news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/02/11

دیدار جمعی از فرهنگیان و کارگران با رهبر انقلاب

به مناسبت روز کارگر و فرا رسیدن سالروز شهادت آیت‌الله مطهری و روز معلم صبح امروز جمع زیادی از کارگران و معلمان کشور به همراه وزرای آموزش و پرورش و کار و امور اجتماعی در حسینیه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار که با ابراز احساسات پرشور حاضرین و سر دادن شعارهائی در تبعیت و اطاعت از رهنمودها و اوامر مقام معظم رهبری توأم بود حضرت آیةالله خامنه ای طی بیانات مبسوطی روزهای کارگر و معلم را از جمله ایام مهم، آموزنده و پر محتوا در نظام جمهوری اسلامی خواندند و افزودند: کارگران و معلمان دو قشر بسیار مؤثر، زحمت کش و عالی قدر جامعه اسلامی ما هستند و از جمله پایه های اصلی انقلاب ما محسوب می شوند. بوسه زدن نبی مکرم اسلام(ص) بر دست کارگر و بیان امر مؤمنان که فرمود: هر کس کلمه ای به من بیاموزد مرا بنده خودکرده است برای ما درس است. ابتکار، خلاقیت و تلاش کارگرانی که بر اساس وجدان کار و احساس مسئولیت، کار می کنند ما را به هدفمان که عدم وابستگی به قدرتهاست خواهد رساند.

رهبر انقلاب از مقام شامخ فیلسوف و عالم بزرگ اسلامی شهید مطهری تجلیل کردند و با بیان این نکته که معلمان، مسئولیت تربیت نیروی انسانی کار آمد را عهده دار هستند فرمودند: در جمهوری اسلامی هر کس به کار فرهنگی، اقتصادی و ارائه خدمات صحیح و مفید به جامعه مشغول است باید بداند که برای خدا کار می کند و تلاش او در دیوان الهی ذخیره خواهد شد و به سیر تکاملی جامعه کمک کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دستاوردهای ملت بزرگ ایران در مسائل گوناگون داخلی، رشد سیاسی و فرهنگی و پیشرفت های بدست آمده در احکام اسلام اشاره کردند و با تأکید بر این نکته که انقلاب اسلامی هنوز در میانه راه و اهداف خود است فرمودند: ملت مسلمان ایران یک ملت زنده و کارآمد است که آمریکا، شوروی، ناتو و همه ارتجاع را که در پشت سر صدام ایستاده بودند، شکست داد. در زوایای این کشور و حتی در اعماق روستاها آحاد مردم با مفاهیم سیاسی، فرهنگی و انقلابی همانند واضح ترین مسائل زندگی خود آشنا هستند. این یک ملت معتقد، مؤمن و متکی بخود است و آنها که فضا را تاریک جلوه میدهند و بر خلاف واقع سخن میگویند یک اشتباه تأسف انگیز را مرتکب میشوند.

رهبر انقلاب اسلامی خصومت قطعی آمریکا با انقلاب و جمهوری اسلامی ایران را ناشی ازمواضع صریح ملت ایران درقبال مسئله فلسطین، نفی سلطه ظالمانه آمریکا و تمسک نهائی و قوی مردم به اسلام و قرآن دانستند و فرمودند: آمریکا و دیگر دشمنان اسلام علی‌رغم آنکه از امام عظیم الشأن ما و ملت بزرگ ایران بارها تو دهنی خورده اند هنوز به این امید که شاید این ملت ایمان خود را از دست بدهد در کمین نشسته اند تا ازهمه طرف به او هجوم برند و هنگامی که با ناتوانی خود در جدا کردن این ملت از ایمان، اسلام، انقلاب و امامش مواجه میشوند برای تضعیف روحیه ملت ها و مأیوس کردن مسلمانان در دنیا اینگونه منعکس میکنند که دولت ایران به غرب متمایل شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به کمک های بی دریغ ملت و دولت ایران به آوارگان عراقی اشاره کردند و با طرح این سؤال که چرا دستگاه های تبلیغاتی جهان در برابر جنایات صدام علیه شیعیان جنوب عراق سکوت کرده اند فرمودند: مگر شیعیان نجف، کربلا، ‌بصره، عماره، ناصریه و سماوه مظلوم نیستند و تحت فشار و ظلم صدامِ بدتر از حجاج بن یوسف قرار ندارند؟ مگر صدامیان دژخیم مراجع تقلید این مردم را زندانی، اعتاب مقدسه راتخریب و عواطف این ملت را جریحه دار نکردند؟ پس چگونه است که در تبلیغات جهانی هیچ اشاره ای به این مسائل نمی شود و به فکر جامعه علمی نجف، مراجع تقلید، علما، و فضلا و آستانهای مقدس امیرالمؤمنین (ع) و حسین بن علی(ع) نیستند و به آن بی توجهی میکنند؟ به اعتقاد ما دلیل آن در برافراشته بودن پرچم اسلام، روحانیت و دین است واین همان چیزی است که آمریکا و سازمان های دروغین طرفدار حقوق بشر با آن مخالف هستند زیرا اسلام در خدمت توده های مظلوم و استقلال آنهاست و با زور مداران و سلطه آمریکا در ستیز است.

مقام معظم رهبری به بیان ضرورت درس گرفتن از دستاوردهای گذشته پرداختند و فرمودند: موفقیت ها در سایه مقاومت بدست خواهد آمد. باید در مقابل استکبار استادگی کنیم زیرا همانند گذشته با مقاومت به همه چیز دست پیدا خواهیم کرد. هر کس تسلیم ابرقدرتها بشود ذلیل خواهد شد و ما امروز شاهد ذلت دیکتاتور عراق در برابر آمریکا هستیم و این، آن چیزی است که صدام را شایسته دریافت مدال ذلت در برابر آمریکا و خونریزی نسبت به مردم مظلوم عراق کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کار و تلاش کارگران و معلمان کشور بر اساس وجدان کار و احساس مسئولیت را ضربه ای بر پیکر استکبار و خدمتی به اسلام، انقلاب و ایران ذکر کردند و تحقق اهداف عالی ملت بزرگ ایران را در سایه وحدت و یکپارچگی مردم، مسئولین و دولت خدمتگزار ممکن دانستند. مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان ضرورت انعکاس مفاهیم صحیح و منطبق بر فرهنگ قرآنی و اسلامی در نمایشنامه ها، سینماها و رادیو تلویزیون را یادآور شدند و فرمودند: در فرهنگ اسلامی کار به معنای اعم آن اگر درست انجام شده باشد یک حسنه محسوب می شود و چنین کاری جامعه را به جلو خواهد برد و اگر کسی سی سال درست کار کرد، سی سال در نزد خدا ذخیره دارد و عمرش بیهوده تلف نشده است اما متأسفانه دستگاه رسمی هنری ما هنوز با اعماق تفکر اسلامی آشنا نشده و بعضاً در قالبهای هنری خطا می نویسند، غلط حرف می زنند و بد اجراء می کنند.منطق اسلام آن است که معلمان، کارگران، کشاورزان، صنعتگران، محققین، کارمندان و مدافعان حریم امنیتی کشور که براساس احساس مسئولیت و وجدان کار، وظایف خود راانجام می دهند در حال عبادت هستند و دستگاه های هنری ما باید این مفاهیم را منعکس کنند.

بر پایه همین گزارش پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ابتدا آقای حسین کمالی وزیر کار و امور اجتماعی طی سخنان کوتاهی نقش کارگران مسلمان ایران را در صحنه های کار، تولید و دفاع از میهن اسلامی تشریح کرد و تصویب قانون جدید کار را به عنوان یکی از مترقی ترین قوانین کار دنیا حائز اهمیت خواند. همچنین دکتر نجفی وزیر آموزش و پرورش در سخنانی که به مناسبت فرا رسیدن روز معلم ایراد کرد یاد استادشهید مطهری را گرامی داشت و با اشاره به همت جامعه فرهنگی کشور برای تربیت معنوی و علمی فرزندان ایران اسلامی خاطرنشان ساخت که در سالهای اخیر فاصله میان مردم و مدرسه بسیار کاهش پیدا کرده است.

این گزارش حاکیست در این دیدار مسئولان وزارت کار و امور اجتماعی و جمعی از کارگران به همراه کارگران نمونه سراسر کشور، مسئولان وزارت آموزش و پرورش و جمعی از معلمان، معلمان فنی و حرفه ای تهران، فرهنگیان بندر انزلی، گروهی از محصلین کردستان، امور تربیتی شهرستان آمل، خواهران دانشجوی فارغ التحصیل مرکز تربیت معلم نسیبه، دانشجویان مرکز تربیت معلم بوشهر، معاونین آموزشی دانشگاه های تربیت مدرس سراسر کشور، مسئولین آموزش عقیدتی و دانشجویان مراکز تربیت مربی سپاه پاسداران، شورای مرکزی و اعضای خانه کارگر و دانش آموزان و اساتید مدرسه عالی شهید مطهری حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی