news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1370/07/17

دیدار جمعی از مردم با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمع زیادی ازمردم خداجوی شهرهای مختلف با ایشان ملت بزرگ و انقلابی ایران را برای برافراشته نگاه داشتن پرچم عصیان علیه قدرتهای استکباری به هوشیاری، اتحاد، استقامت و تهذیب و تطهیر نفس توصیه کردند و از آمریکا به عنوان دشمن ریاکار و خطرناک اسلام وبزرگترین پایمال کننده حقوق انسانها نام بردند.

در این دیدار که با ابراز احساسات پرشور دیدارکنندگان و شعارهایی نظیر« ما همه سرباز توایم خامنه ای- گوش به فرمان توایم خامنه ای» و « خامنه ای رهبر است - وارث پیغمبر است » توأم بود مقام معظم رهبری از ملت ایران به عنوان یک ملت نمونه یاد کردند و فرمودند: در عصر سیطره ظلم و فساد که قدرتهای استکباری با استفاده از روشهای گوناگون مردم دنیا را تحت فشار،شکنجه، استعمار و تحمیق قرار داده و غول زر و زور سلطه خود را بر جهان گسترانده است ملت بزرگ، پرافتخار و سرفراز ایران با یاد و نام خدا و تکیه بر قرآن و معارف الهی قیام کرد و بعنوان یک ملت نمونه در دنیا ظاهر شد و این یک نعمت بزرگ الهی است. رهبر انقلاب اسلامی احیای دین و اخلاق انسانی، هوشیار کردن ملتها و به اهتزاز درآوردن پرچم معنویت را ازجمله خدمات ملت مسلمان ایران به بشریت ذکر کردند و افزودند: به برکت مبارزه ی طولانی ملت ایران در سالهای سختِ پس ازپیروزی انقلاب اسلامی امروز بزرگترین قدرتهای استکباری از احساسات معنوی و دینی ملتها می ترسند زیرا باور کرده اند که بیداری معنوی انسانها بویژه در مناطق اسلامی تنها نیروی مبارز و مستحکمی است که در برابر قدرت سلطه گر آمریکا ایستاده و مقاومت می کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آینده ی ملت ایران را درخشان و نویدبخش توصیف کردند و با تأکید بر لزوم توجه به جهاد معنوی و تهذیب و تطهیر نفس فرمودند: ما باید شجاعت و قدرت مبارزه با وسوسه های درونی، هوای نفس و شیطان منیت ها و خودخواهی را بدست آوریم و خود را اسیر شهوات نفسانی، غفلت زدگی ها، تکبرها و راحت طلبی ها نکنیم . شجاعتِ این مبارزه از شهامت در نبرد با هر دشمن بیرونی بیشتر است زیرا کسانی که قدرت مبارزه با شیطان درونی، هوسها و خواسته های نفسانی خود را ندارند به مبارزه با آمریکا و طاغوتهای زمان تن نخواهند داد.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از بیاناتشان به بیان اهداف آمریکا از حضور خود در خلیج فارس پرداختند و فرمودند: آمریکا قصد دارد منطقه ی مهم، حساس و حیاتی خلیج فارس که تا چند سال دیگر تمامی دنیا محتاج آن خواهد بود را تحت نظر خود داشته باشد. آمریکایی هاعلی‌رغم آنکه قبلاً گفته بودند قصد باقی ماندن در کویت را ندارند امروز درحال ساختن پایگاه و طرح ریزی برای حضور طولانی در منطقه هستند. آنها دروغ می گفتند و امروز هم در ادعای طرفداری از حقوق بشر، دوستی با ایران و ملتهای منطقه و طرف نبودن با اسلام دروغ می گویند. آنها دشمن خطرناک اسلام، ملت ایران و حقوق بشر هستند. آمریکا می خواهد ملتهای منطقه را اسیر و برده ی خود کند و همانند گذشته بر ایران سلطه داشته باشد اما این ملت، بیدار شده اسلام است و هرجا که لازم بداند درمقابل میل و اراده ی قدرتهای استکباری خواهد ایستاد و با تکیه بر قدرت الهی پیروز خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان با استناد به توطئه های شیطان بزرگ علیه ملت مظلوم فلسطین، ادعای طرفداری آمریکا از حقوق بشر را بسیار تلخ و شرم آور خواندند و فرمودند: نیروهای هوشیار و بیدار جهان می خواهند پرچم عصیان علیه قدرتهای استکباری را برافراشته ببینند و ملت ایران که امروز این پرچمرا در دست خود دارد باید هوشیاری،‌ استقامت و اتحاد خود را در راه اسلام، انقلاب و مبارزه با استکبار خونخوار و زورمندان جهانی حفظ کند.

این گزارش حاکیست در این دیدار خانواده های معظم شهدای شهرهای پاکدشت، ممقان، کبودرآهنگ، آستانه اشرفیه،لنجان اصفهان، را بر کرمان، تهران، بهمراه جمعی از مردم این شهرها و خانواده های جانبازان استان تهران بهمراه پرسنل معاونت بهداشت و درمان بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، مسئولین، کارکنان و مسئولین عقیدتی سیاسی سازمان اتکاء و کارکنان و مسئولان وزارت پست و تلگراف و تلفن و شرکت پست و جمعی از رزمندگان و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی