news/content
نسخه قابل چاپ
1358/07/21

انتصاب امام جمعۀ همدان و تصدی در امور حسبیه و شرعیه

عنوان: انتصاب امام جمعۀ همدان و تصدی در امور حسبیه و شرعیه
تاریخ: ۱۳۵۸/۰۷/۲۱
محل: قم
موضوع: انتصاب امام جمعۀ همدان و تصدی در امور حسبیه و شرعیه
مناسبت:  
مدنی، سیداسداللّه‌
 

بسمه‌تعالی

خدمت جناب مستطاب، سیدالعلماءالأعلام و حجت‌الاسلام، آقای حاج سیداسداللّه‌ مدنی ـ دامت افاضاته

به قرار گزارش‌هایی که از شهرستان همدان می‌رسد، آشفتگی‌هایی در سطح شهر موجود، و بیم آن می‌رود که گروه‌های منحرف اسلامی اختلافات و انحرافاتی نمایند که با نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی مخالف باشد. لهذا جنابعالی، با آنکه در مجلس خبرگان نماینده هستید،عجالتاً به مدت ده روز یا دو هفته به همدان تشریف ببرید، و اوضاع منطقه را بررسی نمایید، و احوال و فعالیت‌های منحرفین را از نزدیک سخت مورد مراقبت قرار دهید.

و ان‌شاءاللّه‌ تعالی، پس از برگزاری مجلس خبرگان، مدتی طولانی برای بررسی اوضاع و سامان دادن به اوضاع آشفته به همدان تشریف برده، و به مسائل مربوط و امور شرعیه و گرفتاری شهر و منطقۀ مربوط به آن رسیدگی و اصلاح فرمایید.

جنابعالی، که به شایستگی علمی و عملی موصوف هستید، منصوب به امامت جمعه در شهر همدان می‌باشید. و چون امامت جمعه از مناصب مربوط به ولی امر است، کسی بدون نصب نمی‌تواند تصدی کند.

و نیز جنابعالی مجازید در تعیین قاضی شرع برای دادگاه‌های شهر و حومه. اهالی محترم و مؤمن به انقلاب موظفند از معظمٌ‌له پشتیبانی قاطع کرده، و وجود محترم ایشان را غنیمت شمارند.

جناب ایشان وکیل اینجانب در اخذ وجوه شرعیه، و صرف در موارد مقرره هستند. اهالی محترم وجوه شرعیۀ خود را به ایشان بدهند که مورد قبول است. والسلام علی عباداللّه‌ الصالحین و رحمة‌اللّه‌ و برکاته.

روح‌اللّه‌ الموسوی الخمینی

 

در این رابطه بخوانید :
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی