news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/08/29

دیدار رهبران گروه‌های جهادی افغانستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین امروز در دیدار رهبران گروههای جهادی افغانستان با ایشان ضمن ارائه ی رهنمودهایی به آنان، با استناد به روند تحولات و اوضاع جهانی، پیروزی ملت مسلمان افغانستان را حتمی و قطعی دانستند و لزوم تلاش در جهت حاکم ساختن روحیه ی برادری و اخوت اسلامی، وحدت و یکپارچگی و ایمان و اخلاص در میان مبارزان انقلاب اسلامی افغانستان را مورد تأکیدقرار دادند.

مقام معظم رهبری در این دیدار تمسک به اسلام را تنها راه نجات ملتهای مسلمان از بار مشکلات عظیمی که استکبار بوجود آورده است ذکر کردند و فرمودند:ایران را اسلام نجات داد و افغانستان نیز راهی جز تمسک به اسلام ندارد. ملت افغانستان ملتی مسلمان و پایبند به ارزشهای اسلامی است و اسلام جزو فرهنگ اوست لذا این مردم تنها به ایمان اسلامی دل بسته اند و برای رهایی خود به اسلام امید دارند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر این مطلب که مسائل سیاسی در درجه دوم اهمیت قرار دارد خطاب به رهبران مجاهدین افغانستان فرمودند: اگر بخواهید به پیروزی برسید مردم باید پشت سر شما باشند و برای این منظور مردم باید در رهبران خود ایمان، صداقت، صفا و صمیمیت را در حد اعلاء احساس کنند. برای جلب حمایت و کمک آحاد مردم پرهیز از شائبه ی سیاسی کاری ضرورت دارد. مجاهدین افغانستان برای به انجام رساندن مبارزات خود در شهرها و روستاها به کمک و همراهی مردم نیازمند هستند ومبارزه با دشمنان هنگامی امکان پذیر خواهد بود که مردم با شما باشند.

ولی امر مسلمین لزوم انطباق رفتار و اعمال مجاهدین افغانی بر خط اسلامی و نیز ضرورت توجه به ایمان خالص و کار برای خدا را مورد تأکید قرار دادند و در بخش دیگری ازبیاناتشان فرمودند: یکی از اصول اسلام، وحدت مسلمین و اخوت اسلامی است و برای استقرار حکومت اسلامی و حاکمیت اسلام در افغانستان مذاهب اسلامی و اقوام مختلف کشور باید نقاط مشترک را مورد توجه قرار دهند و اسلام بر همه ی گروهها و دستجات مختلف حاکم شود.

رهبر انقلاب اسلامی تشکیل حکومت اسلامی در افغانستان را تنها محصول رضایت بخش برای دوازده سال مبارزه ی ملت مسلمان افغانستان خواندند و فرمودند: قدرت اهریمنی مارکسیستی شوروی اهداف استراتژیک و بلندمدتی را از اشغال افغانستان دنبال میکرد اما با لطف الهی و بر اثر مجاهدتها و ایمان و اخلاص عموم مردم تمامی محاسبات جهانی بهم خورد و اکنون اوضاع جهانی به سمتی میرود که پیروزی مسلمانان درافغانستان حتمی و قطعی است.

حضرت آیت الله خامنه ای به تجلیل از مقام شامخ وشخصیت و رهبری بی نظیر امام عظیم الشأن و راحل جهان اسلام پرداختند و فرمودند:عظمت، شخصیت ورهبری حضرت امام رضوان الله تعالی علیه قابل قیاس با هیچ یک از رهبریهای دنیای امروز نبود اما ایشان هیچگاه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را به خود نسبت نمی دادند. امام برای مردم یک وسیله ی الهی بودند و ایشان حرکت عظیم مردم و اخلاص و فداکاری آنان را موجب این پیروزی بزرگ میدانستند.

مقام معظم رهبری در پایان بیاناتشان رهبران مجاهدین افغانستان را برای برداشتن آخرین گام پیروزی به حرکت مخلصانه و ایثارگرانه و بر اساس ایمان و عمل به تکلیف الهی فراخواندند و اظهار امیدواری کردند که ملت مسلمان افغانستان هر چه زودتر شاهد ثمره ی مبارزات و مجاهدتهای خود باشد.

بر پایه ی همین گزارش پیش از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی نماینده مقام معظم رهبری در امور افغانستان گزارشی از تلاشهای بعمل آمده در جهت ایجاد وحدت، همکاری و هماهنگی میان گروههای مجاهدین افغانی را ارائه داد و طی آن تصمیم مجاهدین مبنی بر تشکیل کمیتهای برای بررسی مسائل سیاسی افغانستان را اعلام کرد.

صبغت الله مجددی رئیس جمهور دولت موقت افغانستان نیز که بهمراه آقای ربانی و تعدادی از اعضاء دولت خود در این دیدار حضور داشت طی سخنان کوتاهی از ملاقات با رهبر معظم انقلاب اسلامی ابراز مسرت کرد و یادآور شد که رهبران مجاهدین افغانستان تلاش خود را برای حصول وحدت ویکپارچگی میان بخشهای مختلف ملت آن کشور بکار گرفته اند.

این گزارش حاکیست دراین دیدار همچنین حجت الاسلام مرتضوی سخنگوی حزب وحدت اسلامی افغانستان مستقر درایران به همراه دیگر مسئولان این حزب، و مولوی مؤذن و رهبران گروههای مختلف جهادی افغانستان و جمعی از مسئولان وزارت امور خارجه حضور داشتند.

برچسب‌ها: افغانستان؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی