news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/10/29

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب به مناسبت سالروز میلاد امیر‌المؤمنین(ع)

همزمان با خجسته سالروز میلاد پر فروغ و مبارک امیرمومنان علی(ع) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمع کثیری از اقشار مختلف امت حزب الله با ایشان، طی سخنانی به بیان فضایل و مناقب درخشان حضرت علی ابن ابی طالب(ع) و ضرورت پیروی از صفات متعالی آن حضرت پرداختند و با اشاره به بیداری احساسات اسلامی در میان ملتهای مسلمان، اسلام را مانع اصلی در راه غارتگری و سلطه ی قدرتهای استکباری بر ملتها دانستند.

مقام معظم رهبری در این دیدار از سالروز ولادت پربرکت امیر مؤمنان علی ابن ابی طالب(ع) بعنوان روز طلوع خورشید حق و عدالت در آفاق تاریخ جهان اسلام یاد کردند و ضمن تبریک میلاد آن حضرت به مسلمانان و ملتهای حق طلب جهان فرمودند: اعتقاد به امامت و ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) در جان ما و اولین آموخته های ماست و عشق و محبت اساس رابطه ی ملت ما با آن بزرگوار محسوب می شود.ارتباط دوستی و عشق به مولای متقیان علی(ع) حقیقت درخشانی است که با استفاده از آن میتوان عروج کرد و به اوج معرفت دست یافت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقتدا به صفات و فضایل درخشان حضرت علی(ع) را موجب تعمیق پیوند محبت آمیز به آن حضرت دانستند وفرمودند: امیرالمؤمنین(ع) در تمامی لحظات عمر پربرکت و زندگی پرفروغ خویش همواره به خداوند متعال و دفاع از حق اندیشید و وجود خود را صرف دفاع از حیثیت اسلام وحقانیت راه خدا کرد لذا تردیدی نیست که مؤمنین با تأسی به سلوک حضرت علی(ع) قادر به برچیدن ظلم و جور از دنیا خواهند بود. ما هنگامه ای را که شهدا و رزمندگان شجاع، آزادگان مقاوم و جانبازان عزیز و آحاد ملت بزرگ ایران در دنیا بوجود آوردند،شاهد بوده ایم و بر این باور هستیم که این حماسه آفرینی ها در پرتو وجود عشق و محبت واقعی میان ملت مسلمان ایران و امیر مؤمنان علی(ع) تحقق یافته است.

رهبرانقلاب اسلامی با اشاره به بیداری احساسات اسلامی در میان ملتهای مسلمان فرمودند:پس از قرنها، اسلام توانسته است مظاهر حقیقی حاکمیت و قدرت خود را در اداره ی امور یک کشور بر اساس قوانین الهی نشان دهد. امروز آوازه ی اسلام در دنیا طنین افکنشده و توجه بشریت دل مرده و نسل های جوان افسرده و مأیوس را به خود جلب و جذب کرده است. در چنین شرایطی اسلام دشمنان جدی را در برابر خود دارد، زیرا آنچه که امروز مانع غارتگری ها و سلطه ی قدرتهای استکباری بر ملتها و مانع تحمیق افرادبشر می شود، تنها اسلام است.

مقام معظم رهبری برافراشتن پرچم سعادت و آزادگی و پاره کردن زنجیرهای اسارت را لازمه ی مسلمان بودن در دوران کنونی ذکر کردند و درپایان بیاناتشان با تأکید بر لزوم مقابله در برابر تهاجم دشمنان اسلام فرمودند:پیروزی ملت مسلمان ایران در استقرار نظام اسلامی و جنگ تحمیلی، دو تجربه ی بسیاردرخشان است که در سایه ی شجاعت، توکل و ایمان مردم و بویژه جوانان ما به خداوندبدست آمده است. ملت ایران از آمریکا نمی ترسد و با تحقق اهداف خود دشمنان اسلام رابه زانو در خواهد آورد و ایمان راسخ داریم که هیچ قدرتی نمی تواند ملت ما را ازپیمودن راهی که اسلام در برابر او قرار داده است، باز دارد.

بنا بر همین گزارش در این دیدار جمعی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، طلاب، دانش آموزان، دانشجویان. کارگران، پزشکان، پرستاران، اعضای انجمن های اسلامی و کارکنان دولت، بسیجیان، رزمندگان و گروهی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی