news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/05/07

دیدار مسئولان صدا و سیما با رهبر انقلاب

حضرت آیةا... خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مسؤولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ایشان از رادیو و تلویزیون به عنوان دانشگاهی برای تبیین و تشریح اصول و مفاهیم و پیامهای اسلام ناب محمدی(ص) و انقلابی نام بردند و حساسیت و اهمیت این دستگاه ارتباطی را مورد تأکید قرار دادند.

رهبر انقلاب اسلامی، وسایل ارتباط جمعی را یکی از حساس ترین مراکز و تشکیلات در هر جامعه ای توصیف کردند و فرمودند: صدا و سیما تشکیلاتی حساس، مهم و تعیین کننده در زندگی مردم است و تأثیر کار، تلاش و فعالیت در این دستگاه بسیار سریع و عمومی است. بهبود روز افزون برنامه ها و کار رادیو و تلویزیون در آینده نیز یک ضرورت است و باید فاصله موجود صدا و سیمای کنونی با آنچه که مورد توقع است به همت مدیران دلسوز و کارگزاران علاقمند و با ابتکارات لازم و احساس مسؤولیت شدید مرتفع گردد.

مقام معظم رهبری به تمایل و گرایش کشورهای اسلامی و انقلابی برای الگو گرفتن از هویت معنوی و انقلابی و دستاوردهای نظام اسلامی ایران اشاره کردند و افزودند: نظامی که محصول انقلابی بزرگ و مکتبی مترقی و پیشرفته است و با حالت بسیار ممتاز سیاسی در دنیا اداره میشود، مطالب گفتنی فراوانی دارد که باید با استفاده از رسانه ها و دستگاههای ارتباطی کشور آن را به مخاطبان علاقمند خود در سراسر جهان برساند و در این ارتباط صدا و سیما رسالت و نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد.

ایشان به بیان این مطلب که امروز اسلام زیباترین، پرمعناترین و سودمندترین پیامها را برای انسانها دارد پرداختند و اظهار داشتند: قدرت های گرگ صفت جهان در برابر حکومت اسلامی و انقلابی ایران دندان تیز کرده اند. در چنین شرایطی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید بر مقابله با تبلیغات استکباری و دشمنان نظام تأکید نماید و با سپر کردن سینه ی خود در برابر تبلیغات دشمنان نسبت به انقلاب و مفاهیم پذیرفته شده ی اسلام عزیز، انقلاب و نظام را به عنوان نظرات اصلی مطرح کند.

حضرت آیةا... خامنه‌ای تکریم، رشد و ارزش دادنبه انسان و دفاع از معنویت را یکی از وظایف عمده ی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دانستند و فرمودند: در دنیای کنونی که سیاست در خدمت چپاول و غارت انسان ها قرار گرفته و برای قشر وسیعی قدرت طلب، ثروت، معبود و مطلوب نهائی است، در دنیائی که سیاست و روابط بین الملل و حتی روابط دولت ها با مردم بر اساس نیرنگ، فریب و ستم بنا شده و در جهانی که دولتی نظیر دولت آمریکا به ایجاد فاجعه ای همچون هیروشیما افتخار میکند، نظامی بر اساس ارزشهای الهی و اسلامی به وجود آمده که ایمان و معنویت را در چارچوب قابل عرضه ای به دنیا ارائه کرده است و کشور و ملتی بزرگ پس از چندقرن که قربانی سیاستهای سودجو و مداخله گر شده بود، امروز خود را باز یافته و با استقرار یک نظام الهی و انسانی، تصمیم به مقابله با معارضه طلبی های ستمگران و قدرتمندان جهانی گرفته است.

حضرت آیةالله خامنه ای ضمن تقدیر از خدمات مخلصانه ی دست اندر کاران صدا و سیما و با بیان این نکته که تلاش کارگزاران این دستگاه ارتباطی جهاد فی سبیل الله محسوب میشود، فرمودند: صدا و سیما باید نقاط زیبای انقلاب را در معرض چشم و گوش مردم قرار دهد و به عنوان یک دانشگاه اسلامی، اصول اسلام ناب محمدی(ص) شامل پیام ها، مبانی مفاهیم و درس های انسان ساز آن را تبیین و تشریح کند.

مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان بر لزوم توجه هر چه بیشتر به مفاهیم و معارف زندگی ساز اسلام در صدا و سیما به عنوان گرایش های اصولی نظام تأکید کردند و ضرورت توسعه ی فنی صدا و سیما را یاد آور شدند.

بر اساس همین گزارش پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی آقای محمد هاشمی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران طی سخنان کوتاهی به معرفی دیدار کنندگان پرداخت و گزارشی ازعملکرد بخشهای مختلف این سازمان را به استحضار حضرت آیةا... خامنه ای رساند و طی آن اظهار امیدواری کرد که صدا و سیما بتوانند از لحاظ برنامه، محتوی، تکنیک و پوشش جهانی به الگویی برای کشورهای مختلف جهان تبدیل شود.

این گزارش حاکیست دراین دیدار حجةالاسلام دعاگو رئیس شورای سیاستگذاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و معاونین و مدیران ستادی بخش های مختلف صدا و سیما در تهران حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی