news/content
پیوندهای مرتبطخبرخبربياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1401/10/11
مرور آیه‌ مورد اشاره در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی

به رسم آیه‌ها | ماورائی توصیف ‌نکردن خصوصیات شهید سلیمانی

حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای در دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی (۱۴۰۱/۱۰/۱۱)، درباره‌ی‌ خصوصیات شهید سلیمانی به آیه‌‌ای از قرآن اشاره کردند که رسانه KHAMENEI.IR، این آیه و بیانات رهبر انقلاب درباره آن را در این جدول مرور میکند.
عنوان بیانات ترجمه آیات
ماورائی توصیف‌ نکردن خصوصیات شهید سلیمانی ایشان[شهید حاج قاسم سلیمانی] خیلی امتیازات دارد. همه‌ی آنهایی که درباره‌ی ایشان صحبت میکنند، مراقب باشند که خصوصیّات آقای شهید سلیمانی را خصوصیّات ماورائی نکنند. خصوصیّات یک انسان زنده‌ای است که جلوی ما دارد حرکت میکند: یَأکُلُ الطَّعامَ وَ یَمشی فِی الاسواق؛(۱) یعنی این جور نباشد که تصوّر بشود که این یک جایگاه دست‌نیافتنی است؛ نه، شهید سلیمانی زنده بود، کسی هم نمیدانست. الان هم زنده‌هایی هست که کسی نمیداند که اینها چه هستند. اگر یک وقتی توفیقی نصیبشان شد شهید شدند، شاید بخشی از آنچه هستند آشکار بشود، دانسته بشود، فهمیده بشود. به این نکته توجّه کنید. ۱) سوره‌ی فرقان، آیه‌ی ۷؛ «وَقَالُوا مَالِ هَذَا الرَّسُولِ یَأْکُلُ الطَّعَامَ وَیَمْشِی فِی الْأَسْوَاقِ لَوْلَا أُنْزِلَ إِلَیْهِ مَلَکٌ فَیَکُونَ مَعَهُ نَذِیرًا»
ترجمه: « و گفتند: این چه پیامبری است که غذا می‌خورد و در بازارها راه می‌رود؟ چرا فرشته‌ای به سوی او نازل نشده که همراه او بیم‌دهنده باشد؟»
برای دریافت نسخه با کیفیت روی تصویر کلیک کنید

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی