news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/03/16

دیدار اقشار مختلف مردم و مسلمانان خارج از کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین صبح امروز در دیدار جمع زیادی از امت جهانی اسلام با ایشان طی سخنانی از اخلاص عمل امام عظیم الشأن و همیشه جاوید مسلمان بعنوان نقطه ی اساسی و برجسته ی زندگی و سیره ی آن حضرت نام بردند و برای سربلندی، عظمت و قدرت روز افزون اسلام، وحدت و یکپارچگی مسلمین را ضروری و اجتناب ناپذیر خواندند.

در این دیدار که با ابراز احساسات مخلصانه و شورانگیز مسلمانان خارجی نسبت به مقام معظم رهبری توأم بود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از برادران و خواهران مسلمانی که از سراسر جهان برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال مقتدای محرومین و مستضعفین به ایران اسلامی آمده اند تشکر کردند و با اشاره به ابعاد برجسته ی زندگی و سیره ی امام خمینی رضوان ا... تعالی علیه فرمودند: فتح دلهای آحاد امت اسلامی در اقصی نقاط جهان که در برابر عظمت امام و راه و پیام او، از خود اطاعت، تسلیم و همراهی نشان دادند از اخلاص آن بزرگوار که نقطه ی اساسی حیات او بود ناشی می شد و فقط با اخلاص در گفتار و عمل است که می توان راه امام را طی کرد.

رهبر انقلاب اسلامی سخنان امام را موجب واهمه ی دشمنان و دلگرمی دوستان انقلاب دانستند و افزودند: بر اساس جهان بینی اسلامی اعتقاد راسخ به لزوم اتحاد مسلمین برای حل مشکلات مسلمان و عظمت، سربلندی و قدرت اسلام، ضرورت دارد و این هدفی بود که امام همواره آن را دنبال می کردند.

ایشان نسبت به تلاش فزاینده ی آمریکا و همدستانش برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان هشدار دادند و فرمودند:امروز مزدوران قلم بدستی که با دلارهای نفتی و پول کیسه ی مرتجعین هم پیمان آمریکا تغذیه می شودند در جهت ایجاد اختلاف بین مسلمانان مختلف تلاش می کنند.آمریکا که جاذبه ی انقلاب اسلامی را برای خود یک خطر می داند برای ضربه زدن به وحدت مسلمانان و ایجاد درگیری و اختلاف بین مذاهب اسلامی امکانات خود را بکار گرفته است.

ولی امر مسلمین از اتحاد نیروهای مؤمن و موحد به عنوان یک فریضه نام بردند و ضمن حمله ی شدید به حکام آل سعود فرمودند: یکی از بزرگترین اهداف حج خانه ی خدا، نزدیک کردن مسلمانان به یکدیگر و شناساندن دشمن به مجموعه ی عظیم مسلمانان است. اما حکام ظالم و فاسد سعودی در برابر چشم مسلمانان و در حرم امن الهی دست به کشتار فجیع مردان و زنان مظلوم، خانواده های شهدا و جانبازان زدند و از اعلام مخالفت خود با برائت از آمریکا و اسرائیل هم ابا نکردند و اکنون نیز سه سال است که صد عن سبیل الله و مسجد الحرام کرده اند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به بیانحساسیت استکبار نسبت به مسلمانان بیدار شده جهان و تعارف و مراوده ی آنان در مراسم حج پرداختند و افزودند: آمریکا و ابزارهای او در دستگاه حاکمیت سلطه از آشنائی مسلمین با یکدیگر هراس دارند زیرا وحدت اسلامی و اتفاق نظر و بینش مسلمانان برای استکبار خطرناک است.

ولی امر مسلمین در پایان سخنانشان مسلمانان جهان را به اخلاص در عمل و تأکید بر وحدت اسلامی به عنوان یک هدف بزرگ فراخواندند و افزودند: امام بزرگوارمان بذر وحدت را پاشیده اند و نهال اسلامی در حال رشد است. این حرکت استمرار خواهد داشت و استکبار از ضربه زدن به این حرکت پرشتاب که راه روشنی را در پیش روی خود دارد ناتوان است.

این گزارش حاکیست پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت الاسلام خاتمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنان کوتاهی همت بیدار شده ی مسلمانان را منشاء قدرت دانست و گفت: این انقلاب منشأ یک تحول وسیع در سراسر دنیا شده است و کوردلان و شب زدگانی که ارتحال امام را موجب پایان راه انقلاب می پنداشتند به روشنی دریافتند که انقلاب اسلامی با صلابت و قدرت راه خود را به سوی سعادت انسانیت طی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش هزاران تن ازمسلمانان خارجی که در این دیدار حضور داشتند در حالیکه از شوق دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شدیداً به هیجان آمده بودند در اطاعت و پیروی از ولی امر مسلمین جهان شعار دادند و برای سلامتی و طول عمر ایشان تا ظهور حضرت مهدی(عج) دعا کردند.

در این دیدار جمع زیادی از شخصیتهای مسلمان علمی، سیاسی و مذهبی از سراسر جهان،خانواده های معظم شهداء و اسرای لبنان بهمراه جمعی از مسئولین بنیاد شهید انقلاب اسلامی، مسئولان کمیته امداد امام خمینی(رضوان ا... تعالی علیه) در لبنان، کاروان راهیان عشق که جهت شرکت در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام با پای پیاده از مشهد به تهران آمده اند، نمایندگان دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد سازندگی از سراسر کشور، رؤسای سازمان جهاد استانها و معاونین و خانواده معظم شهدا، اسرا، مفقودین و کارکنان جهاد سازندگی از سراسر کشور بهمراه نماینده محترم ولی فقیه در جهاد سازندگی و وزیر محترم جهاد، امام جمعه، علماء و روحانیون، فرماندار، مسئولان،خانواده معظم شهدا، جانبازان جنگ تحمیلی و اقشار مختلف مردم تویسرکان بهمراه نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی و دانشجویان مرکز تربیت معلم علامه طباطبائی سبزوار بهمراه نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی