news/content
نسخه قابل چاپ
1374/07/27

سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع‌ باشکوه‌ مردم‌ گنبدکاووس‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پیش‌ از ظهر امروز در اجتماع‌ باشکوه‌ مردم‌ صمیمی‌ و انقلابی‌ گنبد کاووس‌ طی‌ سخنانی‌ اهداف‌ دشمنان‌ اسلام‌ را در تبلیغ‌ جدایی‌ دین‌ از سیاست‌ تشریح‌ کردند و اهمیت‌ حفظ وحدت‌ و یکپارچگی‌ مردم‌ را در به‌ شکست‌ کشاندن‌ توطئه‌های‌ ضداسلامی‌ استکبار مورد تأکید قرار دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ حضور فارس‌ و ترکمن‌ و شیعه‌ و سنی‌ در این‌ اجتماع‌ را نمونه‌ای‌ از اتحاد و اتفاق‌ اسلامی‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: با وجود تلاشهای‌ تفرقه‌افکنانه‌ دستهای‌ استکبار، جمعیتهای‌ مذهبی‌ و قومی‌ ایران‌، با داشتن‌ زبانهای‌ مختلف‌، به‌ برکت‌ قرآن‌ و در سایه‌ نظام‌ اسلامی‌ با وحدت‌، همدلی‌ و مهربانی‌ در کنار یکدیگر زندگی‌ می‌کنند که‌ این‌ خود برای‌ امت‌ اسلامی‌ در هر نقطه‌ای‌ از جهان‌ اسلام‌ یک‌ درس‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ تبلیغ‌ جدایی‌ دین‌ از سیاست‌ را یک‌ توطئه‌ هدفدار دشمنان‌ عزت‌ و اقتدار مسلمانان‌ دانستند و فرمودند: ادعای‌ جدایی‌ دین‌ از سیاست‌ باطن‌ خطرناکی‌ دارد و مفهوم‌ آن‌ این‌ است‌ که‌ در راس‌ حکومتهای‌ کشورهای‌ اسلامی‌ افرادی‌ قرار بگیرند که‌ نه‌ تنها پایبند به‌ اسلام‌ و احکام‌ نورانی‌ آن‌ نباشند بلکه‌ با دین‌ خدا، قرآن‌ و انسانیت‌ دشمنی‌ کنند، با ورود به‌ زندگی‌ مردم‌ اموال‌ آنان‌ را به‌ غارت‌ ببرند و سرنوشتشان‌ را نیز به‌ دست‌ بیگانگان‌ بسپارند.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ در بیان‌ نقش‌ ادیان‌ الهی‌ در زندگی‌ انسانها فرمودند: دین‌ خدا سعادت‌ و آزادی‌ انسان‌ و صلح‌، امنیت‌ و رفاه‌ مردم‌ را تأمین‌ می‌کند و اگر احکام‌ آن‌ به‌ درستی‌ شناخته‌ شود خوشبختی‌ انسانها را تأمین‌ می‌کند و در ایران‌ اسلامی‌ تا هنگامی‌ که‌ ملت‌ در صحنه‌ انقلاب‌ حضور فعال‌ دارد و وحدت‌ و همدلی‌ میان‌ مردم‌ و مسؤولان‌ مستحکم‌ است‌ دشمنان‌ اسلام‌ به‌ هیچ‌وجه‌ نخواهند توانست‌ به‌ ملت‌ مقتدر ایران‌ ضربه‌ بزنند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ضرورت‌ همکاری‌ و مشارکت‌ قشرهای‌ مختلف‌ مردم‌ را در اجرای‌ برنامه‌های‌ عمرانی‌ مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: زن‌ و مردم‌ باید با دولت‌ در کار و تلاش‌ برای‌ پیشبرد برنامه‌های‌ آبادسازی‌، عمرانی‌ و محرومیت‌‌زدایی‌ در هر منطقه‌ای‌ از کشور همکاری‌ مؤثر داشته‌ باشند و اهتمام‌ به‌ امر تعلیم‌ و تربیت‌ در زمره‌ مهمترین‌ این‌ تلاشهاست‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ ضرورت‌ احترام‌ و تکریم‌ نسبت‌ به‌ زنان‌ و مجبور نکردن‌ دختران‌ به‌ ازدواج‌ را یادآور شدند و فرمودند: اسلام‌، زنان‌ را از شرکت‌ در فعالیتهای‌ دینی‌، سیاسی‌، اجتماعی‌، علمی‌ و فرهنگی‌ منع‌ نمی‌کند، بلکه‌ با رعایت‌ حجاب‌ و حدود اسلامی‌ آن‌ را تشویق‌ نیز می‌کند. همچنین‌ خداوند به‌ اراده‌ زن‌ و مرد در همه‌ امور از جمله‌ ازدواج‌ احترام‌ گذاشته‌ است‌ و بر همین‌ اساس‌ واداشتن‌ دختران‌ به‌ ازدواج‌ با مردان‌، از نظر اسلام‌ حرام‌ است‌ و بدون‌ رضایت‌ دختر جایز نیست‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ در پایان‌ سخنانشان‌ خیر دنیا و آخرت‌ را در تمسک‌ به‌ اسلام‌، پیروی‌ از انقلاب‌ و وفاداری‌ به‌ نظام‌ اسلامی‌ دانستند و فرمودند: مردم‌ باید اسلام‌ و قرآن‌، حاکمیت‌ دین‌ و ایستادگی‌ در مقابل‌ دشمن‌ را قدر بدانند، زیرا برای‌ یک‌ ملت‌ هیچ‌ عزتی‌ بالاتر از این‌ نیست‌.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، حجت‌الاسلام‌ سبحانی‌، امام‌ جمعه‌ بندر کاووس‌ و نیز یکی‌ از علمای‌ اهل‌ تسنن‌ این‌ شهر، هر یک‌ در سخنان‌ کوتاهی‌، ضمن‌ گرامیداشت‌ مقدم‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، بر پیروی‌ و تبعیت‌ مردم‌ مؤمن‌ و انقلابی‌ این‌ منطقه‌، اعم‌ از شیعه‌ و سنی‌ و فارس‌ و ترکمن‌، از ولی‌ امر مسلمین‌ تأکید کردند.
در پایان‌ این‌ مراسم‌، نماینده‌ علمای‌ اهل‌ سنت‌ این‌ منطقه‌، یک‌ اسب‌ به‌ نشانه‌ مظهر دوستی‌ و یک‌ شتر به‌ عنوان‌ تجدید بیعت‌ با رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ محضر ایشان‌ هدیه‌ کرد.

برچسب‌ها: حجاب؛ حقوق زن؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی