newspart/index2
بسیج مستضعفین / بسیجی/سپاه پاسداران/فرهنگ بسیجی/بسیج دانشجویی / بسیج/بسیجیان
طراحی این صفحه تغییر کرده است، برای ارجاع به صفحه‌ی قبلی اینجا کلیک کنید.
بسیج مستضعفین

برادران عزیز، فرماندهان و مسؤولان محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفان!
خدا را شکر که نفس روح‌اللّهیِ آن عبد صالح و آن یادگار پیامبران و اولیا (سلام‌اللَّه‌علیهم)، نقشی معجزنشان و پایدار در کتیبه‌ی تاریخ نشاند؛ یعنی انسانهای والا و نفوس طیبه‌یی با تربیت پیامبرگون خود پدید آورد که در ظلمات جاهلیت و مادّیتی که طاغوتهای زمان و امپراتوران زر و زور در جهان پدید آورده و بر آدمیان تحمیل کرده‌اند، چون ستارگان فروزان بدرخشند و پرتو فضیلت و معنویت را در پیرامون خود بپراکنند و عروج روحی و معنوی و ارزشهای حقیقی را به جهان بنمایند.
خدا را شکر که زحمت و تلاش آن وارث پیامبران و راهرو راه آنان را برکت بخشید و پاداش او و امتش را با پیروزی عظیمی که قرنها آرزوی همه‌ی مصلحان و ژرف‌اندیشان اسلامی بود، ارزانی داشت و این پیروزی را با فتوحات درخشانی در عرصه‌های گوناگون و از همه بالاتر، در عرصه‌ی تربیت و تزکیه‌ی نفوس جوانانی که پایه‌های استوار و پاسداران بیدار انقلاب و نظام اسلامیند، ضمانت نمود و فتح‌الفتوحی را که کلید همه‌ی پیروزیهاست، نصیب او ساخت.
شما جوانان و جوانمردانی که سابقه‌ی مجاهدت در جنگی هشت‌ساله را به مثابه‌ی بزرگترین افتخار دوران انقلاب برای خود کسب کرده‌اید، از جمله‌ی ارزشمندترین دستاوردهای امام فقید بزرگوارمان در تلاش چندین‌ساله و پُرمرارتش می‌باشید.
جمعی از شما شهد شهادت نوشیدند و به مجاورت اولیاء اللَّه و عروج به ملکوت، سرافراز شدند و جمعی دیگر زنده و آماده، پا به رکاب وظیفه‌ی بزرگ خویشند، تا حکم خدا چه باشد و تکلیف الهی چه فرمان دهد: «فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا».
امام بزرگوار، به شما جوانان مجاهد و مخلص، محبتی پدرانه داشت و قلب منوّر او از شما راضی بود. این محبت و رضایت، سرمایه‌ی ارجمندی است که باید گرامی داشته شده و حفظ شود. بی‌شک، محبت و رضایت روح مطهر آن سلاله‌ی نبوت و امامت نیز همان برکاتی را خواهد داشت که رضایت و محبت او در دوران زندگی پُربرکتش می‌داشت.
اینک، ما در دورانی قرار گرفته‌ایم که جهاد فی‌سبیل‌اللَّه در شکلی اگر چه نه به صراحت دوران جنگ، اما با همان دشواریها و شاید با ظرافت بیشتر، بر دوش همه‌ی ماست. جهاد در این دوران، برای آنان که در نیروهای مسلح یا وابسته به آنند، مستلزم اموری جداست:
نخست، حفظ آمادگی روحی برای دفاع از انقلاب و کشور و نظام جمهوری اسلامی. از پیامبر اکرم(صلّی‌اللَّه‌علیه‌واله‌وسلّم) نقل شده است که: «من لم یغز ولم یحدّث نفسه بغزو مات علی شعبة من النّفاق». یعنی آن کسی که در میدان نبرد نباشد، یا در دل و جان، حدیث جهاد بر خود نخواند، به گونه‌یی از نفاق، زندگی را ترک خواهد گفت.
ما - همان‌طور که امام راحل عظیم فرمود - در سیاست خود برای رسیدن به صلح، در چهارچوب قطعنامه‌ی شورای امنیت جدی هستیم و هرگز پیشقدم در تضعیف آن نخواهیم بود؛ ولی حفظ آمادگیهای گوناگون، مخصوصاً آمادگی روحی برای دفاعی جانانه از اسلام و انقلاب، بالاترین فریضه‌یی است که امروز متوجه شما و همه‌ی نیروهای مسلح است. سپاه و بسیج و ارتش، باید این آمادگی را درحد اعلی‌ حفظ کنند و نگذارند اندک فتوری در عزم و اراده‌ی مردانه‌ی آنان پدید آید.
این‌جانب، مخصوصاً به آحاد نیروهای بسیجی تأکید می‌کنم که جدایی آنان از سازمان متبوعشان - یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - هرگز به معنای بریدگی از صحنه‌ی دفاع نظامی و غرق شدن در زندگی شخصی یا شغلی نباشد. حیات طیبه‌ی آنان به این است که رابطه‌ی روحی و سازمانی را در حد اعلای ممکن حفظ کنند.
دوم، تقویت آمادگیهای آموزشی و تشکیلاتی. سپاه و ارتش، هر یک در چهارچوب مأموریت ویژه‌یی که برای آنان وجود دارد، باید به تقویت آموزشی و استحکام سازماندهی خود و نیز آماده نگهداشتن افراد و تجهیزات جنگی سرگرم باشند و کمترین سستی و فتوری در این وظیفه‌ی بزرگ حاصل نشود. اکنون، گنجینه‌ی ذی‌قیمتی از تجارب نظامی در اختیار شماست که باید برای ایجاد آمادگیهای بیشتر، مورد استفاده قرار گیرد.
البته همه‌ی عزیزان باید توجه کنند که اگر چه مأموریت ارتش و سپاه در دراز مدت با یکدیگر متفاوت است، اما امروز وظیفه‌ی قطعی همه، ترمیم و تحکیم خطوط دفاعی در مرزهاست و هر یک از دو سازمان و هر یگانی از یگانهای رزمی آنان، باید فریضه‌ی حضور قوی و مقتدرانه در سنگرهای مرزی را از هر کار و وظیفه‌ی دیگر مهمتر بشمرد و از آن، لحظه‌یی غفلت نورزد.
سوم، همکاری کامل و محبت برادرانه میان برادران سپاه و ارتش. دشمن از روی کمال عناد و خصومت، با القای شایعات، سعی در ایجاد تفرقه میان نیروهای مسلح ما دارد و برخی دوستان نیز از روی جهالت، گهگاه به شایعات ساخته‌ی دست دشمن دامن می‌زنند. گاهی شایعه‌ی انحلال ارتش و گاهی شایعه‌ی انحلال سپاه برسر زبانها افکنده شده که این هر دو و هر سخنی از این قبیل، سخنی است از سوی دشمن یا در جهت منافع او.
این‌جانب، به پیروی از امام عظیم‌الشّأن و حکیم فقیدمان، قاطعانه می‌گویم: این هر دو سازمان، همچون دو بازوی جمهوری اسلامی، باقی و نیرومند خواهند ماند و تقویت خواهند شد. هر یک مأموریتی جدا از مأموریت دیگری و مکمل آن خواهند داشت و سپاه به جز مأموریت رزمی خود، وظیفه‌ی سنگینِ سازماندهی و آموزش و بسیج ارتش بیست میلیونی را هم بر عهده خواهد داشت.
ارتش و سپاه، با کمک و همکاری و رقابت مثبت، خواهند توانست مانند همیشه، سدی مستحکم در برابر دشمنان اسلام و انقلاب و کشور اسلامی و دولت اسلامی پدید آورند و هر تجاوزی را با قدرت پاسخ گویند و حتّی فکر تجاوز را هم از یاد دشمن بزدایند.
در پایان، بار دیگر به شما عزیزان، فرماندهان و مدیران سپاه و بسیج و به یکایک رزمندگان و بسیجیان تأکید می‌کنم که نظام جمهوری اسلامی، باید قدرت دفاعی و رزمی‌یی متناسب با داعیه‌ها و آرمانهای انقلابیِ خود داشته باشد. این، تنها با کار و تلاش و حفظ روحیه و آمادگی شما فرزندان اسلام و امام میسر خواهد شد.
به خدا توکل کنید، از او مدد بخواهید، به درگاه او استغاثه کنید، با او راز و نیاز کنید و همه‌ی تلاش و نیروی خود را در این راهِ روشن به کار بگیرید و خدا با مؤمنان و متوکلان است. این‌جانب، با همه‌ی توان در خدمت شما و پشتیبان شما خواهم بود و خدا بهترین پشتیبان است.1368/06/26

لینک ثابت
بسیج مستضعفین

به آحاد نیروهاى بسیجى تأکید میکنم که جدایى آنان از سازمان متبوعشان ‌-یعنى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى- هرگز نباید به ‌معناى بریدگى از صحنه‌ی دفاع نظامى و غرق شدن در زندگى شخصى یا شغلى باشد. حیات طیّبه‌ی آنان به این است که ‌رابطه‌ی روحى و سازمانى را در حدّ اعلاى ممکن حفظ کنند‌.‌‌ ‌ ‌1368/06/26
لینک ثابت
بسیج مستضعفین

به شما عزیزان، فرماندهان و مدیران سپاه و بسیج و به یکایک رزمندگان و بسیجیان تأکید میکنم که نظام جمهورى اسلامى باید ‌قدرت دفاعى و رزمی‌اى متناسب با داعیه‌ها و آرمانهاى انقلابىِ خود داشته باشد؛ این، تنها با کار و تلاش و حفظ روحیه و آمادگى ‌شما فرزندان اسلام و امام میسّر خواهد شد. به خدا توکّل کنید، از او مدد بخواهید، به درگاه او استغاثه کنید، با او راز و نیاز کنید و ‌همه‌ی تلاش و نیروى خود را در این راه روشن به کار بگیرید؛ و خدا با مؤمنان و متوکّلان است‌.‌‌ ‌1368/06/26
لینک ثابت
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی