news/content
پیوندهای مرتبطخبرخبربياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1401/08/27
مروری بر استناد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نهج‌البلاغه در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان قم

درس‌های نهج‌البلاغه | ارزش والای انسان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان قم (۱۴۰۱/۸/۸)، پیرامون ارزش والای انسان به عبارتی از نهج‌البلاغه اشاره کردند که رسانه  KHAMENEI.IR این عبارت و بیانات رهبر انقلاب درباره آن را در این جدول مرور میکند.
عنوان بیانات ترجمه
بهشت، ارزش جان انسان آن طور که یادم هست، از امیرالمؤمنین (علیه السّلام) و از امام سجّاد (علیه السّلام) نقل شده که قیمت جان شما خیلی بالا است، آن را نفروشید مگر به بهشت. (۱) این جان خیلی قیمت دارد؛ قیمت وجود شما خیلی بالا است؛ این را فقط به بهشت بفروشید؛ به هیچ چیزی کمتر از بهشت [نفروشید] که خدای متعال هم خریدارش است؛ جان مال خدا است، خدا هم خریدارش است. ۱) نهج‌البلاغه - حکمت ۴۵۶
أَلاَ حُرٌّ یَدَعُ هَذِهِ اَللُّمَاظَةَ لِأَهْلِهَا إِنَّهُ لَیْسَ لِأَنْفُسِکُمْ ثَمَنٌ إِلاَّ اَلْجَنَّةَ فَلاَ تَبِیعُوهَا إِلاَّ بِهَا.
آیا آزاد مردى نیست که این نیم‌خورده‌ی دنیا را به اهل دنیا واگذارد؟! براى وجود شما قیمتى جز بهشت نیست، آن را جز به بهشت نفروشید.
برای دریافت نسخه با کیفیت روی تصویر کلیک کنید

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی