news/content
پیوندهای مرتبطخبرخبربياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1400/11/19
مرور آیات مورد اشاره در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش

به رسم آیه‌ها | غلط شدن محاسبات دشمن در برابر جبهه حق

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش (۱۴۰۰/۱۱/۱۹)، درباره‌ی وعده‌ی الهی در غلط از آب درآمدن محاسبات دشمن و ترفند الهی در مقابل ترفند دشمنان، به آیاتی از قرآن استناد کردند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR این آیات و بیانات رهبر انقلاب درباره‌ی آنها را در جدول زیر مرور میکند.
 

عنوان بیانات ترجمه آیات
ضربه خوردن طاغوت از جایی که محاسبه نمیکرد در این حرکت نیروی هوایی، رژیم طاغوت از جایی ضربه خورد که گمانش را نداشت، محاسبه نمیکرد که از اینجا ضربه بخورد. مثل همان که در قرآن و در سوره‌ی حشر در مورد قبایل یهود [آمده]: «فَاَتاهُمُ اللهُ مِن حَیثُ لَم یَحتَسِبوا»؛(۱) از جایی که خیال نمیکردند، خدای متعال به اینها ضربه را وارد کرد؛ این جوری بود. ۱) سوره حشر، آیه‌ی ۲:
ولی خدا از آنجایی که تصوّر نمیکردند بر آنان درآمد.
ترفند الهی در مقابل ترفند دشمنان از دستگاه رژیم طاغوت، کسی خیال نمیکرد که از ارتش، آن هم از نیروی هوایی ارتش ضربه بخورند... این نشانه‌ی این است که وعده‌ی الهی صادق است؛ خداوند فرمود: اِنَّهُم یَکیدونَ کَیدًا. وَ اَکیدُ کَیدًا؛(۲) دشمنان ترفند میزنند، و من هم در مقابلشان به آنها ترفند میزنم. در یک جای دیگر [میفرماید]: فَالَّذینَ کَفَروا هُمُ المَکیدون‌؛(۳) در قضیّه‌ی جبهه‌ی حقّ و باطل، جبهه‌ی باطل است که ضربه میخورد. ۲) سوره طارق، آیات ۱۵ و ۱۶:
آنان دست به نیرنگ می‌زنند، و [من نیز] دست به نیرنگ می‌زنم.
۳) سوره طور، آیه‌ی ۴۲:
ولى آنان که کافر شده‌اند، خود دچار نیرنگ شده‌اند.
ضربه خوردن آمریکا از رؤسای جمهور خود امروز خود آمریکا هم دچار این مشکل «فَاَتاهُمُ اللهُ مِن حَیثُ لَم یَحتَسِبوا»(۴) است؛ امروز آمریکا از جایی دارد ضربه میخورد که اصلاً‌ هرگز این را محاسبه نمیکرده. امروز دو رئیس‌جمهور آمریکا، [یعنی] رئیس‌جمهور قبلی و رئیس‌جمهور فعلی، دست به دست هم داده‌اند که تتمّه‌ی آبروی آمریکا را ببرند! و دارند میبرند. ۴) سوره حشر، آیه‌ی ۲.
 
 

 

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی