![]()
سینما / سینماگران/تلویزیون / فیلم/ فیلمسازی
![]()
لزوم استفاده از فیلم و سینما برای تکمیل زنجیرهی تولید دیگر محصولات فرهنگی
ظرفیت تولید آثار سینمایی درجهی یک دنیا در کشور و لزوم توجه مسئولین به این امر
پرهیز از ترویج آسیبهای اجتماعی در فیلمهای سینما و تلویزیون
توجه دیگر کشورها به تهاجم فرهنگی فیلم و کتابهای آمریکایی علیه آنها
تظاهر دروغین به وجود عدالت قضایی در غرب در فیلمهای سینمائی
پشیمانی غربیها از غلبهی مسائل جنسی و فساد در سینمای غرب
نگاه اجتهادی به هنر و سینما بهعنوان لوازم ایجاد تمدن اسلامی
جریانهای سینمایی علاقمند به دین و انقلاب از حاشیهها و اختلافات بینتیجه دوری کنند
تحول در سینما و تلویزیون بدون اصلاح پایههای معرفتی علوم انسانی غربی امکانپذیر نیست
در زمینه فیلمنامه و داستان قوی با نقطه مطلوب فاصله داریم
لزوم مصونیت یافتن متدینین عرصهی سینما با ارتباط مستمر با خدای متعال
جوانهای مؤمن موتور محرک سینمای دینی هستند
برنامهریزی دقیق و بلند مدت در زمینهی سینمای دینی
ادعای دروغین عادلانه بودن دادگاهها در آمریکا در فیلمهای سینمائی و تلویزیونی
نمایشنامهی آی باکلاه آی بیکلاه
زنجیرهی تهاجمی سینمای هالیوود و فرآیند تولید در آن
تظاهر دروغین به وجود عدالت در آمریکا در فیلمهای سینمائی
واکنش گستردهی ملتهای مسلمان نسبت به فیلم موهن علیه پیامبر اسلام
فیلمهای ضداسلام از حلقههای زنجیرهی پلید اهانت به اسلام و پیامبر اعظم هستند
در مورد آزادگان باید فیلم خوب ساخته شود
تظاهر دروغین به وجود عقل، اخلاق و معنویت در غرب در فیلمهای سینمائی
شکست دستگاه های تبلیغاتی غرب و هالیوود در ایجاد هراس از اسلام و حکومت اسلامی
تخریب تعالی و بنیانهای فکری بشر توسط هالیوود
سکوت مافیاهای فیلمسازی غربی نسبت به فاجعههای انسانی در فلسطین
نمایشنامه آی باکلاه آی بیکلاه، نمایانگر بسیاری از روشنفکران دینی قبل انقلاب
ارائه محتوای دینی؛ وظیفه ی روحانیون نسبت به جامعه ی فیلمسازی متعهد
اهانت به قرآن، ثمره مبارزه هالیوود با اسلام و قرآن
لزوم توجه به محتوای فیلمهای ارزشی
لزوم فراهم آوردن زیرساختهای فرهنگی برای ساخت فیلم انقلابی
لزوم فعالیت مدیریتهای فرهنگی برای تولید نمایش متناسب با خواستههای فرهنگی
زبان فیلم های تاریخی همین زبان معمولی خودمان باشد
وجود آثار ممتاز و زیاد؛ نشانه ی عملی بودن توقعات منطقی در باب فیلم سازی
میزان بالای تولید آثار نمایشی داخلی نمایانگر وجود ظرفیتهای زیادی در کشور است
لزوم قدرشناسی از کارهای نمایشی
عوامل تولید فیلم نقش انقلابی خود را بشناسند و به آن عمل کنند
ساخت فیلم های پرخباثت چون 300 و بدون دخترم هرگز؛ دشمنی استکبار با حرکت ملت
انتقاد یعنی نمایش مبارزه خیر و شر برای معلوم شدن نقطه مردود
ضرورت رعایت خطوط قرمز اخلاقی در فیلم ها
هنرمندان به انتقادهای بیمورد توجه نکنند
هنرهای نمایشى امروز براى ما از همیشه مهمتر است
هالیوود را دست کم نگیرید
جهت دهی اسپانسرهای غربی به فیلمهای ایرانی
فیلم های دفاع مقدس؛ پرمشتری ترین فیلم ها
ممانعت جشنواره های بین المللی از حضور فیلم های ارزشی
روایت هنرى دفاع مقدس، مجاهدت است
جذب ناخودآگاه فرهنگ توسط مخاطب نتیجه استفاده از هنر خوب است
مقابله با هالیوود و شرکتهای بزرگ سینمایی استکباری؛ وظیفه قطعی علمای دین
مقابله با هالیوود و شرکتهای بزرگ سینمایی استکباری، وظیفه قطعی علمای دین
نمایش الگوی زندگی ائمه به جای الگوهای منحط غربی
لزوم به خدمت گرفتن رسانه ملی در جهت تکریم و بزرگداشت نخبگان علمی
بهترین وسیله برای انتقال پیام به مردم، هنر است
ضرورت ایجاد جهتگیری ارزشی در سینما
تلاش هالیوود برای ارائه تصویر نادرست از اسلام
شانیت سینمای کشور؛ پرورش استعدادهای متعالی نسل جوان
در هنر سینما عیب جویی دلسوزانه داشته باشید
اهمیت هنر سینما؛ مضاعف کننده مسئولیت اصحاب آن
ایجاد ناامنی برای کارگردانها نابجا است
جایى براى دغدغه ناامنی برای کارگردانان نمىبینم
کارگردانان احساس استقلال ملی و فرهنگی را تقویت کنند
در فیلیمسازی نیت خدایی داشته باشید
خلق آثار بزرگ سینمایی؛ ثمره پیشرفت در حوزه قصه نویسی
پشت صحنه جنگ؛ یک مورد پرداخته نشده در حوزه سینما
فداکاری و ایثار یک جوان برای حضور در میدان مبارزه؛ عمیقترین موضوع برای سینمای معناگرا
زیبایی های دفاع مقدس؛ موضوعاتی برای برجسته شدن به دست سینماگران
تسلیم در مقابل تهاجم تبلیغاتی مستکبران خلاف خرد است
اهمیت به چالش کشیدن اقدامات هنری هالیوود
مطالبه محققین آمریکایی از هالیوود برای نمایش فیلمهای خانوادگی به جای فیلمهای شهوتناک و خشونتبار
پرهیز از نمایش فیلم بد به بهانه جذب مخاطب
لزوم وحدت در آهنگ کلی برنامه های صدا و سیما
لزوم استفاده از فیلم و هنر در تبلیغ حداکثری نماز
لزوم درس گیری از ائمه اطهار توسط فیلمسازان و دیگر هنرمندان
برنامه هالیوود برای الگو قراردادن آدمهای پرهیاهوی خوش ظاهر بدون باطن
فریب مردم دنیا بهوسیلهی هالیوود برای توجیه وحشیگریهای نظامی آمریکا
تلاش دستگاه تبلیغاتی صهیونیستها برای ایجاد نفرت نسبت به اسلام
«شناخت دشمن اصلی» یکی از پیامهایی که باید به مردم منتقل شود
حفظ هویت دینی، افشای تهدیدها و تقویت روحیه مسئولیتشناسی سه پیام مهمی که باید به مردم منتقل شود
«شناخت حقوق و مطالبات مردم از حکومت» یکی از پیامهایی که باید به مردم منتقل شود
«زنده نگهداشتن ارزشها» یکی از پیامهایی که بایید به مردم منتقل شود
تولید فیلمهای نامناسب به بهانه تغییر ذائقه جوان امروز
لزوم رعایت حد نصاب هنری در همه بخشهای یک فیلم، به منظور القای درست پیام
«مسئله چیستی انقلاب و تداوم آن» یکی از پیامهایی که در فیلمها باید به آن پرداخته شود
«ایجاد حساسیت در مردم نسبت به حوادث مهم جهان» یکی از پیامهایی که باید به مردم منتقل شود
مسأله عدالت، یکی از پیامهایی که در فیلمها باید به آن پرداخته شود
دیکتاتوری جهانی پول و شهوت، یکی دیگر از پیامهایی که باید به مردم منتقل شود
«شناخت، تولید و مدیریت پیام درست»، راه پیروزی در جنگ رسانهای علیه جمهوری اسلامی
«زنده کردن اهمیت ایثار، انفاق، زهد و ریاضت» یکی از پیامهایی که باید به مردم منتقل شود
پرهیز از جریان دینزدایی و سکولاریسم در تولید فیلمها
«ایجاد امنیت روانی» یکی از پیامهایی که باید به مردم منتقل شود
رسیدن تشکلها به لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی به وسیله نمایشنامه و دیگر ابزارهای تبلیغاتی
سوال اساسی رهبری از مراکز تولید سینمایی و دیگر مسئولان اجرایی از عمل به وظیفه شان
مراکز سینمایی خود را به ترویج نماز متعهد بدانند
تعهد طبیعی هنرمند به یک پشتوانه فکری و فلسفی
تعهد هنرمند در باب فرم و قالب و مضمون
اولویت انسان بودن قبل از هنرمند بودن، در بحث مسئولیت و تعهد هنرمند
لزوم پرداختن به فداکاریهای ملت ایران در انقلاب اسلامی در فیلم و سایر رشته های هنری
فیلمسازی بخش هنری سیا علیه جمهوری اسلامی ایران
نقش بخش هنری سیا در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲
اهالی هنر و سینما نه جناحی شوند و نه بیهویت
وجود انتظار همیشگی از اصحاب رسانه، در عین انجام کارهای با ارزش پس از انقلاب
لزوم توجه دستگاههای اجرایی به مسئله اقتصاد هنرمندان برای جلوگیری از گیشه گرایی
توجه به زیباییهای دوران دفاع مقدس و خود انقلاب، توقع انقلاب از هنر و هنرمند
فیلم دینی لزوما با واژگان دینی بهوجود نمیآید، هر فیلمی که معارف دینی را ترویج کند دینی است
مورد عتاب قرار گرفتن دستگاههایی که در فیلمسازی برای رشد فکری و فرهنگی و عملی انسانها کم کاری کردند
به خدمت گرفتن فیلم سازی و دیگر ابزارهای تبلیغاتی برای تهاجم بر اسلام و انقلاب و مبانی اسلالمی و شیعی
گلایه از نادیده گرفتن دفاع مقدس در فضاهای هنری کشور
وظیفه سینماگران و دیگر هنرمندان نسبت به روایت پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس
کم بودن آثار سینمایی و نوشتاری جنگ هشت ساله نسبت به گنجینه عظیم دفاع مقدس
لزوم استفاده از فیلم و آثار هنری برای نمایش هدف نظام سلطه مبنی بر از بین بردن عزت ملی
انتقاد از کمکاری مسئولان تبلیغاتی کشور در خصوص ساخت فیلم هایی با روحیه انقلابی و ایثار و شهادت
مؤثرترین اقدام قدرتهای سیاسی اقتصادی دنیا: تولید فیلم و تبلیغات برای همهگیرکردن تفکر حکومت غربی
انتقاد از از وزارت ارشاد در مورد عدم ساخت یک فیلم مبلغ اسلام
خجالت نکشیدن از مطالبه سینما و تئاتر اسلامی
پاکسازی صدا و سیما از مسئله ی غرق شدن در تکیفات و تعینات زندگی
نقش برجسته هنر بعد از انقلاب در عرصه های هنر نمایشی و شعر و دیگر هنرها
کمرنگ بودن نقش هنر در مبارزات قبل از انقلاب بهجز استثناهایی مانند نمایشنامههای باران و ابوذر
عقب بودن از نقطه مطلوب در عرصه هنری علیرغم پیشرفتهای بعد انقلاب
تلاش برای تغییر ذائقهی ذهنی مردم در بعضی فیلمها با ترویج چهره زن به صورت جذاب
لزوم آموزش مناسب زبان و ادبیات فارسی برای پرورش شاعر، هنرمند و فیلمنامهنویس خوب
هنر فیلمسازی، نمایشنامهنویسی و رماننویسی مرکب سیر فرهنگ مهاجم استعمار
تولید زیباترین رمانها و فیلمهای جهان در حوادث سخت و از جمله جنگها مانند جنگ تحمیلی هشت ساله ما
لزوم توجه فیلمنامهنویسان، بازیگران، کارگردانان و طراحان لباس به عواقب و میزان اثرگذاری کار خود
جذابیت عفت و روابط خانوادگی فیلمهای ایرانی برای داوران و تماشاچیان جشنوارههای جهانی
تهاجم فرهنگی دشمن با ابزارهای تبلیغی مانند فیلم، سینما، خبرسازی و...
درجه دو بودن زن در فرهنگ غرب و محصولات فرهنگی آنان
بیاثر شدن ابزار و عوامل فساد در صورت عمل به دستور اسلام و قرآن در جامعه
لزوم هوشیاری برای پرهیز از نازرنگی در تولید فیلم و سریال
حفظ سلامت اعصاب مردم و آرامشبخشی به آنان با فقدان حوادث آشفتهکننده و سوهان روح در فیلم و نمایشنامه ایرانی
لزوم استفاده حوزه از هنر نویسندگی و فیلم و غیره برای تبلیغ در حوزه اسلام و نظام اسلامی
نیاز امروز ما به فیلمسازی بر اساس کتابها و جزوات مربوط به معارف اسلامی
لزوم هدفگیری اصلاح فرهنگ عمومی در فیلمسازی
لزوم پایبندی به تاریخ و پرهیز از قصهپردازی در نمایشنامههای تاریخی
تهاجم فرهنگی دشمن برای سست کردن ایمانها بهوسیله شعر، داستان و نمایشنامه
لزوم رعایت جذابیت و زیبایی در فیلمهای حزباللهی و و جود نمونههایی در این زمینه
پرهیز از انتقاد نابجا به تقلید از جبهه مقابل به بهانه جذب مخاطب
پرهیز از تقلید از روشهای دشمن در فیلمنامهها به بهانه جذب مخاطب جبهه مقابل
اهمیت نقش فیلمسازان در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
نپیوستن هنرمندان برجسته دوران طاغوت به انقلاب اسلامی در عرصههای گوناگون مانند نویسندگی، شعر، طنزنویسی، موسیقی و ...
نمایش عظمت حضور مردم در صحنههای گوناگون بهوسیله کتاب، نقاشی، عکاسی، فیلم، نمایش، داستان و دیگر قالبهای هنری
استفاده از هنر سینما برای نمایش گوهر نماز و چهرهی نمازگزار
انتخاب مضامین قوی و مناسب برای فیلمسازی
اتقان کاری در فیلمسازی و دیگر عرصهها، شرط دستیابی ما به استقلال اقتصادی
انعکاس «پایمال شدن حق در دستگاه قضائی کشورهای غربی» در فیلمهای اروپایی و غربی
به هنرمند جوانِ مؤمن تکیه کنید
فاسد کردن جوانان با فیلمهای جنسی وقیح؛ یکی از برنامههای دشمن در تهاجم فرهنگی
برنامه دشمن مبنی بر انزوا و تحقیر جریان فرهنگ و هنر و ادب انقلابی
تربیت سینماگران، نمایشنامهنویسان و کارگردانان خوب و بزرگ بعد از انقلاب اسلامی
بیاعتنایی به نمایشنامهها و فیلمهای انقلابی در مجامع جهانی
برنامهریزی روشنفکران غربزده برای حمله به اسلام و انقلاب از ابتدای فرآیند تولید فیلم و محصولات فرهنگی
نمایش هنرمندانه «بیاقدامی روشنفکران در انقلاب اسلامی» در نمایشنامه آی بیکلاه آی بیکلاه
نقش روشنفکران در جامعه: وارد کردن حقایق سیاسی به جامعه بهوسیله مقاله،شعر،فیلم، نمایشنامه و دیگر آثار هنری
اغواگری غربیها بهوسیله فیلم و عکس
اقتباس موسیقی اذان زاهد از آهنگ فیلم محمد رسولالله(صلیاللهعلیهوآله)
هشدار درباره از بین بردن شور انقلابی و روح دینی مردم
فعالیت بچه مسلمانها در زمینه فیلمسازی بعد از انقلاب
پیگیری اهداف انقلاب در برنامههای صداوسیما مثل فیلم و سریال
لزوم هدفمند شدن برنامههای صداوسیما
پرهیز از ملاحظه یک تیپ روشنفکری در برنامهسازی صداوسیما
پوچ بودن مضامین فیلمنامهها، مهمترین نقص فیلمهای تولید داخل
بهرهگیری از گزارشهای تاریخی در فیلمسازی و نمایشنامهنویسی مانند فرهنگ جبهه
استعداد هنری و سینمایی بچه مذهبیها
لزوم شناخت هنر مطابق با زمان و انقلاب توسط هنرمندان
سوءاستفاده غربیها از هنر فیلمسازی برای کوبیدن فضائل معنوی و ایجاد گرایش به مادیگری
هنر را با معیارهاى اسلامى یاد بگیرید و آن را به کار ببرید
طولانی بودن راه برای اصلاح جهتگیریها در حوزه سینما
جذابتر شدن فیلمنامهها با افزایش مطابقت آنها با واقع
استفاده از هنرمندان قدیمی در فیلمها در عین اصالت دادن به هنرمندان انقلابی
کارایی هنر در انعکاس مفاهیم اجتماعی و مفاهیم انقلاب
برنامهریزی دشمن برای ازبین بردن عقبه مردمی جبهه انقلاب بهوسیله سینما، مطبوعات و رادیو تلویزیون
برنامهریزی غربیها برای نمایش دروغین استقلال، کارآمدی و قاطعیت دستگاه قضاییشان
لزوم انعکاس فرهنگ قرآنی کار و تلاش لله در نمایشنامهها، فیلمها،سینما، رادیو و تلویزیون
حفظ و انعکاس روحیه جهادی دوران جنگ در تلویزیون و سینما
لزوم نمایش حضور مردم و حل شدن آنها در انقلاب در فیلمسازی درباره دهه فجر
استفاده دشمن از سینما، رادیو و تلویزیون برای مبارزه با اسلام
فیلمسازی گسترده یهودیها برای مظلومنمایی بعد از جنگ جهانی دوم
پرهیز از تولید و پخش فیلم خنثی و بدون پیام
ایجاد روشنفکری نوین دینی و ملی بعد از پیروزی انقلاب
مراقبت و نظارت حین تولید فیلم در صداوسیما
پرهیز از پخش و تولید فیلم خنثای بی اثر
نمایش پیشرفتها و دستاوردهای انقلاب در فیلمها
پرهیز از سطحینگری وانعکاس حقیقی معارف اسلامی در فیلم ها و نماهای تلویزیونی
استفاده از روشهای هنری در فیلمها و نمایشها برای تفهیم مفاهیم اسلامی
تهاجم فرهنگی بهوسیله کتاب، فیلم و ویدئو
![]() مربوط به : بیانات در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی
تاریخ : 1392/09/19 نوع(ها) : فیش موضوعی کلیدواژه(ها) : سینما عنوان فیش :[با کلیک روی عنوان زیر، عنوان جدیدی پیشنهاد دهید] لزوم استفاده از فیلم و سینما برای تکمیل زنجیرهی تولید دیگر محصولات فرهنگی متن فیش : من چقدر سر قضیهی تولید اسباببازی داخلىِ معنیدار و جذاب حرص خوردم با بعضی از مسئولین این کار که این کار را دنبال بکنند؛ البته بحمدالله ظاهرا اینجا یک تصمیمی در این زمینه گرفته شد، حالا انشاءالله همان تصمیم را هم دنبال کنید که اجرایی بشود. خب، دوستان ما آمدند در یکی از دستگاههای فعال و مسئول، عروسکهای خوبی درست کردند؛ خوب هم بود؛ اول هم حساسیت طرف مقابل را - یعنی مخالفین را، خارجیها را - برانگیخت که اینها آمدند در مقابل باربی و مانند اینها، این [عروسکها] را درست کردند؛ ولی نگرفت. من به اینها گفتم که اشکال کار شما این است که شما آمدید به فلان نام، یک پسری را، یک دختری را آوردید در بازار، این عروسک شما را بچهی ما اصلا نمیشناسد - ببینید، پیوست فرهنگی که میگوییم اینها است - خب، یک عروسک است فقط، در حالی که مرد عنکبوتی را بچهی ما میشناسد، بتمن را بچهی ما میشناسد. ده بیست فیلم درست کردهاند، این فیلم را آنجا دیده، بعد که میبیند همان عروسکی که در فیلم داشت کار میکرد، در مغازه هست، به پدر و مادرش میگوید این را برای من بخرید؛ عروسک را میشناسد؛ این پیوست فرهنگی [است]. شما بایستی این عروسک را که ساختید، در کنار ساخت عروسک، ده بیست فیلم کودک درست میکردید برای اینکه این عروسک معرفی بشود پیش بچهها؛ بعد که معرفی شد، آنوقت خودشان میخرند، [ولی] وقتی معرفی نشد، بازار ندارد و ورشکست میشود؛ و ورشکست شد. یعنی یک چنین دقتهایی را بایست کرد. بههرحال این تهاجم فرهنگی به این شکل یک واقعیتی است. آخرین ها
پیشنهاد ما
|