news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1370/11/30

دیدار مردم قم با رهبر انقلاب در صحن مطهر حرم حضرت معصومه(س)

حضرت آیت الله خامنه ای پیش از ظهر امروز پس از زیارت مرقد شریف حضرت معصومه سلام الله علیها در اجتماع باشکوه مردم قم در صحن مطهر حضور یافتند و طی سخنانی به بیان ضرورتهای انتظار ظهور مهدی موعود عج پرداختند و از موفقیت های بدست آمده در زمینه ی سازندگی کشور، تحول در اخلاق عمومی جامعه، گسترش فرهنگ اسلامی، احیای استعدادها و تداوم حضور مردم در صحنه به عنوان دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی یادکردند.

در این اجتماع که با شعارهای پرشور و ابراز احساسات خالصانه مردم در تبعیت و اطاعت از مقام معظم رهبری توأم بود حضرت آیت الله خامنه ای ضمن تبریک میلاد با سعادت ولی عصر(عج) به عموم مسلمانان جهان فرمودند: انتظار ظهور مهدی موعود (ع)بخش عظیمی از اعتقادات ماست و این حقیقت بصورتی برجسته، درخشان و پرامید در محیط زندگی ملت عزیز ما و شیعیان جهان وجود دارد. مردم ما نام و خصوصیات جانشین خدا در زمین را بخوبی می شناسند و با ارتباط عاطفی و فکری با آن حضرت دوران آرمانی حاکمیت ارزشهای والای الهی بر زندگی بشر را انتظار می کشند.

رهبر انقلاب اسلامی در تشریح معنا و مفهوم انتظار فرمودند: منتظران صاحب الزمان به منور شدن چشم انداز زندگی بشر و پایان دوران ظلم و تجاوز امیدوارند و جنایات و ستم و تزویر سردمداران استکبار جهانی نمی تواند چشمه ی امید را در دلهای آنان خاموش کند. منتظران حضرت حجت تردیدی ندارند که روزگار ظلم و طغیان و تجاوز سرانجام به پایان خواهد رسید و قدرت قاهره حق همه ی قله های فساد و تعدی را از بین خواهد برد. ما اعتقاد داریم که با ظهور مهدی موعود (عج) اندیشه و عقول بشری از همیشه خلاق تر خواهد بود. ملتها با یکدیگر نمی جنگند، از دستهای جنگ افروز اثری نخواهد بود و صلح و امنیت کامل در مقیاس جهانی آن بوجودخواهدآمد و ما برای چنین دورانی باید تلاش کنیم تا جهانروزبروز به این عصر آرمانی نزدیکتر شود.

حضرت آیت الله خامنه ای وجود یأس ونا امیدی درمیان نسل جوان کشورهای غربی را دلیلی بر گرایش آنان به سمت زندگی بیهوده و پوچ دانستند و فرمودند: امروز سیاستگذاران و طراحان استکباری مهمترین هدف خود را ایجاد فضای یأس آلود برای ملتها قرار داده اند و تلاش می کنند به ملتها اینگونه تفهیم شود که فرهنگ، اعتقادات و شخصیت ملی و مذهبی ملتها نمی تواند کارساز باشد اما درمقابل آن، تفکر انتظار فرج و گشایش ،‌امیدبخش و حرکت آفرین است.

مقام معظم رهبری بر ضرورت عمل به احکام اسلامی و تلاش برای حاکمیت اسلام با هدف فراهم ساختن زمینه ظهور صاحب الزمان تأکید کردند و فرمودند: ملت مسلمان ایران برای حاکمیت اسلام و نزدیک شدن ملتهای مسلمان به عهد ظهور مهدی موعود اولین گام را برداشته واین حقیقت روشن که جمهوری اسلامی ایران به توفیقات بزرگی در زمینه های مختلف دست یافته همیشه برای دشمنان اسلام دردآور بوده است و ما این موفقیت ها را ازجمله معجزات اسلام می دانیم.

رهبر انقلاب اسلامی رشد آگاهی و هوشیاری ملت ایرا ن را موجب بی اثر شدن تبلیغات مسموم استکبار جهانی توصیف کردند و با اشاره به پیشرفتهای بدست آمده در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و سازندگی کشور فرمودند: تسلط قدرتهای استکباری و بی مهار جهان درد بزرگ بشریت امروز است. اکنون ملتهایی وجوددارند که بر ثروتهای عظیم خدادادی زندگی می کنند ولی در گرسنگی به سر می برند و نمی توانند از آب و خاک و منابع طبیعی خود استفاده کنند. امروز ملتهای بسیاری دچار حکومتهای فاسد و ظالم اند و رؤسای آنها هم و غم خود را به مال اندوزی و سرگرمی به شهوات حیوانی معطوف کرده اند. اگر قدرت ستمگری مانند آمریکا بر دنیا حکومت نمی کرد وضع ملتها اینگونه نبود. ملتها باید این حقایق را دریابند و از صبر و استقامت عظیم ملت مسلمان ایران در میدانهای گوناگون برای نجات خود درس بگیرند.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنانشان رژیم اشغالگر قدس را به دلیل ماهیت ضد بشری آن مورد حمله قراردادند و فرمودند: امروز اسرائیل هیچ حقی را برای کشورهای مجاور فلسطین اشغالی قائل نیست و همانگونه که امروز با حمایت آمریکا لبنان را مورد تجاوز قرارداده است هر زمان لازم بداند به اردن و سوریه نیز تجاوز خواهدکرد. رژیم صهیونیستی رژیمی گستاخ، وحشی و بی اعتنا به قوانین انسانی و مقررات بین المللی است که با برخورداری از حمایت آمریکا به هر جنایتی دست می زند.

مقام معظم رهبری شهادت روحانی جلیل القدر سیدعباس موسوی بدست صهیونیستها را نشانه ی بارزی ازتروریسم دولتی ذکر کردند و فرمودند: ورود هلیکوپترهای رژیم اشغالگر قدس به فضای لبنان و منهدم کردن کاروان اتومبیلهای غیرنظامی با استفاده از موشک و کشتن مردان،زنان و کودکان خردسال بوضوح بیانگر اقدام جنایتکارانه ای است که تحت حمایت امریکا صورت می گیرد و نشانه ی بارزی از تروریسم دولتی و جزیی از سیاست همیشگی رژیم غاصب حاکم بر فلسطین اشغالی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات علنی آمریکا و هم پیمانانش در دشمنی با اسلام و حاکمیت اسلامی، فرمودند: اگر قرار است کسانی درلیست تروریستها قرارگیرند اول باید نام آمریکا و سپس فرزند نامشروع او یعنی رژیم صهیونیستی در آن به عنوان تروریست ثبت شود.

قدرتهای استکباری امروز دشمنی خود را با اسلام و قرآن علنی کرده و به لحاظ بیداری و اسلام خواهی ملتها ناگزیر شده اندبه مخالفت خود با اسلام و حکومت اسلامی اعتراف کنند. مبارزات پی گیر مسلمانان به افشای بیش از پیش ماهیت واقعی غرب انجامیده و ما سرانجام تلخی که در انتظارمستکبران است را نزدیک می بینیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سلطه ی استکبار و دخالت آمریکا در امور ملتها را محکوم کردند و فرمودند: حضور نیروهای نظامی و اقتصادی آمریکا و هم پیمانانش در هر منطقه ای از جهان مایه ضرر و فساد است اما دولتها جرأت ندارند این حقیقت را با مردم خود درمیان بگذارند. امروز ملت ایران تنها ملتی است که شجاعانه و با کمال قدرت مواضع و اعتقادات خود را یکپارچه و یکزبان بیان می کندو از ویژگیهای ملت بزرگ و شجاع ایران این است که در سایه نظا م جمهوری اسلامی و ولی عصر (عج) می تواند از ارزشهای اسلامی، اعتقادات و میهن خود در برابر زورگویی های استکبار جهانی دفاع کنند.

مقام معظم رهبری عصر حاضر را زمان انجام کارهای بزرگ و استثنایی دانستند و فرمودند: تشکیل نظامی براساس دین در دنیایی که تمامی تلاشها بر ضد دین صورت می گرفت و نیز فروپاشی نظام اتحاد جماهیرشوروی درحالی که بر یک سوم جهان حکمروایی می کرد برای بسیاری باورکردنی و پذیرفتنی نبود. شکوفاشدن نهضتهای اسلامی و بیدرای ملتها به آنجا رسید که ملت الجزایر اسلام را انتخاب کرد و مدعیان دموکراسی ناچار شدند با انتخاباتی که بر مبنای دموکراسی در الجزایر صورت گرفت مخالفت کنند اما امروز زمان تحقق وعده های الهی است و ما در عملی شدن این وعده ها هیچ تردیدی نداریم.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان موضع انفعالی و احساس ضعف دشمنان اسلام را مورد تأکید قراردادند و فرمودند: ملت مقاوم و شجاع ایران در کوره حوادث آبدیده شده و با ابتکار و اراده ی خود انقلاب اسلامی را به پیش خواهد برد. ملت ما خطرات بزرگی نظیر جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتند و بر محاصره اقتصادی فائق آمده است و بدون شک با ایستادگی و وفاداری مردم به خط امام عظیم الشأن اهداف اسلام که نابودی پیکره استکبار جهانی یکی از آنهاست، تحقق خواهدیافت.

برپایه همین گزارش ازدحام جمعیت برای استماع بیانات رهبر انقلاب اسلامی به حدی بود که صحن مطهر و خیابانهای اطراف آن آکنده از جمعیت مشتاق برای دیدار با مقام معظم رهبری شده بود.

در این مراسم طبقات مختلف مردم قم و زائران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها که به مناسبت نیمه ی شعبان به قم آمده بودند حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی