news/content
پیوندهای مرتبطخبرخبر
نسخه قابل چاپ
1368/09/05

بیانات در دیدار جمعى از بسیجیان سراسر کشور

بسم الله الرّحمن الرّحیم (۱)

...... هر یک از این روزهایى که اسم آوردند ‌-۱٠٠٠ روز، ۱۵٠٠ روز، ۲٠٠٠ روز، ۳٠٠٠ روز- سازنده‌ی یک عمر تاریخ یک ملّت است؛ این را بدانید. در هر کدام از این صدها و هزارها روز، اگر شما در جبهه نبودید، و اگر کسانى مثل شما در آن سنگرها نبودند، بدانید که امروز از اسلام و نظام اسلامى و اسم امام و یاد امام، هیچ خبرى در این مملکت نبود. هیچ کس خیال نکند که این ساعتها و این روزها هدر رفته، هیچ کس خیال نکند که این ساعتها و این روزها تمام شده و فراموش شده؛ نه، هر یک از این ساعات که آن روزها را به وجود آوردند، الان در علم الهى و در منشور کرام‌الکاتبین و در حافظه‌ی تاریخ این ملّت موجودند.این عمرى که شما در جبهه صرف کردید، این ماه‌ها و سالها و روزهاى زرّین، هر کدام از اینها حقیقتاً یک برکت و نعمتى از طرف پروردگار هستند براى این ملّت. خیلى خوب کردید، خیلى بجا کردید، وظیفه‌ی بزرگى را انجام دادید و انجام این وظیفه نعمت بزرگى از سوى خدا بر شما بود. خوشا به حال شما که موفّق شدید وظیفه‌تان را انجام بدهید و بدا به حال کسانى که این وظیفه را نشناختند و از آن سر باز زدند و آن را به بازیچه گرفتند.

و بدانید که این وظیفه تمام هم نشده. همه‌ی ما موظّفیم؛ موظّف به دفاع، دفاع از ارزشهاى الهى، که امروز در این نظام جمهورى اسلامى مجسّم است؛ دفاع از استقلال این کشور اسلامى؛ دفاع از تمامیّت ارضى این کشور اسلامى، دفاع از این انقلابى که این همه برکات و خیرات براى همه‌ی دنیا داشته. هر حرکتى که شما کردید، هر تیرى که زدید، هر گلوله‌اى که به دشمن پرتاب کردید، هر شبى که به صبح رساندید، در حفاظت این نظام و ‌ان‌شاءالله‌ به ثمر رسیدن نتایج این نظام تأثیر گذاشته.

بعضى آدمهاى یاوه‌گو و سطحى هستند که خیال میکنند کارى انجام نشده. میگویند چه فایده! رفتیم، زحمت هم کشیدیم، کار هم کردیم؛ خب کو نتایج انقلاب؟ اینها خیلى ظاهربینند؛ اینها خیلى سطحی‌اند؛ اینها نمیفهمند چه حادثه‌اى در این کشور اتّفاق افتاده و الان دائم در حال اتّفاق افتادن است. انقلاب تمام نشده، خیال نکنید انقلاب تمام شده؛ نخیر، انقلاب مثل آتشفشان است، تمام شدن ندارد؛ مثل یک جویبارى است، اگر آنجا نجوشد اینجا خشک خواهد شد؛ دارد میجوشد که می‌بینید اسلام و قرآن در جریان است و همچنان دشمن را میلرزانَد و میترسانَد و دوستها را شاداب میکند و به قوّت وادار میکند.همه‌ی شما ‌-در هر مسئولیّتى هستید، در هر مأموریّتى هستید- از خدا کمک بخواهید، از خدا هدایت بخواهید تا بتوانید ‌ان‌شاءالله‌ همیشه در سنگرهاى مهمّ دفاع از انقلاب و کشور حضور داشته باشید؛ بخصوص که امروز بسیج مسئولیّت بسیار مهمّى است و شما بسیجی‌هایى که کارآمد و کارآزموده هستید، بازوان خوبى هستید براى سپاه تا بتواند ‌ان‌شاءالله‌ این کار سازمان‌دهى و بسیج ارتش بیست‌میلیونى را انجام بدهد. خدا ‌ان‌شاءالله‌ به همه‌ی شماها توفیق بدهد و خیر بدهد و زحماتتان ‌ان‌شاءالله‌ مشکور و مأجور باشد.
والسّلام‌علیکم‌ورحمةا‌لله‌وبرکاته

 
۱)  این دیدار به‌مناسبت سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینى (قدّس سرّه الشّریف) مبنى بر تشکیل ارتش بیست‌میلیونى برگزار شد. در ابتداى این دیدار، حجّت‌الاسلام محمّدعلى رحمانى (مسئول واحد بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامى) گزارشى ارائه کرد
 

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی