news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/07/08

دیدار اعضای شورای مرکزی نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه‌ها با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی نمایندگان ولی فقیه در دانشگاههای کشور و مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها با ایشان ضمن ارائه رهنمودهائی، به بیان مشکلات دانشجویان وچگونگی برخورد روحانیون با این مشکلات پرداختند و ویژگیهای لازم برای حضور فعال ومؤثر روحانیت در دانشگاه ها را بر شمردند.

مقام معظم رهبری اهمیت و حساسیت نقش روحانیون در دانشگاه ها را مورد تأکید قرار دادند و با تصریح ضرورت شناخت محیط و مسائل دانشگاه و تمیز دادن آن از محیط های دیگر از لحاظ ذهنی، روحی ، عملی و فکریفرمودند: روحانیونی که در محیط های دانشگاهی حضور دارند باید به دانشجو علاقمند و به رسالت و علوم رایج در دانشگاه ها اعتقاد داشته باشند. آنان باید دانشجویان را همانند فرزندان خود مورد محبت و عطوفت قرار دهند.

ایشان لزوم شناخت و آگاهی نسبت به نقش و تأثیر روحانیون در دانشگاه ها را خطاب به حاضرین یادآور شدند و افزودند: روابط سازنده و صحیح میان روحانی و دانشجو تأثیر مهمی در آینده ی کشور دارد زیرا دانشجویان بعنوان نیروهای متخصص در آینده ی کشور نقش مهمی را خواهند داشت.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین به مسائل و مشکلات دانشجویان اشاره کردند و ضمن ارائه رهنمودهایی در مورد چگونگی برخورد با این مشکلات فرمودند: در محیطهای دانشگاهی روحانی باید به قطبی تبدیل شود که دانشجو او را امید، علاج دهنده و تسلی بخش خودبه هنگام مواجهه با مشکلات بداند و لازمه ی چنین امری ایجاد اعتماد و اطمینان میان روحانی و دانشجوست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انجمن های اسلامی را مراکز مفیدی برای تجمع دانشجویان دانستند و در پایان سخنانشان فرمودند: برای گسترش تفکر دینی در دانشگاه ها همراهی و اطاعت انجمن های اسلامی از روحانیون لازم است و آنها بایدبازویی برای روحانیون باشند. دانشجویان باید از لحاظ معرفت و استحکام ایمان بعنوان عناصر برگزیده ای در نظر گرفته شوند که به هنگام فارغ التحصیل شدن افرادی متدین،مخلص و دلسوز مردم باشند.

بر اساس همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری،آیت الله محمدی گیلانی یکی از اعضای شورای مرکزی نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه های کشور گزارشی از سمینار مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها و عملکرد آنان در دانشگاه ها را به استحضار رهبر انقلاب اسلامی رساند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی