news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتنقشه راهنقشه راهفيلمفيلم
نسخه قابل چاپ
1395/05/31

جدول | شیوه کار در مسجد

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار ائمه‌ی جماعات استان تهران در تاریخ ۹۵/۵/۳۱، درباره «شیوه‌ی کار و فعالیت در مسجد» نکاتی بیان کردند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR این موارد را در جدول زیر مرور می‌کند.

دریافت جدول: عکس

شیوه‌ی کار در مسجد
 ۱ برگزاری جلسات رودررو با مأمومین حرفى که شما با مأمومین خودتان و مسجدى‌هاى خودتان میزنید، از نطق تلویزیونى و مانند اینها بمراتب کارآمدتر و مؤثّرتر است... اگرچنانچه این سلسله‌ى عظیم ائمه جماعات، خوب کار کند و در همه‌جا کار کند... میتوانید جوان و مخاطب را به معناى واقعى کلمه مصونیّت ببخشید.
 ۲ برقراری نماز جماعت در اوقات سه‌گانه نماز مسجد بایستى برقرار باشد؛ وقت نماز، مسجد باید باز باشد. هرسه وقت در مسجد باید نماز جماعت برگزار بشود؛ بنا را بر این باید گذاشت.
 ۳ پرهیز از سکولار شدن مسجد بعضى‌ها مسجد را از مسائل سیاسى میخواهند بکلّى برکنار بدارند. [ میگویند] آقا شما وارد سیاست نشوید، کار خودتان را بکنید. کار خودتان یعنى چه؟ یعنى بیایید همان نمازتان را بخوانید و بروید؛ فقط پیش‌نمازى محض. این همان سکولاریسم است.
 ۴ ایجاد جایگاه خاص برای جوانان در مسجد باید براى جذب جوان برنامه‌ریزى کرد... اینکه جوان مسجد را خانه‌ى خود و جایگاه خود بشناسد و به آن اُنس پیدا کند و رفت‌وآمد پیدا بکند، خیلى برکات دارد.
 ۵ حفظ و تبیین تاریخ و سرگذشت مساجد مساجد ما غالباً سى چهل سال عمر دارند، تاریخ شنیدنى و زیبایى دارند؛ در این مساجد علما و ائمّه‌ى جماعتى آمده‌اند، رفتارهایى داشته‌اند، مؤمنینى آمده‌اند، جوانهایى تربیت شده‌اند، بسیجهایى صورت گرفته، شهدایى [ داده‌اند ]، پیکرهاى شهیدى به این مساجد برگشته‌اند؛ اینها تاریخ است، اینها سرگذشت‌هاى جذّاب یک مسجد است؛ این سرگذشت‌ها را باید حفظ کرد... اینها را میشود تبیین کرد.
 

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی