news/content
پیوندهای مرتبطخبرخبربياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1401/10/10
مروری بر حدیث استفاده شده در بیانات حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای در دیدار خانواده آیت‌الله مصباح یزدی

حدیث زندگی | آثار دیدار با اهل تقوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار خانواده آیت‌الله مصباح یزدی (۱۴۰۱/۱۰/۰۵)، پیرامون یکی از ویژگی‌های اهل دین و تقوا به حدیثی اشاره کردند که رسانه KHAMENEI.IR این حدیث و بیانات رهبر انقلاب درباره آن را در این جدول مرور میکند.

عنوان بیانات ترجمه
یاد خدا افتادن با دیدن اهل دین و تقوا جسم ایشان [آیت‌الله مصباح یزدی] رفت، حیف هم بود، خیلی حیف بود، یعنی وجود ایشان واقعاً مایه‌ی برکت بود، آدم از دیدن ایشان استفاده میکرد؛ یکی از این کسانی [بود] که ما در طول عمر دیدیم از دوره‌ی جوانی‌شان، نه حالا؛ آن وقت که ایشان شاید هنوز ازدواج هم نکرده بود، از آن وقت آدم میفهمید ایشان یک مرد متدیّن، اهل دین و اهل تقوا بودند. از جمله‌ی آن کسانی بود که «مَن یُذَکِّرُکُمُ اللهَ رُؤیَتُه»(۱) بود؛ رؤیت ایشان هم آدم را کمک میکرد، پیش میبُرد، به یاد خدا می‌انداخت. خب هر چه از آن جوانی گذشت، ایشان بهتر هم شد؛ اگرچه هر چه هست، مال همان دوره‌ی جوانی است. ۱) الکافی، ج ۱، ص ۳۹؛
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلّم) قَالَتِ الْحَوَارِیُّونَ لِعِیسَى یَا رُوحَ اللَّهِ مَنْ نُجَالِسُ قَالَ مَنْ یُذَکِّرُکُمُ اللَّهَ رُؤْیَتُهُ وَ یَزِیدُ فِی عِلْمِکُمْ مَنْطِقُهُ وَ یُرَغِّبُکُمْ فِی الْآخِرَةِ عَمَلُهُ.
ترجمه :
رسول خدا فرمود: حواریان به عیسى گفتند: اى روح خدا! با چه کسى همنشینى کنیم؟ فرمود: «آن کس که دیدارش شما را به یاد خدا اندازد و گفتارش بر دانش شما بیفزاید و عمل او میل شما را به آخرت، بیشتر کند.»
برای دریافت نسخه با کیفیت روی تصویر کلیک کنید

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی