news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1396/03/19

توصیه‌های ۹ گانه رهبر انقلاب به تشکل‌های دانشجویی

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعی از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی کشور، به بیان ۹ توصیه خطاب به تشکل‌های دانشجویی پرداختند و با اشاره به وجود برخی تشکل‌هایِ یکبار مصرف و با اهداف انتخاباتی و یا تشکل‌هایی با هدف معارضه علیه مجموعه‌های متدین و انقلابی در دانشگاه‌ها، گفتند: «مخاطب ما در این جلسه آن تشکل‌ها نیستند، بلکه تشکل‌هایی مخاطب هستند که معتقد به انقلاب و نظام اسلامی و مبارزه با دشمنان آن هستند.» پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR سرفصل‌های این ۹ توصیه را در این جدول مرور کرده است.
 
توصیه‌های رهبر انقلاب
به تشکل‌های دانشجویی

مطرح شده در دیدار دانشجویان ۹۶/۳/۱۷
۱ آرمان‌گرایی رسیدن به جامعه‌ی عادل، آزاد، پیشرفته، مؤمن، متعبّد، مرفّه، متّحد، قوی و مستحکم و مستقل؛ اینها آرمان است.
۲ واقع‌بینی یعنی واقعیّات مثبت را ببینید؛ جمعیّت جوان و بااستعداد، توانایی‌های بشری فوق‌العاده، استعداد فوق‌العاده‌ی ملّت، امکانات زیرزمینی، موقعیّت جغرافیایی، پیشرفت کشور؛ اینها را ببینید، اینها واقعیّات است.
۳ داشتن نقش فعّال در رویدادها تشکّل نباید تماشاچی باشد و بنشیند در یک حادثه‌ای که پیشرفتی هست اظهار خوشحالی کند، در یک حادثه‌ای که مثلاً پسرفتی هست احساس حزن و اندوه بکند؛ نه، باید فعّال باشد.
۴ تلاش جدّی و همه‌جانبه برای غلبه دادن گفتمان انقلاب در دانشگاه برای این کار تخاطب واقعی لازم است، میزگرد، سخنرانی، نشریّه، بحثهای دو و سه نفره، جلسات تحلیل. این‌جور با مخاطبینتان بنشینید.
۵ فراموش نکردن و تبیین درست
چند کلیدواژه‌ی اصلی
«نقش مردم در حکومت»، «استقلال»،
«نفی نظام سلطه»، «آزادی»، «عدالت»
۶ تدیّن و تعبّد در عمل و گفتار وقتی‌که انسان برطبق تکلیف عمل نمیکند، تعبّد را رها میکند، خدای متعال هدایتش را از او میگیرد.
۷ شجاعت در اقدام یعنی در انجام کارها و اقدام شجاعت داشته باشید. البتّه برای اینکه انسان یک اقدامی بکند، بایستی که جوانب کار را قشنگ بسنجد.
۸ دنبال کردن مسئله زن در غرب توسط دانشجویان خواهر ما کمتر به این مسئله میپردازیم. امّا معتقدم باید کار کرد و میدان کار در این زمینه وجود دارد.
۹ تزریق امید در دانشگاه‌ها
توسط تشکّلها
خودشان امیدوار بمانند و امید را هم تزریق کنند در دانشگاه‌ها و نگذارند جوّ ناامیدی به وجود بیاید.
 

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی