news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1371/08/13

دیدار جمعی از دانشجویان و دانش آموزان سراسر کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در دیدار جمع زیادی از دانشجویان و دانش آموزان نقاط مختلف کشوربا ایشان، طی بیانات بسیار مهمی، حاکمیت استبدادی و دیکتاتوری قدرتهای مستکبر جهانی و در رأس آنها ایالات متحده آمریکا را بر جهان یک بیماری مهلک و بلای بزرگ برای جوامع بشری توصیف کردند و در این زمینه بی تفاوتی روشنفکران، نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان جهان را متمم این دیکتاتوری بین المللی دانستند.

مقام معظم رهبری در این دیدار که با شعارهای کوبنده ی حاضرین علیه آمریکای جهانخوار توأم بود، به تبیین ماهیت استبداد جهانی پرداختند و فرمودند: قدرتهای استکباری و در رأس آنها آمریکا در حاکمیت دیکتاتوری خود بر جهان، برای ملتها حق اظهار نظرکردن قائل نیستند و هر آنچه را که در جهت سیاستهای خود مفید و لازم بدانند، اگرچه به زیان ملتهای دیگر نیز باشد انجام میدهند.

امروز با اشاره و کمک آنها انواع فجایع و جنایات در مناطق مختلف جهان بوقوع می پیوندد و اگر ملت و یا دولتی بر خلاف خواست آنان اظهار نظر کند، با استبداد و دیکتاتوری کامل، او را هدف اتهامات گوناگون قرار میدهند و در این راه با بهره گرفتن از ابزارهایی چون رادیوها، خبرگزاری ها و وسایل سریع السیر خبر رسانی سعی می کنند خود را محق جلوه دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از نادیده گرفته شدن حقوق ملت مسلمان الجزایر و سکوت و بی تفاوتی قدرتهای جهانی در برابرفاجعه آفرینی صربها در بوسنی و هرزگوین بعنوان موارد روشنی از وضعیت استبدادی حاکم بر دنیای امروز نام بردند و فرمودند: قدرتهای استکباری در تقسیم دنیا، اعمال فشار بر اکثریت مردم جهان و غارت منابع جهان سوم و کشورهای فقیر هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند. وضع دنیای امروز بگونه ای است که دریک طرف ملتهای مستضعف، ناراضی، خشمگین و فاقد امکانات قرار دارند و در طرف دیگر، اقلیتی حاکم و مقتدر؛ امکانات، پول و تبلیغات را در انحصار خود در آورده است و این همان استبداد بین المللی حاکم بر جوامع بشری است.

رهبر انقلاب اسلامی بی توجهی روشنفکران جهان در برابر استبداد بین المللی را مورد سؤال قرار دادند و فرمودند: روشنفکران، هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران و مطبوعات جهان دربرابر حادثه ی عظیمی چون دیکتاتوری یک مجموعه کوچک اما بر خوردار از ثروت،تکنولوژی و ابزار پیشرفته نسبت به اکثریت عظیم انسانها، دم فرو بسته اند و این بی تفاوتی آشکار جزء متمم این استبداد بین المللی که بیماری مهلک و بلای بزرگ بشریت امروز است، محسوب میشود.

مقام معظم رهبری مجاهدت ها و مبارزات ملت ها را تنها راه مقابله با نظامِ استبدادی حاکم بر جهان امروز دانستند و فرمودند: دستگاه تبلیغات جهانی، مبارزه ی ملتهایی را که به رویارویی با موج عظیم دیکتاتوری برخاسته اند مورد ملامت و انواع تهمت ها قرار میدهند تا به این ترتیب نیروهایی را که در این میدان مقاومت میکنند، از صحنه خارج سازند. امروز مسأله حقوق بشر بصورت حربه و ابزاری در دست قدرتهای جهانی در آمده است تا دولتها و ملتهای مخالف خود را به اتهام نقض حقوق بشر و طرفداری از تروریسم هدف حمله و تهاجم قرار دهند.

حضرت آیةالله خامنه ای اتهام نقض حقوق بشر به جمهوری اسلامی ایران را ساخته و پرداخته ی مغزهای تحلیل گران خبیث و فعالان سیاسی نظام استبداد جهانی توصیف کردند و فرمودند: اتهاماتی که استکبار جهانی تاکنون به ملتها وارد کرده است کمتر از آنچه که به دولتها نسبت داده شده، نیست. آمریکا و هم پیمانانش نه تنها با دولتمردان جمهوری اسلامی ایران، بلکه با ملت مسلمان و انقلابی ما نیز مخالف است. آنها در تبلیغات خود ملت ایران را کهنه پرست، متعبد به امور غیر منطقی و دگم معرفی میکنند و اینها اهانت به ملتی است که تنها جرمش انتخاب راه مبارزه و رویارویی با استبداد بین المللی حاکم بر جهان امروز است.

رهبر انقلاب اسلامی طرفداری رؤسای جمهوری آمریکا از حقوق بشر را یک ادعای مفتضح خواندند و فرمودند: دنیا شاهد تکرار این صحنه ی مفتضح خواهد بود که رئیس جمهور جدید آمریکا به فاصله چند روز، دیگران رابه نقض حقوق بشر متهم کند. آنچه که امروز در فلسطین اشغالی و بوسنی هرزگوین میگذرد، بزرگترین، شنیع ترین و فجیع ترین نمونه ی نقض حقوق بشر است و کسانی که ازاسرائیل غاصب و صربها حمایت میکنند، ناقضین واقعی حقوق بشر هستند. در ماجرای کویت، جایی که تنها منافع مستکبرین مطرح بود قدرتهای جهانی به سرکردگی آمریکا با خرج دیگران لشگر کشی کردند و وارد کشور دیگری شدند. چون انهدام عراق و کویت و تخریب محیط زیست این منطقه با آنهمه ادعای طرفداری از محیط زیست به زیان آنها نبود. آیا آنها فاجعه ای را که در منطقه خلیج فارس به راه انداختند در ایالتها، مرزها و کشورهای خود نیز تحمل خواهند کرد؟ آنها دشمنان و ناقضین حقوق بشرند و بهتر است به این ادعای مفتضح خود پایان دهند زیرا دیگر گوش شنوایی برای آن وجود ندارد.

مقام معظم رهبری از ایران اسلامی بعنوان تنها نقطه ای که ملت و دولت آن متحد و متفق در مقابل سیاستهای استبدادی جهانی ایستاده اند یاد کردند و فرمودند: ملت ما امروز یگانه نقطه ی امیدی است که برای ملتهای تحت ستم به مانند ستاره ای میدرخشد و ما بعنوان یک وظیفه ی تاریخی باید تلاش کنیم تا این ستاره ی درخشان روزبه روز نور امید را به دل ملتها بیشتر بتاباند. عزت، رفاه، آزادی و استقلال این کشور در سایه ی ایستادگی در مقابل استکبار جهانی بدست آمده است و در این مبارزه که مبارزه ی نسلهاست، جوانان از جمله دانشجویان و دانش آموزان وظایف سنگینی را برعهده دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن تأکید بر لزوم رشد روحیه اسلامی وانقلابی در محیط دبیرستان ها و دانشگاه ها فرمودند: نسلی که از مبدأ و آغاز انقلاب اسلامی فاصله دارد، برای آنکه بتواند عزت و عظمت ایران را حفظ کند و الگوی زندهای را در مقابل ملتهای دیگر قرار دهد و بینی استکبار را بخاک بمالد، باید روحیه ی اسلامی و انقلابی را در خود احیاء کند و آن را رشد دهد. و از آنجا که دشمن بیشترین توجه خود را به سوی محیطهای تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان ما معطوف داشته است، جوانان انقلابی و مسلمان ما در دانشگاهها باید مانند یک دست، یک تن و با یک فکر که همان فکر اسلام و انقلاب است حرکت کنند و محیط را اسلامی و انقلابی کنند.

رهبر انقلاب اسلامی به نقش جوانان و دانش آموزان مسلمان و با ایمان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردند و در پایان سخنانشان فرمودند: انقلاب و عزت و استقلال ایران اسلامی پایدار و ماندنی است و جوانان ما باید با خودسازی و عزم و اراده ای قوی توطئه ها و خباثت های دشمنان خود را بی اثر کنند. ما میتوانیم با تلاش و استمرار مبارزه از نفوذ استبداد جهانی ممانعت کنیم و دژ استکبار را در سطح بین المللی در هم کوبیم. اقدام ملتها، اقدامی شکننده است و دشمنان مستبد قادر به هیچ پاسخی برای آن نیستند.

بنا بر همین گزارش در پایان این دیدار در مراسم روزملی مبارزه با استکبار عازم محل برگزاری این مراسم شدند.

این گزارش همچنین حاکیست در این دیدار جمعی از فرهنگیان و دانشجویان جامعةالامام الصادق، دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین شهرهای بروجرد، آبیک قزوین و بادرود، اتحادیه انجمنهایاسلامی دانشجویان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور، اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویی و فارغ التحصیلان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، اتحادیه انجمنهای اسلامی داشن آموزان، جامعه اسلامی دانشجویان، تربیت معلم شهرستان اراک واصفهان، جمعی از دانش آموزان و معلمان شهرستان های گلپایگان، قم، تنکابن، همدان،سمنان، اراک، کیار چهارمحال و بختیاری و امام رود خلخال، دانش آموزان مدارس شاهد شهرستان های بابل، پاوه و روشنگر، بسیج دانش آموزان نیروی مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از پرستاران بیمارستان ها حضور داشتند.

بنابر همین گزارش درپایان این دیدار شرکت کنندگان جهت حضور در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار، عازم محل برگزاری این مراسم شدند.

برچسب‌ها: دیدار ۱۳آبان؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی