۀ کسانى از پیامبران و صدّیقان و شهیدان و شایستگان خواهند بود که خدا به آنان نعمت [ایمان، اخلاق و عمل صالح] داده؛ و اینان نیکو رفیقانى هستند.»
برای دریافت نسخه با کیفیت روی تصویر کلیک کنید

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی