news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1376/10/03

دیدار جمعی از علما و روحانیون با رهبر انقلاب در آستانه ماه مبارک رمضان

در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، علما، روحانیان و طلاب مبلغ، در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار، از منشاء، هدف و شیوه و ابزار تبلیغ به عنوان سه رکن تبلیغ یاد کردند و فرمودند: منشاء تبلیغ مبلغان اسلامی باید مبتنی بر تفکر، تدبر، خردمندی، اخلاص و معنویت باشد و در واقع از یک منبع نورانی سرچشمه بگیرد، زیرا هنگامی که مبلغ بر این اساس سخن بگوید، دلها را به سوی خود جذب میکند و آنچه که از این زلال معنوی به سرزمین دلها و اذهان مردم سرازیر شود، به زودی پرورش یافته و رشد میکند که یک نمونه آن به ثمر رسیدن انقلاب عظیم اسلامی در ایران بوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای راه خدا و سوق دادن مردم به عبودیت الهی را هدف تبلیغ دانستند و فرمودند: عبودیت الهی منطقه وسیعی در زندگی انسان دارد و زمینه‌هایی چون اخلاق، عمل فردی و اجتماعی و تحلیل و تبیین مسائل سیاسی را در بر میگیرد؛ بنا بر این مبلغ اسلامی برای دعوت مردم به عبودیت الهی،باید علاوه بر بیان اخلاق و معنویات، به تبیین مسائل سیاسی و اقتصادی و نیز معرفی دشمن درونی و دشمن اجتماعی بپردازد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نفی شیطانهای قدرتمند سیاسی را مستلزم دعوت به عبودیت برشمردند و در بیان اهمیت روش تبلیغ فرمودند: سخن حکمت‌آمیز، به مفهوم سخن محکم در مقابل متشابه و سخن غیر موهون است و آنچه در روش تبلیغ، اهمیت بسیار دارد، گفتگو و مذاکره و مخاطب قرار دادن دلها و اذهان مردم با زبان نرم و روش برادرانه است.

به همین منظور لازم است مبلغان اسلامی از طریق برقراری تماس با نسل جوان سؤالها و استفهامهای جوانان را کشف کنند و با این روش به آنها پاسخ دهند.

مقام معظم رهبری تبلیغات صهیونیستی را در راس اقدامات دستگاههای تبلیغاتی دشمن دانستند و فرمودند: رژیم غاصب صهیونیستی تنها بخشی از مجموعه صهیونیست‌های است که سرمایه داران بزرگ برخی از کشورها از جمله آمریکا را تشکیل میدهند و بر سیاست آن کشور مسلط هستند و متأسفانه امروز کشور، دولت و کنگره آمریکا در زمینه‌های گوناگون مالی، تبلیغاتی، فرهنگی و سیاسی، اسیر طلسم صهیونیسم هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وابستگی خبرگزاریهای معروف جهان به صهیونیزم را خاطر نشان کردند و فرمودند: تبلیغات دشمن علیه ایران اسلامی نشان میدهد که داستان قدیمی تفرقه بینداز و حکومت کن، همچنان در دستور کار آنان قرار دارد. دستگاههای تبلیغاتی دشمن هر جا که تلاش تفرقه‌افکنانه و اختلاف‌انگیز خود را بی‌نتیجه ببینند، شایعه وجود تفرقه و اختلاف را تبلیغ میکنند، بنا بر این امروز کسانی که شایعه اختلاف را در داخل تقویت میکنند، همانند کسانی هستند که اصل اختلاف را دامن میزنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه مبلغان اسلامی را به ضرورت مقابله هوشمندانه با تبلیغات دشمن جلب کردند و در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران فرمودند: خداوند به ملت عزیز ایران، عزت داد و در سایه قدرت و عزت الهی، ملت، دولت و مسؤولان کشور همانند خورشیدی روشنی بخش، باشکوه و منور در دنیا جلوه پیدا کردند و به رغم سیاستهای آمریکا در مورد ایران برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران موجب شد که وحدت، یکپارچگی، مدیریت قوی و همکاری صمیمانه میان مسؤولان کشور، رابطه گرم مسؤولان با مردم و قدرت و توانایی ایران در انجام کارهای بزرگ، پیچیده و مرکب، به رخ جهانیان کشیده شود، اما با این وجود دستگاههای تبلیغاتی دشمن، از آغاز برگزاری این اجلاس، پیوسته شایعه اختلاف را تبلیغ کرده‌اند .

مقام معظم رهبری توجه مبلغان اسلامی را به تلاش دشمن برای ترسیم چهره‌ای مبهم و تیره و تار از آینده و نیز بیاعتقادکردن مردم به اصول و ارزشهای انقلاب جلب کردند و فرمودند: وظیفه مبلغان دین و معنویت و پیام آوران حقیقت این است که مردم را امیدوار کنند و هرگونه یأس را از آنان بزدایند، زیرا یأس، بزرگترین دشمن یک ملت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان با نوید آینده‌ای درخشان به ملت ایران فرمودند: دست قدرت الهی حامی و پشتیبان ملت ایران است و بدون تردید، آمریکا و هیچ یک از قدرتهای عظیم اقتصادی، جاسوسی، امنیتی و همچنین قدرتهای مخرب نظامی جهان قادر نیستند که ملت مؤمن، انقلابی، شاداب، جوان و پرامید ایران اسلامی را از راه عزت و عظمت اسلامی برگردانند و یا او را از ادامه این راه متوقف کنند.

بر پایه همین گزارش در این دیدار روحانیان، فضلا، طلاب، ائمه جماعات مساجد و وعاظ از استانهای تهران، قم، مازندران و قزوین حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی