news/content
پیوندهای مرتبطخبرخبربياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1402/07/05
مرور آیه‌‌ مورد اشاره در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت

به رسم آیه‌ها | توکل به خدا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت (۱۴۰۲/۰۶/۰۸)، پیرامون توکل به خدا برای انجام کارها به آیه‌ای از قرآن اشاره کردند که رسانه  KHAMENEI.IR این آیه و بیانات رهبر انقلاب درباره آن را در این جدول مرور میکند.
عنوان بیانات ترجمه آیات
توکّل به خدا برای انجام کارها  به جوسازی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها اعتنا نکنید، کار خودتان را بکنید. گاهی شما یک تصمیمی گرفته‌اید، تصمیم درستی است، یک عدّه خوششان نمی‌آید، جنجال میکنند؛ حالا که دیگر فضای مجازی هم هست، هزار متن در فضای مجازی تولید میکنند علیه آن اقدام شما؛ اگر اقدامتان اقدام سنجیده‌ و اندیشیده‌ای است و روی فکر تصمیم‌گیری شده، اعتنا نکنید، کار خودتان را انجام بدهید. ...کار را با فکر انجام بدهید، اندیشیده و سنجیده انجام بدهید، وقتی که تصمیم گرفتید، فَاِذا عَزَمتَ فَتَوَکَّل عَلَى الله؛(۱) به خدا توکّل کنید، گامهایتان را محکم بردارید. پیگیری را ــ که تأکید بنده همیشه بر پیگیری است ــ مجدّداً عرض میکنم؛ کارها را نیمه‌کاره رها نکنید. گاهی انسان یک کاری را با انگیزه‌ی فراوان شروع میکند، منتها یک چند قدمی که جلو رفت، انگیزه‌اش کم میشود؛ این درست نیست. انگیزه را حفظ کنید تا کار به آن نهایت برسد و ان‌شاءالله تمام بشود. ۱) سوره‌ی آل‌عمران، بخشی از آیه‌ی ۱۵۹؛ «... و چون تصمیم گرفتى بر خدا توکّل کن ...»
برای دریافت نسخه با کیفیت روی تصویر کلیک کنید

برچسب‌ها: توکل به خدا؛
لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی