news/content
نسخه قابل چاپ
1400/08/06

بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان زنجان منتشر شد

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره سه هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان که در تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ برگزار شده بود، صبح امروز (پنج‌شنبه) در محل برگزاری این همایش منتشر شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به افتخارات پر شمار زنجان در عرصه‌های علمی، عملی و میدان‌های اجتماعی، و نام‌آوری شخصیت‌های برجسته و ممتاز از جمله شهید نامدارِ هسته‌ای، شهید شهریاری گفتند: شهیدان در رأس افتخارات زنجان هستند.

رهبر انقلاب، شهیدان را برگزیدگانِ خداوند متعال خواندند و افزودند: شهادت قله‌ای است که دستیابی به آن بدون اخلاص و ایثار، صدق و معنویت، مجاهدت و گذشت، توجه به خدا و کار برای مردم، و تلاش برای تحقق عدالت و استقرار حاکمیت دینی امکان‌پذیر نیست.

ایشان برگزاری همایش‌های بزرگداشت شهیدان را وظیفه و حسنه‌ای بزرگ دانستند و خاطرنشان کردند: با گذشت چندین سال از دفاع مقدس، جریان بزرگداشت شهیدان باید با ابتکارهایی همچون تحلیل جامعه‌شناختی و روانشناختی از خاطرات آن دوران و نقش عنصر پر قدرت «دین» ادامه پیدا کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از کسانی که نقش عنصر دین را در فداکاری‌های دوران دفاع مقدس نادیده می‌گیرند، گفتند: آمادگی جوانان برای سینه سپر کردن در مقابل خطرات و رضایت پدران و مادران و یا همسران آنها به اعزام عزیزان‌شان و سپس صبر بر شهادت آنها، بدون تردید ریشه در نگاه دینی و انجام وظیفه برای کسب رضای الهی دارد و این حالات و احساسات خانواده‌های شهدا همگی در خور تحلیل است.

ایشان همچنین خدمات کم‌نظیر مردمی در حاشیه دفاع مقدس مانند تهیه غذا و آذوقه برای رزمندگان، شستشوی لباس‌های آنان و نیز تشییع جنازه‌های عظیم و به‌یادماندنی شهیدان را از جمله مسائل مغفول و نیازمند ثبت و توجه دانستند و در خصوص نام‌گذاری معابر شهرها به نام شهیدان گفتند: چه افتخاری برای یک شهر و کوچه‌ها و خیابان‌های آن بالاتر از اینکه نام یک شهید بزرگ و فداکار بر روی آن باشد. شهر باید به نام شهیدان مزیّن باشد و شوراهای شهر نیز بدانند که شهر با نام چه کسانی مفتخر می‌شود.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
در این رابطه بخوانید :
پیامک‌های این دیدار
  • ۳/ رهبرانقلاب: یکی از چیزهایی که شاید بشود گفت جزو اختصاصات جنگ ما است، این خدماتی است که در خانه‌ها و در مراکز زنانه و مردمی انجام گرفته/ من اخیراً یک کتابی خواندم به نام حوض خون - البتّه من در اهواز دیده بودم آنجایی را که لباسها و ملحفه‌های خونی بیمارستان‌ها و رزمندگان را می‌شستند- این کتاب تفصیل این چیزها را نوشته؛ انسان واقعاً حیرت میکند و شرمنده میشود در مقابل این همه خدمتی که این بانوان انجام دادند در طول چند سال و چه زحماتی را متحمّل شدند.
  • ۲/ رهبرانقلاب: شهادت قلّه است، بایستی مسیر را در دامنه‌ی آن قلّه پیدا کنیم تا به قلّه برسیم/ این دامنه اخلاص، ایثار، صدق، معنویّت، مجاهدت، گذشت، توجّه به خدا، کار برای مردم، تلاش برای عدالت و تلاش برای استقرار حاکمیّت دین است/ شهر باید مزیّن شود به نام و یاد شهیدان؛ شوراهای شهر در شهرهای مختلف بدانند که با اسم چه کسانی این شهر مفتخر میشود.
  • ۱/ رهبرانقلاب: زنجان در طول تاریخ یک مرکز پُرافتخار بوده؛ هم از لحاظ علمی، هم از لحاظ عملی/ شهدا هم در رأس افتخارات زنجان محسوب میشوند/ کارِ بزرگداشت شهیدان را نباید یک کار معمولی و عادی دانست؛ این حقیقتاً یک حسنه‌ی بزرگ است/ با گذشت چند سال از دفاع مقدّس، حادثه بزرگداشت شهیدان شروع شده و باید ادامه پیدا بکند.
  • بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره‌ی شهدای استان زنجان که بیست‌چهارم مهرماه برگزار شده بود، صبح امروز (پنجشنبه ۱۴۰۰/۸/۶) در محل برگزاری این کنگره منتشر شد.
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی