news/content
پیوندهای مرتبطخبرخبربياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1402/07/05
مروری بر استناد حضرت آیت الله خامنه‌ای به نهج‌البلاغه در دیدار مردم «سیستان و بلوچستان» و «خراسان جنوبی»

درس‌های نهج‌البلاغه | غفلت نکردن از نقشه دشمن

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار هزاران نفر از مردم «سیستان و بلوچستان» و «خراسان جنوبی» (۱۴۰۲/۰۶/۲۰)، پیرامون غفلت نکردن از نقشه دشمن به عبارتی از نهج‌البلاغه اشاره کردند که رسانه  KHAMENEI.IR این عبارت و بیانات رهبر انقلاب درباره آن را در این جدول مرور میکند.

عنوان بیانات ترجمه
 
غفلت نکردن از نقشه دشمن
در هنگام وقوع تحوّلات بزرگ جهانی، ملّتها باید مراقب باشند، مسئولان کشورها باید مراقب باشند. این همان روزی است که ما در آن قرار داریم؛ باید مراقب باشیم. اینکه میگوییم دشمن دارد ضعیف میشود معنایش این نیست که نمیتواند مکر کند، نمیتواند دشمنی کند، نمیتواند ضربه بزند؛ میتواند؛ مشغول نقشه‌کشی‌اند. ما باید خوابمان نبرد، ما باید غافل نشویم. ما یعنی چه کسانی؟ یعنی مسئولین و آحاد مردم... امیرالمؤمنین فرمود: مَن نامَ لَم یُنَم عَنه؛(۱) اگر شما در سنگر خوابت برد، معنایش این نیست که دشمنت هم در سنگرِ خودش خوابش برده؛ نه، ممکن است او بیدار باشد، ممکن است او متوجّه شما باشد، ممکن است او از خواب شما استفاده کند؛ این، آن مسئله‌ی اساسی است: نباید غفلت کرد. ۱) نهج‌البلاغه، نامه‌ی ۶۲ ، «و هر که از دشمن آسوده بخوابد دشمن نسبت به او نخواهد خفت.»
برای دریافت نسخه با کیفیت روی تصویر کلیک کنید

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی