news/content
پیوندهای مرتبطخبرخبربياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1402/07/12
مروری بر استناد حضرت آیت الله خامنه‌ای به نهج‌البلاغه در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت

درس‌های نهج‌البلاغه | شریعت پیغمبر، علاج دردهای بشر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت (۱۴۰۲/۰۷/۱۱)، پیرامون اینکه عمل به شریعت پیامبر موجب علاج دردهای بشر است به عبارتی از نهج‌البلاغه اشاره کردند که رسانه KHAMENEI.IR این عبارت و بیانات رهبر انقلاب درباره آن را در این جدول مرور میکند.

عنوان بیانات ترجمه
شریعت پیغمبر، علاج دردهای بشر پیامبر اعظم نسخه‌ی درمان این دردها را ــ هم نسخه‌ی معرفتی را، هم نسخه‌ی عملی را ــ به بشر عرضه کرد. اگر میخواهید از این دردها خلاص بشوید، علاجش اینها است. این شریعت پیغمبر و معارف قرآنی، علاج دردهای بشریّت است؛ این را پیغمبر اسلام به بشر عرضه کرده. لذا امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) درباره‌ی پیغمبر میفرماید: طَبیبٌ دَوّارٌ بِطِبِّهِ قَد اَحکَمَ مَراهِمَهُ وَ اَحمىٰ مَواسِمَه؛(۱) این پزشکِ ماهر حاذق، هم مرهمها را فراهم کرده ــ آن دارویی که روی زخم میگذارند که زخم بهبود پیدا کند ــ هم وسیله‌ی داغ کردن را؛ که در گذشته وقتی یک زخمی به وسیله‌ی مرهم خوب نمیشد، آن را داغ میکردند خوب میشد. هر دو را دارد: هم مرهم را، هم وسیله‌ی داغ کردن را؛ اینها را در قرآن به بشریّت عرضه کرده. اگر میخواهید خوب زندگی کنید، این‌جوری عمل کنید. ۱) نهج‌البلاغه، خطبه‌ی ۱۰۸؛ «[پیامبر] طبیبى است که همراه با طبّش در میان مردم مى‌گردد، مرهمهایش را محکم و آماده ساخته، و ابزارهایش را براى سوزاندن زخمها داغ نموده.»
برای دریافت نسخه با کیفیت روی تصویر کلیک کنید

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی