امریکا و اذنابش خوب فهمیدهاند که با حاکمیت و شیوع دین و معرفت دینی، نخواهند توانست نظام سلطهی عالمی و جهانی را حفظ کنند. راه موفقیت امریکا و دیگر قدرتها و مرتجعان و حکام ظالم و حلقههای زنجیرهی سلطهی جهانی این است که مردم از دین و معرفت و ایمان دینی عاری بشوند؛ بیبندوبار، بیایمان، بیعقیده، بیتعصب و بیغیرت دینی بشوند. مردم و ملتها را اینطور میپسندند. لذا وقتی میبینند از کانونی مثل ایران اسلامی، ایمان و عمل و جهاد تراوش میشود و به همهجا پر میکشد، بشدت با آن مبارزه میکنند. امروز همهی قدرتهای مستکبر و ظالم و شیطانی، با اسلام و ایران اسلامی - به عنوان کانون اسلام - مخالفند. ما در چنین وضعیتی، باید با همهی وجود و امکانات، دودستی و محکم به اسلام و وحدت اسلامی بچسبیم و آن را حفظ کنیم.1369/03/03
لینک ثابت
در دنیای اسلام، بحمدالله بیداری اسلامی به وجود آمده است. صهیونیستهای غاصب، تقریبا بعد از چهل سال آسایش، که جز گاهی چند روزی مختصر حملهیی از طرف دولتها شده بود و بعد هم خساراتشان به اضعاف مضاعف از طرف امریکا جبران شده بود، امروز در داخل سرزمینهای فلسطین، از سوی اسلام تهدید میشوند. این اسلام است که آنها را تهدید میکند. سازمانهای فلسطینی، آنها که از دین فارغ و نسبت به آن بیگانه بودند، ناتوانی خودشان را نشان دادند. امروز کار به جایی رسیده است که سردمداران به اصطلاح سازمانهای فلسطینی، به فلسطینیهای داخل سرزمینهای اشغالی و بعضی مناطق دیگر پیغام میدهند که کار را سخت نکنید، ایجاد مشکل نکنید. آنها برای خودشان، مبارزهی حقیقی را مشکل به حساب میآورند! سرنوشت حرکتی که از دین جدا باشد، بهتر از این نیست. اما دین، فلسطین را نجات خواهد داد. اسلام، فلسطین را از دست متجاوزان پس خواهد گرفت.
شما ببینید، در هر گوشهی عالم که مجموعهی مسلمانی هست، از یک طرف احساس هویت اسلامی میکند، و از طرف دیگر سختگیری نسبت به آنها، بیش از دیگران است. نمونهی دیروزی آن، مناطق آذربایجان شوروی و بعضی مناطق دیگر، و نمونهی امروزی آن، کشمیر است. مسلمانان در آنجا، حرف حق خودشان را میزنند. آن کسی که از قضایا و سرگذشت کشمیر مطلع باشد، میداند که آنچه مسلمانان بیچارهی کشمیر میگویند، یک سر سوزن از حق دور نیست. کسانی که آنها را خاموش میکنند، ناحق میگویند. کسانی که به آنها حمله میکنند، عمل ناحق انجام میدهند. متأسفانه دنیا هم به این قضایا، با خونسردی نگاه میکند.1369/03/03
لینک ثابت
در هر گوشهی عالم که مجموعهی مسلمانی هست، از یک طرف احساس هویت اسلامی میکند، و از طرف دیگر سختگیری نسبت به آنها، بیش از دیگران است. نمونهی دیروزی آن، مناطق آذربایجان شوروی و بعضی مناطق دیگر، و نمونهی امروزی آن، کشمیر است. مسلمانان در آنجا، حرف حق خودشان را میزنند. آن کسی که از قضایا و سرگذشت کشمیر مطّلع باشد، میداند که آنچه مسلمانان بیچارهی کشمیر میگویند، یک سر سوزن از حق دور نیست. کسانی که آنها را خاموش میکنند، ناحق میگویند. کسانی که به آنها حمله میکنند، عمل ناحق انجام میدهند. متأسفانه دنیا هم به این قضایا، با خونسردی نگاه میکند.1369/03/03
لینک ثابت
احترام مسلمین جهان به اهتزاز پرچم اهل بیت (علیهم السلام) در ایران
این چیز مهمی است که برافراشتن پرچم اهلبیت(علیهمالسّلام) در دنیای اسلام، حقیقتاً میتواند دنیای اسلام و مسلمین را از این دو نقطهنظر گرد هم مجتمع کند [یکی محبت به اهل بیت (ع) و دیگری آموزش دین و تعلم معارف]. امروز این فرصت عظیم در اختیار همهی مسلمین است؛ مخصوصاً آنهایی که مکتب اهلبیت را در عمل تحقق بخشیدهاند و ایماناً و عملاً به آن متصل شدهاند.
امروز در ایران اسلامی - که حاکمیت اسلام و قرآن در آن، امیدی به همهی مسلمین عالم داده است - بحمداللَّه پرچم اهلبیت در اهتزاز است و ما میبینیم که همهی مسلمین گوشه و کنار عالم، به این نظام و به این جمهوری و به این پرچم و به پرچم متعالی اسلام که در اینجا در اهتزاز است، احترام میگذارند و از آن احساس عزت میکنند. «بموالاتکم تمّت الکلمة و عظمت النّعمة و ائتلفت الفرقة»(1).1369/03/03
1 )
تهذیب الاحكام ، شیخ طوسی ، ج 6 ، ص 96
عيون أخبار الرضا ، شیخ صدوق ج 2 ص 277
من لایحضره الفقیه ، شیخ صدوق ، ج 2 ، ص 610
بحارالأنوار ، علامه مجلسی ، ج 97 ، ص 173
پدر و مادر و جانم فداى شما! به يمن دوستى شما خدا نشانه های دينمان را به ما آموخت، و آنچه را از دنيامان كه فاسد شده بود به صلاح آورد[درست كرد]، و از سبب دوستى شما كلمه [توحيد] كمال يافت، و نعمت، عظمت گرفت، و پراكندگى به الفت مبدّل شد، و به دوستى شما است كه اطاعت واجب شده قبول مىشود و دوستی حتمی و مقامات والا و مقام شایسته و مكان شناخته شده و مقام و جایگاه بالا و شفاعت قبول شده در نزد خداى بزرگ و بلندقدر مخصوص شما است.
ترجمه:
« َ قُلْتُ لِعَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ع عَلِّمْنِی يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ قَوْلًا أَقُولُهُ بَلِيغاً كَامِلًا إِذَا زُرْتُوَاحِداً مِنْكُمْ فَقَالَ إِذَا صِرْتَ إِلَى الْبَابِ فَقِفْ وَ اشْهَدِ الشَّهَادَتَيْنِ وَ أَنْتَ عَلَى غُسْلٍ فَإِذَا دَخَلْتَ فَقِفْ وَ قُلِ اللَّهُ أَكْبَرُ اللَّهُ أَكْبَرُ ثَلَاثِينَ مَرَّةً ثُمَّ امْشِ قَلِيلًا وَ عَلَيْكَ السَّكِينَةَ وَ الْوَقَارَ وَ قَارِبْ بَيْنَ خُطَاكَ ثُمَّ قِفْ وَ كَبِّرِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ ثَلَاثِينَ مَرَّةً ثُمَّ ادْنُ مِنَ الْقَبْرِ وَ كَبِّرِ اللَّهَ أَرْبَعِينَ تَكْبِيرَةً تَمَامَ الْمِائَةِ تَكْبِيرَةٍ ثُمَّ .......... قُل
بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی وَ نَفْسِی بِمُوَالاتِكُمْ عَلَّمَنَا اللَّهُ مَعَالِمَ دِينِنَا وَ أَصْلَحَ مَا كَانَ فَسَدَ مِنْ دُنْيَانَا وَ بِمُوَالاتِكُمْ تَمَّتِ الْكَلِمَةُ وَ عَظُمَتِ النِّعْمَةُ وَ ائْتَلَفَتِ الْفُرْقَةُ وَ بِمُوَالاتِكُمْ تُقْبَلُ الطَّاعَةُ الْمُفْتَرَضَةُ وَ لَكُمُ الْمَوَدَّةُ الْوَاجِبَةُ وَ الدَّرَجَاتُ الرَّفِيعَةُ وَ الْمَقَامُ الْمَحْمُودُ عِنْدَ اللَّهِ تَعَالَى وَ الْمَكَانُ الْمَعْلُومُ وَ الْجَاهُ الْعَظِيمُ وَ الشَّأْنُ الرَّفِيعُ وَ الشَّفَاعَةُ الْمَقْبُولَة »
لینک ثابت
استفاده همه ائمه(ع) از تقیه در میدان مبارزه و ایجاد حکومت الهی
همهی ائمهی ما بدون استثنا، در راه ایجاد حکومت علوی و حکومت حق الهی مبارزه کردند. سیرهی این بزرگواران، در مقابل چشم ماست. ما امروز خوب میفهمیم که آنان چه میکردند. همهی آنان تقیه کردند، و به همین جهت همهی آن بزرگواران بدون استثنا به شهادت رسیدند. تقیه مربوط به میدان مبارزه است؛ «التّقیّة تُرس المؤمن»(1). تُرس (سپر) مربوط به میدان مبارزه است و شهادت نتیجهی آن میباشد. معرفت، عبادت، ایمان، عمل، اخلاص، عرفان، حلم، علم و همه چیز آنان - که حقیقتاً گل سرسبد عالم آفرینشند - برای ما وسیلهی تبعیت و پیروی است.1369/03/03
1 )
الكافی،ثقة الاسلام كلینی ج2ص221ح23 ؛
قرب الاسناد،حمیری، ص17 ؛
بحار الانوار ،علامه مجلسی،ج72ص394ح6 ؛
وسائل الشيعة ، شیخ حر عاملی ، ج 16 ، ص 205 ؛
التَّقِيَّةُ تُرْسُ الْمُؤْمِنِ وَ التَّقِيَّةُ حِرْزُ الْمُؤْمِنِ وَ لَا إِيمَانَ لِمَنْ لَا تَقِيَّةَ لَهُ إِنَّ الْعَبْدَ لَيَقَعُ إِلَيْهِ الْحَدِيثُ مِنْ حَدِيثِنَا فَيَدِينُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ فِيمَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَهُ فَيَكُونُ لَهُ عِزّاً فِی الدُّنْيَا وَ نُوراً فِی الْآخِرَةِ وَ إِنَّ الْعَبْدَ لَيَقَعُ إِلَيْهِ الْحَدِيثُ مِنْ حَدِيثِنَا فَيُذِيعُهُ فَيَكُونُ لَهُ ذُلًّا فِی الدُّنْيَا وَ يَنْزِعُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ ذَلِكَ النُّورَ مِنْهُ
ترجمه:
عبد الله بن أبی يعفور گوید از امام صادق (ع) شنیدم كه می فرمود تقیه سپر مومن است و تقیه سنگر مومن است و كسی كه تقیه ندارد ایمان ندارد. هـمـانا حديثى از احاديث ما به بنده اى ميرسد و او به آنچه كه بين خود و خداست، معتقد به خداوند بزرگ و بلند قدر را ميشود پس عزت و بزرگی دنيا و نور آخرت از آن او می شود، و بـنـده ديگر حديثى از احاديث ما به او ميرسد و آن را فاش می سازد، و موجب خوارى او در دنيا می گردد و خداى بزرگ و بلند قدر هم آن نور را از او ميگيرد.
لینک ثابت
بستن راه سوء استفاده دشمن بوسیله وحدت با دیگر فرق اسلامی
برادران عزیز ما از پیروان مکتب اهلبیت(علیهمالسّلام)! در هرجای دنیا که هستید، این دو نکته را هرگز فراموش نکنید: اول، تعارف و ارتباط و وصل و خبرگیری از هم و اطلاع از نظرات هم و کمک به یکدیگر.
(...)
آن نکتهی دوم، همین ایجاد وحدت و مهربانی با فرق دیگر اسلامی است. نگذارید دشمن سوء استفاده کند. نگذارید دشمن به دست برادران، آنها را ضعیف کند و از بین ببرد؛ «و لاتنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم»(1). در دنیای اسلام، همه را برادر بدانید. امروز مجموعهی اسلام، از سوی دشمنان مورد تهدید است. امروز از سوی قدرتهای استکبار جهانی، اصل دین مورد فشار و تهدید است.1369/03/03
1 )
سوره مبارکه الأنفال آیه 46
وَأَطيعُوا اللَّهَ وَرَسولَهُ وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ريحُكُم ۖ وَاصبِروا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصّابِرينَ
ترجمه:
و (فرمان) خدا و پیامبرش را اطاعت نمایید! و نزاع (و کشمکش) نکنید، تا سست نشوید، و قدرت (و شوکت) شما از میان نرود! و صبر و استقامت کنید که خداوند با استقامت کنندگان است!
لینک ثابت
مسالهی اهلبیت(علیهمالصلاه والسلام)، یکی از مهمترین و بزرگترین مسائل اسلام و در ردیف مسائل درجهی اول این دین مقدس است.1369/03/03
لینک ثابت
اسلام, فلسطین, سرنوشت فلسطین
اسلام، فلسطین را از دست متجاوزان پس خواهد گرفت.1369/03/03
لینک ثابت
امام خمینی(رضواناللهتعالیعلیه)
امام بزرگوار ما (قدّساللَّهنفسهالزّکیّه) در اعماق دل تودههای مسلمان در شرق و غرب عالم جا داشت و آنها بدون توجه به اینکه اهل کدام مذهب و کدام فرقهی اسلامی هستند، او را دوست میداشتند و به او عشق میورزیدند.1369/03/03
لینک ثابت
امام خمینی(رضواناللهتعالیعلیه)
امام بزرگوار ما (قدّساللَّهنفسهالزّکیّه) در اعماق دل تودههای مسلمان در شرق و غرب عالم جا داشت که موجب شد دشمنان اسلام تلاش کنند ایران اسلامی را از بقیهی مسلمین جدا کنند.1369/03/03
لینک ثابت
همهی ائمهی بزرگوار ما(سلاماللَّهعلیهم) همیشه عامل جمع و وحدت بودهاند. همه چیز آن بزرگواران الگوست. مبارزهی آنان با قدرتهای ظالم هم الگوست. همهی ائمهی ما بدون استثنا، در راه ایجاد حکومت علوی و حکومت حق الهی مبارزه کردند. سیرهی این بزرگواران، در مقابل چشم ماست. ما امروز خوب میفهمیم که آنان چه میکردند. همهی آنان تقیه کردند، و به همین جهت همهی آن بزرگواران بدون استثنا به شهادت رسیدند. تقیه مربوط به میدان مبارزه است؛ «التّقیّة تُرس المؤمن». تُرس (سپر) مربوط به میدان مبارزه است و شهادت نتیجهی آن میباشد. معرفت، عبادت، ایمان، عمل، اخلاص، عرفان، حلم، علم و همه چیز آنان - که حقیقتاً گل سرسبد عالم آفرینشند - برای ما وسیلهی تبعیت و پیروی است. 1369/03/03
لینک ثابت
اهلبیت متعلق به اسلامند؛ همچنان که جدشان نبی اکرم، متعلق به اسلام بود.1369/03/03
لینک ثابت
اهلبیت متعلق به جهان و تاریخند؛ همچنان که جدشان نبىّاکرم(صلّیاللَّهعلیه والهوسلّم)، متعلق به بشریت و تاریخ بود.1369/03/03
لینک ثابت
دنیای اسلام میتواند بر محور دو نقطهی مربوط به اهلبیت، اتفاق و اتحاد داشته باشد: یکی محبت است و دوم، آموزش دین و تعلم معارف و احکام الهی به مثابهی عِدل قرآن.1369/03/03
لینک ثابت
مسلمین به محبت اهلبیت(علیهمالسّلام) امر شدهاند.1369/03/03
لینک ثابت
همهی ائمهی بزرگوارما (سلاماللَّهعلیهم) همیشه عامل جمع و وحدت بودهاند.1369/03/03
لینک ثابت