news/content
نسخه قابل چاپ
1368/03/18

بیانات در دیدار جمعى از علما و مبارزان لبنان

بسم الله الرّحمن الرّحیم (۱)

 بنده خیلى از شما به‌خاطر همدردی‌تان در این مصیبت بزرگ تشکّر میکنم و به‌خاطر پشتیبانی‌تان در کار بزرگى که در پیش داریم در باب لبنان، باید به شما برادران عزیز عرض کنم که مسئله‌ی لبنان براى ما یکى از مسائل اوّل به حساب می‌آید؛ همچنین در زمان حیات امام عزیزمان همین‌طور بود. ما همان خط را با همان احساس و روحیه دنبال میکنیم. ما احساس میکنیم که لبنان با یک توطئه‌ی استکبارى روبه‌رو است؛ هدف هم در درجه‌ی اوّل، کوبیدن جریان اسلامى و خطّ اسلامى در آنجا است. با این همه معتقدیم دشمن قادر نیست این خط را بشکند. ما اعتقاد داریم همه‌ی نیروهاى مؤمن لبنان و همه‌ی جهتهایى که هدف و توطئه‌ی دشمن را می‌شناسند، باید در یک صف واحد قرار گیرند. البتّه دشمن سعى میکند در ایجاد اختلاف، بین شیعه و شیعه، بین شیعه و سنّى، بین فِرَق مختلف سیاسى؛ باید بر اینها فائق آمد. درصورتی‌که ما متّحد باشیم دشمن قوى نیست. ما در کنار شما هستیم؛ ما مسئله‌ی شما را مسئله‌ی خودمان میدانیم؛ ما حقیقتاً هیچگونه جدایى بین شما و خودمان قائل نیستیم. من بر یک نکته میخواهم تکیه کنم و آن این است که شما از همه‌ی نیروى خود استفاده کنید و نگذارید برادرکشى، بین شیعه زمینه پیدا کند. این خیلى قلب ما را میفشارد.
 

۱) این دیدار به‌مناسبت ارتحال حضرت امام خمینى (قدّس سرّه الشّریف) و انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبرى انقلاب اسلامى صورت پذیرفت. جمعى از اعضاى جنبش مقاومت مؤمنین لبنان و جمعى از طلّاب حوزه‌ى علمیّه‌ى امام مهدى (عج) جنوب لبنان در جلسه حضور داشتند.
 

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی