news/content
پیوندهای مرتبطخبرخبربياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1395/06/03

جدول | هفت اولویت اصلی کشور و نقشه راه دولت یازدهم

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت، ۷ اولویت اصلی کشور و نقشه راه دولت یازدهم در یک‌سال پیش‌رو را بیان کردند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR این اولویتها را در جدول زیر مرور می‌کند.


دریافت جدول: عکس
 
۷ اولویت اصلی کشور و نقشه راه دولت یازدهم
مطرح شده در بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت ۹۵/۶/۳
۱ اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی امروز مشکلات و گره‌های اقتصادی، مسئله اول کشور است که باید حل شوند و حل آنها در گرو اجرای صحیح و دقیق سیاستهای اقتصاد مقاومتی است... برای عملی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید کاری جهشی و خارج از روالِ کارهای روزمره و متعارف انجام شود.
۲ سیاست خارجی باید توان دیپلماسی را به صورت مناسب و متوازن در دنیا توزیع کرد. آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین باید سهم مناسب خود را در سیاست خارجی کشور داشته باشند.
باید از بدحسابی آمریکاییها در قضیه برجام، تجربه آموخت. این تجربه به ما می‌آموزد که به وعده‌های هیچ‌یک از دولتها در آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد و نباید در مقابل وعده آنها اقدام نقد انجام داد.
۳ علم و فناوری کشور برای پیشرفت نیازمند علم و فناوری است و در سالهای گذشته پیشرفتهای خوبی در این عرصه به‌دست آمد... سرعت حرکت علمی در دنیا بالا و فاصله ما نیز با پیشرفت علمی دنیا زیاد است، بنابراین برای جبران این عقب‌ماندگی هیچ چاره‌ای جز افزایش شتاب رشد حرکت علمی وجود ندارد و باید گفتمان پیشرفت علمی در کشور ادامه یابد و متوقف نشود.
۴ امنیت به لطف خداوند و با تلاش و زحمات قابل تقدیر نیروهای نظامی و امنیتی در حالی که کشورهای منطقه مملو از حوادث و ناامنی هستند، کشور از یک سپر امنیتی مستحکمی برخوردار است... روحیه انقلابی و دینی مردم، تشکیلات نظامی و امنیتی و تجهیزات و امکانات دفاعی عناصر ایجاد سپر امنیتی کشور هستند.
۵ فرهنگ فرهنگ شامل ادبیات، هنر، سبک زندگی، رفتار و اخلاق اجتماعی است و دستگاههای فرهنگی در تمام این بخشها مسئولیت و وظیفه دارند... بنده طرفدار جزم‌اندیشی، فشار و اختناق در عرصه فرهنگ نیستم بلکه به آزاداندیشی اعتقاد راسخ دارم اما آزاداندیشی به معنای ولنگاری و اجازه دادن به دشمن برای لطمه زدن نیست.
۶ تسریع در نهایی کردن برنامه ششم توسعه برنامه‌های توسعه، هماهنگی و هم‌افزایی ایجاد می‌کنند و همچون حلقه‌های یک زنجیر، کشور را به اهداف برنامه چشم‌انداز می‌رسانند، بنابراین با پیش بردن سریع برنامه ششم، نگذارید کار بیش از این متوقف شود.
۷ مسئله فضای مجازی فضای مجازی دنیایی رو به رشد، بسیار وسیع و غیرقابل توقف است که فرصتهای بزرگ و در عین حال تهدیدهایی را هم می‌تواند به همراه داشته باشد... باید در ایجاد شبکه ملی اطلاعات و راه‌اندازی آن تسریع شود.
 

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی